"lamppu"
Liikerakennus Kampissa Mannerheimintiellä (kuninkaat asuivat ennen semmoisissa)Yksi sana jäi vielä kiusaamaan ja alkaa olla takki tyhjä sen etsimiseen. Kyseessä Itämeri-ruudun Hesasta ylöspäin 11?
Liikerakennus Kampissa Mannerheimintiellä (kuninkaat asuivat ennen semmoisissa)Yksi sana jäi vielä kiusaamaan ja alkaa olla takki tyhjä sen etsimiseen. Kyseessä Itämeri-ruudun Hesasta ylöspäin 11?
Onneksi olkoon! Ja nyt 16 kimppuun.Mahtavaa! Valmista tuli vihdoin. Kiitos kaikille avusta - yksin olisi jäänyt ratkomatta. Nyt sitten seuraavan keskeneräisen eli 16 kimppuun. Yritän muistaa käydä täälläkin välillä, jos joku kaipailee vastavuoroisesti apuja
tässä apujaCarl barks:
Suoraan ylös 8 (ei auennu aiemmal vihjeel) löytyy Barksin suomiwikistä kohdasta "tunnetuimpia tarinoita"
kult..kuu..8 kumpi? ylöspäin vai alaspäin lähtevä 8?
Kummitus:
oikealle 13 alkaa tuolla sanalla ja loppuun kuninkaallisten asuinpaikka
rom... 6 synonyymi kertomukselle
jut... 8+5 jälkimmäinen sana on tuo ja alkuun tulee se miksi heinäkuuta myös kutsutaan
hol...9 pääkaupunki
oop 7+4 Rossinin ooppera
Turkki:
oikealle 6 kumpi? toinen on vuori ja toinen kaupunki
ylös 3+1 paikallinen tv-asema
turk..tar...15 ko. paikkaan tehtävä "hyökkäys"
ist...7 tuolla oleva salmi - siitä alkuosa
Doping:
Huij... 8 termi sille, kun etukäteen päätetään miten joku matsi päättyy
Luon..ilm..16 se kun aurinkoa ei näy
Las ve..8 melkein synonyymi sanalle rahapeli
Näihin jos aluksi apua saisi.
Vihjeenä vaikkapa naapurimaan kruununprinsessan etunimi. Mulla jäi henk.koht. vähän epäselväksi miten tämä liittyi tuohon kult..kuu..sanaan, mutta jatkosanaan löytyy sitten parempi yhteys.Kiitos=) näillä taas aukeaa paljon.
Kult..kuu..8 rajalle menevä sana
Tässä vinkkejä, jos et vielä ole löytänyt.Turkki:
Rep...9 (ala vasemmalle) tän ja siitä seuraavan jatkon saat, kun etsit Ylen pääjohtajaa 60-luvulta
Tennis:
lon...9+6 aukio ko. kaupungissa
puu...6 mulla lähtee tästä vaan 5, jos ollaan samassa sanassa? Se on synonyymi sanalle vaurio
Kylpylä:
Suoraan ylöspäin lähtevä 6 Espoon lahnuksessa sijaitseva kylpylä
Kongo:
mob..se..s..12 hae autokratia wikistä, löytyy ihan ylhäältä
Fazer:
Pia...5 termi sille, kun soitetaan voimakkaasti
Laki:
lins...11 eräänlainen kaukoputki
suk..pu...6(ylös) ja 12 löytyy sukupuuttoon metsästetyiden eläinten luettelosta. Eka on nisäkäs ja toka lintu
Lama:
Pääsanan ja pan..kr... välinen 8 en keksi mitään lyhyttä vinkkiä, joten sana on subprime
suu..la...9 (väliviivallinen)1930-luvun lamaa kutsuttiin tällaiseksi ja 10 se kun ei ole töitä
Alppihiihto:
tiib...8+5 en enää muista mitä kautta tämä löytyi, mutta on maailman katto
Oon joitain sanoja jo löytäny. Tässä puuttuvia sanoja...
5 6 8 4Carl barks:
Suoraan ylös 8 (ei auennu aiemmal vihjeel)
kult..kuu..8
Kummitus:
oikealle 13
rom... 6
jut... 8+5
hol...9
oop 7+4
Turkki:
oikealle 6
ylös 3+1
turk..tar...15
ist...7
Doping:
Huij... 8
Luon..ilm..16
Las ve..8
Näihin jos aluksi apua saisi.
Ja heti hoksasin tuon tikan (hävettävän helppo) eli enää kolme puuttuu.Täällä yksi myöhäinen ratkoja ja tää relaatio on neljää sanaa vaille valmis. Löytyisköhän apuja, kun en mä noita keksi
Eli
Itämeri: Erotuomari 7 vastasanakin on eli puolustaja, mutta en vaan saa mitään sopimaan
Kongo: Itsenäisyysliike 5
Paviaani: Tikka 5+9
Fazer: rajasana, josta mulla on kolme ympäröivää sanaa, mutta en saa mitään sopimaan eli kapteeni, syöksy ja ilmavoimat oli yhteydessä tähän 10 kirjaimiseen rajasanaan
Help! Mä oon noita miettinyt niin, että tuun kohta hulluksi
Erotuomarikin löytyi. Näköjään alkaa aivot käynnistymään, kun tänne laittaa apua- viestin. Kaksi puuttuu enääJa heti hoksasin tuon tikan (hävettävän helppo) eli enää kolme puuttuu.