RELAATIO 8 ilmestynyt :D

Kyy
Alkuperäinen kirjoittaja emmatiikeri:
Onkos tossa Linguistic determinism -kohdan väliviivallisessa seuraajasanassa joku virhe? Ei ainakaan toi hypoteesi mahdu mitä wiki ehdottaa.
Sieltä puuttuu näemmä H!

KORJATTU!!Tässä ruudussa on toinenkin virhe, yksi i on muuttunut a:ksi, mutta tämä on jo raportoitu eteenpäin eli toivottavasti kohta korjaantuu!

ratkoja
saisiko näihin selvennystä,vihjettä tai jotain etät aukenisi

Ruoka
-----------
Ruoka 11 (vasen viisto)
maustepippuri 7

koulu
-------------
koulu (oikealle alas viisto) tää sana on REHTORIN ja KOULUMATKAN välissä oleva 10 sana

Kulttuuri
-----------
Kulttuuri 5+ 7
Kulttuuri 6+7
Kulttuuri 17
Sumerilainen kulttuuri 8+3
Kulttuuri 10+11

Tiiti
Alkuperäinen kirjoittaja ratkoja:
saisiko näihin selvennystä,vihjettä tai jotain etät aukenisi

Ruoka
-----------
Ruoka 11 (vasen viisto)
maustepippuri 7

koulu
-------------
koulu (oikealle alas viisto) tää sana on REHTORIN ja KOULUMATKAN välissä oleva 10 sana

Kulttuuri
-----------
Kulttuuri 5+ 7
Kulttuuri 6+7
Kulttuuri 17
Sumerilainen kulttuuri 8+3
Kulttuuri 10+11
MUSTAPIPPURI -> wiki, mistä löytyy luonnonvaraisena paljon?

emmatiikeri
No ei ihme ettei se "hengen viljely" oo aikasemmin käyny. :D

Mulla on toi kulttuurin 6+7, A. K. nimikirjaimet ja löytyy kulttuurin enkkuwikistä ainakin. Etunimi sama kuin sillä kuuluisalla piirrosankalla, jolla on punainen huivi kaulassaan. ;)

Tiiti
Alkuperäinen kirjoittaja hermot menee:
mä olen viissataa varmasti kokeillut viissataa kertaa tuota hengen viljelyä. mä en yhtään tykkää ny.
Ai siis suomeks vai latinaks? Tarkotatko et ei mee vai nyt meni? Justhan oli puhetta et yks sana korjattiin, eiköhän se ollu tää kun oon iteki kokeillu tätä useasti..

hermot menee
ja ton hypoteesin sais kanssa joku kirjoittaa tänne oikeassa muodossaan, mä olen nyt kokeillut sitä kaikilla mahdollisilla tavoin kirjoitettuna sekä englanniksi että suomeksi

hermot menee
niin siis latinaksi olen sen "hengen viljelyn" kirjoittanut, en vaan viitsinyt sitä vielä suoraan tänne laittaa, jos vaikka joku saisi ahaa-elämyksen ja viboja itse sen löytäessään ;)

Ja ei ole aikaisemmin sopinut, nyt sopi.

saga
Alkuperäinen kirjoittaja Tiiti:
Alkuperäinen kirjoittaja saga:
Onks kukaan keksinyt tuota kulttuurin 5+7?
Jep. Onks sulla sitä kulttuuri 6+7? Toi 5+7 löytyy helposti wikistä, tarkoitti sitä hengen viljelyä.
Kiitti! Monta kertaa tota jo kokeillut, mutta nyt sitten kävi.. Argh näiden kirjotusvirheiden kanssa! Se 6+7 on enkun wikissä. A.K

j
tuohon lingvistiseen determinismiin pitäisi ilmeisesti tulla Sapirin-Whorfin hypoteesi, mutta sitä peli ei nyt kelpuuta. onkohan kirjoitusvirhe korjattu sinne väärin, vai mikä on?

tää ei oo oikein inspiroivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja j:
tuohon lingvistiseen determinismiin pitäisi ilmeisesti tulla Sapirin-Whorfin hypoteesi, mutta sitä peli ei nyt kelpuuta. onkohan kirjoitusvirhe korjattu sinne väärin, vai mikä on?

tää ei oo oikein inspiroivaa.
tässä versiossa erilainen väliviiva, näemmä...

Yhteistyössä