RELAATIO 724

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jokohan kehtaa pyytää apuja, yksittäisiä jumeja monessa ruudussa
1.1 Järki ja tunne
yläällä tans 10 ja 8
Rei Tai 8+6
alhaalla Mark 13

1.2 Koski
ylhäällä Ik 8+9

1.3 Enni
vas Son 4+5 ja 5
Mai - 10 - Kuk... ka

2.1 Pohjan
Lap sot alas 10
vas Herän 13

2.2 Syrjästä
ylh sot 9 vasemmalle alas
Les - 9 Vai
alh Par 8+6

2.3 Hovi
Pä no suo ran 10+14 ja 13
Keis 6+9+7

Huh, tulipa pitkä lista, mutta näistä ei pääse yli eikä ympäri.... jos vaikka joihinkin vinkkiä kiitos
 
Jokohan kehtaa pyytää apuja, yksittäisiä jumeja monessa ruudussa
1.1 Järki ja tunne
yläällä tans 10 kaksin ja 8 yleissana
Rei Tai 8+6 lukee hautakivessä
alhaalla Mark 13 yhdistä vastasanaan

1.2 Koski
ylhäällä Ik 8+9 rellun teemakirjailijan romaani

1.3 Enni
vas Son 4+5 kirjailija ja 5 alas? miespuolinen
Mai - 10 - Kuk... ka soppa

2.1 Pohjan
Lap sot alas 10 taistelupaikka
vas Herän 13 uskonto

2.2 Syrjästä
ylh sot 9 vasemmalle alas ei aikuinen
Les - 9 Vai ???jos 7 niin avioliiton toinen
alh Par 8+6 kuosi

2.3 Hovi
Pä no suo ran 10+14 ??? jos 10 4 niin ajanjakso ja 13 senaikainen konflikti
Keis 6+9+7 erään Aasian maan ei ensimmäinen

Huh, tulipa pitkä lista, mutta näistä ei pääse yli eikä ympäri.... jos vaikka joihinkin vinkkiä kiitos
Ja laatijalle kiitokset! Haastetta oli ... :D
 
vierailija
Vinkeistä huolimatta ei löydy näihin mitään... jos joku viisaampi jaksaisi vielä vinkata
1,1, Kunt 10 ylhäällä,
samoin puuttuu ne Lip 10 ja Suk 10 siitä alapuolelta
Int 11
Mark 13

1.2
ylhäällä Uni - 9

2.1.
Lein 10 vasemmalla

2.3.
Pä nä su ra 13 vasemmalle (konflikti?)
 
Vinkeistä huolimatta ei löydy näihin mitään... jos joku viisaampi jaksaisi vielä vinkata
1,1, Kunt 10 ylhäällä, yleensä uimahallissa vyön kanssa tai ilman
samoin puuttuu ne Lip 10 peli ja Suk 10 siitä alapuolelta - kun niitä onkin vain yksi (monikossa)
Int 11 kansallislintu (wikin kuvassa)
Mark 13 alku liittyy lintuun

1.2
ylhäällä Uni - 9 kuoseistaan tunnettu firma

2.1.
Lein 10 vasemmalla - latinaa

2.3.
Pä nä su ra 13 vasemmalle (konflikti?)
Jos viimeinen oikealle niin siinä eriväriset vastakkain.
 
No huh, täällä olevien vinkkien avulla yrittänyt pyristellä loppua kohden ja vielä jäi puuttumaan Hovimäki-ruudussa Valk 6 8 (luultavasti irrallinen sanapari eikä johda tämä(kään) enää mihinkään)
 
Kovasti ihmettelin myös miksei laatija vaivautunut laittamaan Järjen ja tunteen-ruudun oikeaan ylänurkkaan loogisesti yhdistävää välisanaa??? Mutta enemmän kyllä ärsyttää kun tässä on kuvana mun edellinen rellu...
 
Viimeksi muokattu:
Kovasti ihmettelin myös miksei laatija vaivautunut laittamaan Järjen ja tunteen-ruudun oikeaan ylänurkkaan loogisesti yhdistävää välisanaa??? Mutta enemmän kyllä ärsyttää kun tässä on kuvana mun edellinen relu
Pitkään on ollut jonkun vanhan rellun kuva uusissa :) Olenkohan mä vanhanaikainen, kun ajattelen et relaation perimmäinen idea on yhdistävä tekijä _vähintään_ kahden sanan/asian välillä....
 
  • Tykkää
Reactions: lamp
Pitkään on ollut jonkun vanhan rellun kuva uusissa Olenkohan mä vanhanaikainen, kun ajattelen et relaation perimmäinen idea on yhdistävä tekijä _vähintään_ kahden sanan/asian välillä....
Olen myös ehdottomasti siinä mielessä vanhanaikainen että juurikin näin. :) Mutta siitä huolimatta ei kaikkien ketjujen tarvitsekaan yhtyä... Mulle se on vaan VR:n kasvattina jonkinlainen pakkomielle :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Steppis
Olen myös ehdottomasti siinä mielessä vanhanaikainen että juurikin näin. Mutta siitä huolimatta ei kaikkien ketjujen tarvitsekaan yhtyä... Mulle se on vaan VR:n kasvattina jonkinlainen pakkomielle
Sama täällä, sinun, VR:n ja M2:n opetuslapsena :) Ja siinä tulee itselleenkin tekiessä haastetta, kun yrittää jonkun mutkan keksiä yhdistämään asioita.
 
  • Rakkaus
Reactions: lamp
vierailija
Pahoittelut rellun puutteista ja virheistä! Olen tehnyt sen alunperin jo useita kuukausia sitten ja sinne jäi virheitä. Osittain se johtuu omasta taitamattomuudesta rellujen laatimisessa ja osa on ihan teknisiä ongelmia. Jostain syystä tuo ohjelma ainakin minulla temppuilee enkä saa muutettua/poistettua sanoja enkä myöskään lisättyä viivoja kuten pitäisi. Huomasin että esim. tuossa Järjen ja tunteen tarinoita osiossa pääsanasta lähteviin SIDOTUT ja PARITTOMAT oli jäänyt nuo viivat pois. Sain lisättyä viivan PARITTOMIIN mutta SIDOTUT sana poistui kokonaan vaikka se ei pitäisi edes olla mahdollista julkaisun jälkeen.

Henkilökohtaisesti pidän "isoista" relluista joissa on joku teema ja paljon sanoja. Siksi niitä olen yrittänyt itsekin muutaman tehdä, huonolla menestyksellä :-D
Jääköön rellujen laadinta sen osaaville ja minä pysyttelen jatkossa ratkojan roolissa :)
 
Henkilökohtaisesti pidän "isoista" relluista joissa on joku teema ja paljon sanoja. Siksi niitä olen yrittänyt itsekin muutaman tehdä, huonolla menestyksellä :-D
Jääköön rellujen laadinta sen osaaville ja minä pysyttelen jatkossa ratkojan roolissa
Eihän tämä nyt huono ollut, vaikka haastetta olikin ja teema oli kiva! Jatka vain ihmeessä laatimista, vaikka editori temppuileekin. Sanoja saa poistettua, kun vetää ne viereisen tyhjän ruudun rajalle ja poistaa ne sitten siellä. Sanoja saa muutettua kaksoisklikkaamalla suoraan laatikkoon. Jos sana katoaa niin täytyy odottaa hetki ja sitten klikata pienoisruutua niin se palaa takaisin (jos klikkaa liian nopeasti viivat sekoavat). Viivojen katoamiseen tai näkymättömyyteen julkaisun jälkeen en ole keksinyt kikkaa :D
 
Mä pyydän anteeksi kritiikkiäni, ja edelleen sanon että tämä rellu oli tosi kiva ja mukaansatempaava alusta lähtien. Minun henkilökohtainen ongelmani on tuo, etten jaksa yksittäisiä sanoja etsiä jos ne eivät johda enää mihinkään. Eli tekijälle terveiset että jatka ihmeessä oman näköisiesi rellujen tekemistä! Kaikille on tilaa.
Tosi harmillista on alustan ja editorin toimimattomuus - siksi minäkin julkaisen pienempiä ennen kuin kaikki ehtii mennä taas vinksin vonksin.
Kivaa vappua ja kesän odotusta kaikille relluilijoille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: tsirp

Yhteistyössä