Relaatio 960

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hanhi
Oikealla ylh ve 12+4 - piirretty elokuva, itse ratkoin toista kautta
Vasen alh pyö 12 - bensalla toimiva, minulta puuttuu sen jatko
OIkea alh mu pu 10 - puuttuu, samoin sen jatko vasemmalle

Sorsa
vasen ylh kom 8 - mitä kom tarkkoittaa, vastasana toisessa ruudussa auttaa
vasen alh kau 6+11 - puuttuu, samoin sen jatko,joka onkin tuo yllä mainittu mu pu 10

Näillä toivottavasti ratkeaa
Omat puutteeni tuolla seassa lihavalla

Hanhi
Oikealla ylh ve 12+4 - piirretty elokuva, itse ratkoin toista kautta, sekin puutuu:)
Vasen alh pyö 12 - bensalla toimiva, minulta puuttuu sen jatko, pyö ja ra välinen 12 puuttuu
OIkea alh mu pu 10 - puuttuu, samoin sen jatko vasemmalle, ja nää molemmat siis puuttuu myös multa

Sorsa
vasen ylh kom 8 - mitä kom tarkkoittaa, vastasana toisessa ruudussa auttaa, ne toiset vastasanat puuttuu, eli arvelen avun tulevan siitä suu 6+6 moneen sanaan
vasen alh kau 6+11 - puuttuu, samoin sen jatko,joka onkin tuo yllä mainittu mu pu 10
, ja nämä puuttuu molemmat
Näillä toivottavasti ratkeaa
Omat puutteeni tuolla seassa lihavalla

Pelin läpäisy:
215 / 220 (97.7%)

Pahassa jumissa ollaan, ei kyllä nyt vaan löydy

Ankka
Vasen alakulmas

San .... -> 8 2 4 4 <- To . . ..
To .. Sor . . . . . . . -> 6

Hanhi
Vasen alakulmas
py . . . -> 12 <. Ra . . .

Hanhi:
HoNu 10 <- En kyllä itsekään ihan täysin hiffannu miten tää tarkkaan ottaen liittyy tohon HoNu, mutta
jos otat sen HoNu päävihollisen eläimenlajin ja lisäät siihen perään synonyymin metsästyksestä, niin saat ton sanan :D

MP 10 <- Hyvin ylätason nimitys mikä tämä mp on. Samaa yleisnimitystä voitaisiin käyttää mm.autosta ja scootista.

Molemmat alalaidassa.
Kiitos

Hanhi:
HoNu 10 <- En kyllä itsekään ihan täysin hiffannu miten tää tarkkaan ottaen liittyy tohon HoNu, mutta
jos otat sen HoNu päävihollisen eläimenlajin ja lisäät siihen perään synonyymin metsästyksestä, niin saat ton sanan :D // liittyy tähän https://fi.wikipedia.org/wiki/Hopeanuoli_(lännensarjakuva)

1985 kohdalta löytyy ko juttu.

MP 10 <- Hyvin ylätason nimitys mikä tämä mp on. Samaa yleisnimitystä voitaisiin käyttää mm.autosta ja scootista.
-Jiikoo

• Tykkää
Reactions: Loriel
vierailija
Oon yrittänyt nyt viikon verran vääntää tätä rellua. Aika pitkälle oon päässyt, mut nyt jumittaa huolella. Oon selanut näitä vihjeitä ja joko ei oo kysytty sitä missä jumitan tai sit en oo tajunnut annettua vihjettä.... Saisinko jeesiä seuraaviin jos pääsisin vaiks eteenpäin....

HANHI:
Ham - Pa yhdistävä 13
Ham alas 11
Py yläviistoon 12
Lai - Ves.kul.ne yhdistävä 14
Pai - Lap - Tor yhdistävä 5+8
Se. Su 7+5, sen jatko 4+5, vastasana vel

SORSA
Pääsanasta alas 12. Tätä on vinkattu, mut en nyt hoksaa et mikä erite siihen pitäisi alkuun lisätä. Tai lähinnä et missä muodossa... (Ilmeisesti vuodepotilailla käytettyä asiaa tässä kuitenkin haetaan?)
Gol 6+6 ja sen jatko 11, vastasana Kul
Viim.Val 5+9+10+7 Tätä on kysytty, mut en nyt löydä oikeaa kappaletta
Edellisestä jatko 7, jossa vastasana Kau...
Lak 11

Yhden ruudun oon saanut valmiiksi ja muutama sana on vielä ihan pimennossakin. Mut josko....

Oon yrittänyt nyt viikon verran vääntää tätä rellua. Aika pitkälle oon päässyt, mut nyt jumittaa huolella. Oon selanut näitä vihjeitä ja joko ei oo kysytty sitä missä jumitan tai sit en oo tajunnut annettua vihjettä.... Saisinko jeesiä seuraaviin jos pääsisin vaiks eteenpäin....

HANHI:
Ham - Pa yhdistävä 13 //peräkkäin nuo sanat, eka sana genetiiviin. tais olla myös pai wikisanakirjassa
Ham alas 11 //näitä on mm. vaihteistoissa, löytyy myös ham wikisanakirja
Py yläviistoon 12 // pyö wikisanakirja
Lai - Ves.kul.ne yhdistävä 14 //saat ehkä edellisen avulla
Pai - Lap - Tor yhdistävä 5+8 // pai oli turha viiva. 5+8 tor wikipedia eka lauseessa
Se. Su 7+5, sen jatko 4+5, vastasana vel // mikko repolainen

SORSA
Pääsanasta alas 12. Tätä on vinkattu, mut en nyt hoksaa et mikä erite siihen pitäisi alkuun lisätä. Tai lähinnä et missä muodossa... (Ilmeisesti vuodepotilailla käytettyä asiaa tässä kuitenkin haetaan?) //näitmpi nimi kuselle + yleisnimi esim lautaselle, mukille jne
Gol 6+6 ja sen jatko 11, vastasana Kul //Urofilia

Viim.Val 5+9+10+7 Tätä on kysytty, mut en nyt löydä oikeaa kappaletta //
Edellisestä jatko 7, jossa vastasana Kau... //https://fenno.musiikkiarkisto.fi/ hakusana teoksiin tuo kau edellinen saman esittäjän
Lak 11 // saat ehkä tuon ylemmän kautta

Yhden ruudun oon saanut valmiiksi ja muutama sana on vielä ihan pimennossakin. Mut josko....
-Jiikoo

Yhteistyössä