RELAATIO 7 on ilmestynyt!!

  • Viestiketjun aloittaja saga
  • Ensimmäinen viesti
Z
Alkuperäinen kirjoittaja hukassa:
Olisko mtn mahd. jos joku vois jeesata noiden hukassa olevie sanojen kanssa?
selkeitä rautalanka vihjeitä kehiin,en saa teidän aijemmista vihjeistä kiinni ja olen ihan tajuttomasti teitä jäljessäkin.

peli ei etene ja hermot on riekaleina etsimisestä,kun ei tärppää :/

Varmastin täällä on jo monia pelin läpi ratkoneet kaikkinee sanoinee,joten voisitteko olla kilttejä kultaisia ja selviä helppoja vihjeitä kehiin jotta tämä peli etenisi, please?

tässä kaikki ruudut joihin tarvin apua, ja vasena alnurkka ruutu ei ole edes vielä auvennut.



Musta Surma
-----------------------

musta surma 9 (vasen alaviisto) aikakausi, jolloin musta surma vaikutti
Pandemia 13 ei portugalintauti vaan siitä naapurista
Pandemia 14 h1n1
Pesä 9 Suomen kansallispeli
Paise rutto 10 se on kanssa .....rutto, melkein perunarutto

Luovutettu Karjala
-----------------------------------
Neuvostoliitto 5+7 oikealta nimeltään Boris Rybkin
Venäjä 5+7 Venäjän ensimmäinen presidentti
Luovutettu Karjala 8 (ylös) yksi luovutetuista kunnista
Luovutettu Karjala 8+7 "järven" Karjala
Luovutettu Karjala 15 (vasemmallepäin) löytyy wikin Karjala-sivun katso myös-osiosta
Viipuri 7+6 vesistöreitti Viipurin ja Lappeenrannan välillä
Viipuri 8 Annikki Tähti lauloi tästä (Muistatko ........'n)
Viipuri 8+12 Ruotsin marski, Viipurin linnan oletettu perustaja
Viipuri 8+6 suuri räjähdys 1495
Sortavala 8+7
Luovutettu Karjala 6 Karjalan pakolaisten nimitys monikossa
Luovutettu Karjala 8 (oikeallepäin) luovutettu kunta
Ministeri 14 Suomessa ylintä toimeenpanovaltaa käyttävä elin
ministeri 8+8 selviää, kun tiedät sen kasin
Talvisota 12 Neuvostojoukot
talvisota 5+7 ohjaaja
moskova 5 linnoitettu keskusta
Moskova 8+4 keskusaukio
En nyt enempää jaksa/kerkeä tähän hätään vinkkailemaan, mutta suurin osa noista löytyy ihan helposti Wikipediasta, jos vain viitsii vaivautua.
 
Z
Alkuperäinen kirjoittaja A:
Juutalaiskysymys on tullut suoraan muutamaan kertaan.

Saisko vinkkiä luovutetun karjalan neuvostoliittoon, ei leikkaa yhtään.
Mihin siihen? Se 6 on Neuvostoliitto nykyään ja se 5+7 on se Boris Rybkin, mutta sillä nimellä, jolla se Suomessa kulki.
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja A:
Juutalaiskysymys on tullut suoraan muutamaan kertaan.

Saisko vinkkiä luovutetun karjalan neuvostoliittoon, ei leikkaa yhtään.
Olikin vinkkiä ehtinyt jo väliin.Kiitos.

GRÖNLANTI

uimaranta 6 (uimaranta Porissa)
mikronesia 8 (saarivaltio)
 
hukassa
Alkuperäinen kirjoittaja Z:
Alkuperäinen kirjoittaja hukassa:
Olisko mtn mahd. jos joku vois jeesata noiden hukassa olevie sanojen kanssa?
selkeitä rautalanka vihjeitä kehiin,en saa teidän aijemmista vihjeistä kiinni ja olen ihan tajuttomasti teitä jäljessäkin.

peli ei etene ja hermot on riekaleina etsimisestä,kun ei tärppää :/

Varmastin täällä on jo monia pelin läpi ratkoneet kaikkinee sanoinee,joten voisitteko olla kilttejä kultaisia ja selviä helppoja vihjeitä kehiin jotta tämä peli etenisi, please?

tässä kaikki ruudut joihin tarvin apua, ja vasena alnurkka ruutu ei ole edes vielä auvennut.


Luovutettu Karjala
-----------------------------------

Luovutettu Karjala 8 (ylös) yksi luovutetuista kunnista
Luovutettu Karjala 8+7 "järven" Karjala
Luovutettu Karjala 15 (vasemmallepäin) löytyy wikin Karjala-sivun katso myös-osiosta
Viipuri 8 Annikki Tähti lauloi tästä (Muistatko ........'n)
Viipuri 8+12 Ruotsin marski, Viipurin linnan oletettu perustaja
Sortavala 8+7
Luovutettu Karjala 8 (oikeallepäin) luovutettu kunta
ministeri 8+8 selviää, kun tiedät sen kasin
moskova 5 linnoitettu keskusta
Moskova 8+4 keskusaukio
En nyt enempää jaksa/kerkeä tähän hätään vinkkailemaan, mutta suurin osa noista löytyy ihan helposti Wikipediasta, jos vain viitsii vaivautua.
näitä jäljelle jääneitä en saa enkä tajua siltikään.. oisko mtn mahd. sanoo helpommat vihjeet tai suoraan?

*repii kohta hiuksiaan epätoivossa*
 
viivi
nim. HUKASSA,

yritätkö itse ollenkaan? nimittäin tossa sun listassa oli varmaan jokaikinen sana mikä sulla on auki ja osa sellaisia mitkä ihan varmasti jokainen löytää wikipediasta jos vaan viitsii etsiä.

saahan täällä kysyä, mutta sun kohdalla tulee vaikutelma ettet edes yritä itse.
 
hukassa
helppohan teijän on sanoo jotka on ratkassu ja tuttuja sanoja,täällä ei oo niin helppoa nämä aiheet edes ja tietämystä niin paljoa kuin jollain toisella..

joten onko se nii vaikeeta jeesata näissä sanoissa joita ei tajua toiset?
viime yönä meni yö 1 tän kanssa ja viimeset tunnit oli toivottomia kun ei mtn sanoja saany,löytänyt, tai sitten peli ei hyväksy sanoja jostai syystä joita olen koittanu laittaa..

 
viivi
Alkuperäinen kirjoittaja hukassa:
helppohan teijän on sanoo jotka on ratkassu ja tuttuja sanoja,täällä ei oo niin helppoa nämä aiheet edes ja tietämystä niin paljoa kuin jollain toisella..

joten onko se nii vaikeeta jeesata näissä sanoissa joita ei tajua toiset?
viime yönä meni yö 1 tän kanssa ja viimeset tunnit oli toivottomia kun ei mtn sanoja saany,löytänyt, tai sitten peli ei hyväksy sanoja jostai syystä joita olen koittanu laittaa..
tuskinpa täällä kovin moni muukaan tuosta vaan sanoja tuonne kirjotteli. et taida osata käyttää hakuohjelmia?
sillon nää kyllä on mahdottomia..

pelin idea mun mielestä on just se, että joutuu käyttämään päätänsä ja vaivautumaan etsimään erilaisilla hakusanoilla. Nää ei todellakaan ollu helppoja aiheita. Yksikään ei ollu mullekaan helppo eikä juurikaan edes mielenkiinnon kohteena.
 
Multa puuttuu vielä ihan kauheesti :D 544/652 vasta saatu sanoja
Musta surma
soturista 7

Blyton:
Johnnystä 5.8

Kustaa:
Vankileiristä alaspäin

Satu
Armas J. yläpuolelle
pekon ja uunon väliin
uunosta oikealle
Oon noihin vinkkejäkin saanu, mut en miä vaan tajua

Tähtien sota
Milleniumista 10

Uskonto:
Valtiosta 7

jumalainen näytelmä:
Heitosta ylöspäin

viivi ja wagner
tädistä vasen
sedästä vasen

Valtionpäämies
Valtiopäänmiehestä 8.10 oikea yläviisto
valtionpäämiehestä 7 alas

Noilla vinkeillä pääsisin taas eteenpäin
 
Taasko täällä harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja hukassa:
helppohan teijän on sanoo jotka on ratkassu ja tuttuja sanoja,täällä ei oo niin helppoa nämä aiheet edes ja tietämystä niin paljoa kuin jollain toisella..

joten onko se nii vaikeeta jeesata näissä sanoissa joita ei tajua toiset?
viime yönä meni yö 1 tän kanssa ja viimeset tunnit oli toivottomia kun ei mtn sanoja saany,löytänyt, tai sitten peli ei hyväksy sanoja jostai syystä joita olen koittanu laittaa..
Sulle on annettu varsin hyvät vinkit, googleta ja etsi Wikipediasta. Relaation myötä varsinkin Wikipedia on tullut tutuksi, käytä sitä, jos et googleta. Lue keskustelu alusta, saat lisää vinkkejä ja suoria vastauksia.
Kaikki relaation tekijät ovat joutuneet etsimään tietoa, ei kukaan kaikkia sanoja ole automaattisesti tiennyt!
 
Taa
Piti vielä tulla kiittämään tekijää. Oli kyllä hurjan iso relaatio. Paikotellen kyllä melkein mahdoton ilman palstan apua. Nämä tippaleipäaivot kun ei toimi samalla tavalla kuin putkiaivot :D

Tuntuu myöskin, että joka relaatiolta on ratkomistahti koventunut. Yleensä oon pysyny mukana vähemmälläkin istumisella, nyt tulin koko ajan kymmenisen sivua jäljessä.

Toivottavasti saadaan uusi relaatio kohtapuoliin :D

Kaikki, joilta vielä puuttuu. Minä kyllä autan, mutta en istu joka sekunti koneella, joten ei kannata hermostua, jos heti ei vastauksia kuulu. Annan myös hyvänä vinkkinä tuon wikipedian ja googlen. Monet kysytyistä sanoista on loppuviimein niin helposti löydettävissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Multa puuttuu vielä ihan kauheesti :D 544/652 vasta saatu sanoja
Musta surma
soturista 7 mikä se soturi on, synonyymi

Blyton:
Johnnystä 5.8 kukas sitä esittää

Kustaa:
Vankileiristä alaspäin edellises relaatioskii tais olla tää, Aleksandr Solzenitsynin kirjoittama kolmiosainen teos

Satu
Armas J. yläpuolelle tuon äijän kirjottama tunnettu teos
pekon ja uunon väliin suomalainen leffa, toisin sanoen
uunosta oikealle yks hahmoista
Oon noihin vinkkejäkin saanu, mut en miä vaan tajua

Tähtien sota
Milleniumista 10 kumpi niistä?

Uskonto:
Valtiosta 7 sveitsi

jumalainen näytelmä:
Heitosta ylöspäin urheilulaji missä sana heitto

viivi ja wagner
tädistä vasen nää sain googlesta heti ensimmäisenä kun kirjotti pelkkä setä tai täti, teeveestä tuttuja
sedästä vasen

Valtionpäämies
Valtiopäänmiehestä 8.10 oikea yläviisto François Mitterrand
valtionpäämiehestä 7 alas elokuva myös kirjakin, hoksaat kyllä pääsanasta

Noilla vinkeillä pääsisin taas eteenpäin
jos viäl tartteet apuja :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Piti vielä tulla kiittämään tekijää. Oli kyllä hurjan iso relaatio. Paikotellen kyllä melkein mahdoton ilman palstan apua. Nämä tippaleipäaivot kun ei toimi samalla tavalla kuin putkiaivot :D

Tuntuu myöskin, että joka relaatiolta on ratkomistahti koventunut. Yleensä oon pysyny mukana vähemmälläkin istumisella, nyt tulin koko ajan kymmenisen sivua jäljessä.

Toivottavasti saadaan uusi relaatio kohtapuoliin :D

Kaikki, joilta vielä puuttuu. Minä kyllä autan, mutta en istu joka sekunti koneella, joten ei kannata hermostua, jos heti ei vastauksia kuulu. Annan myös hyvänä vinkkinä tuon wikipedian ja googlen. Monet kysytyistä sanoista on loppuviimein niin helposti löydettävissä.
Joo, vauhilla nää menee! Mut kerkesin sit kuitekii näije ihanien mukaan ja sain ratkottua ainakii saman päivän aikana :LOL:

sitä tajunnanvirtaa, mikä paavosta alkoi, ratkoin noin vuoden :D
no en nyt kokoaikaa sentää vaan oliha siin pikkasta vajaan vuoden tauko välillä :LOL: en sillo oikee tajunu ja sitkun joku sen ketjun nosti ja siihen tuli kaikki mukaan, rupesin ymmärtään jutun juonen ja saimpas senkii sit ratkastua :LOL:
Ja nyt niiiiiin koukussa näihin!!
taas on se sama olo että Mitäs nyt?
 
saisiko näihin apuja :

Viivi ja wagner

Nuorsuomalainen puolue 15 ?
General Protection Fault ja armeijan yhdistävä 8?

satu

Armas J. Pulla 5+2+10
satu 5+10 (vasemmallepäin)
iltasatu 5+6
Uuno turhapuro 10+7 (alaspäin)


kustaa vaasa

Aleksandr Sollzhenitsy 12+8
media 9
media 11+5
kolmikymmenvuotinen sota 11+5

musta surma

munkki 7
munkki 11
keskiaika 10
pernarutto 10+3
 

Yhteistyössä