Relaatio 422

vierailija
5.5 ruudusta puuttuvat vielä...
pääsanan vieressä olevasta 4-kirjaimisesta va:sta ylös vasemmalle lähtevä 8...
ja
...alempaa 5-kirjaimisesta pu:sta lähtevä 9 myös ylös vasemmalle.
Kiitos, jos joku vääntää rautalangasta!
 
5.5 ruudusta puuttuvat vielä...
pääsanan vieressä olevasta 4-kirjaimisesta va:sta ylös vasemmalle lähtevä 8...
ja
...alempaa 5-kirjaimisesta pu:sta lähtevä 9 myös ylös vasemmalle.
Kiitos, jos joku vääntää rautalangasta!
5.5 ruudusta puuttuvat vielä...
pääsanan vieressä olevasta 4-kirjaimisesta va:sta ylös vasemmalle lähtevä 8... >> tämä olikin vaikea ja miulla ratkesi vasta vastasanan perusteella; mutta vihjeeksi: vastoin nimeään tämä uivat eläin elää lähes pimeässä

ja
...alempaa 5-kirjaimisesta pu:sta lähtevä 9 myös ylös vasemmalle. >> jos ratkaiset edellisen, pääset helposti tähänkin; ellet, palataan asiaan
 
vierailija
Tulipa kysyttyä epähuomiossa puutteellisesti . Pahoittelen mokaani.
Eli 5:2 Na -10 ylös ( tulin sieltä työkalupakista päin)
Lan-10 lounaaseen ei vinkki raksuta
3:1 Mi-10-mita en keksi muuta järjellistä kun vilmi eikä se käy ??
2:3 pääsanasta oik hipsuissa sen alla 11. Ei raksuta, onko teon sana vai mistä suunnasta osais keksiä.
 
Tulipa kysyttyä epähuomiossa puutteellisesti . Pahoittelen mokaani.
Eli 5:2 Na -10 ylös ( tulin sieltä työkalupakista päin)
Lan-10 lounaaseen ei vinkki raksuta
3:1 Mi-10-mita en keksi muuta järjellistä kun vilmi eikä se käy ??
2:3 pääsanasta oik hipsuissa sen alla 11. Ei raksuta, onko teon sana vai mistä suunnasta osais keksiä.
Eli 5:2 Na -10 ylös > jos na:aan pujottelee tytönnimiä
Lan-10 lounaaseen ei vinkki raksuta > luoteeseen? kun saat edellisen, pääset tähänkin - apuna sama tytönnimi
3:1 Mi-10-mita en keksi muuta järjellistä kun vilmi eikä se käy ?? > tarkoitatko 11? > "pako"lainen
2:3 pääsanasta oik hipsuissa sen alla 11. Ei raksuta, onko teon sana vai mistä suunnasta osais keksiä. > niissä hipsuissa on teonsana, josta johdannainen: näitä saa joskus kaupassakin esim. uuden tuotteen markkinoinnin yhteydessä
 
vierailija
[Q........ (8) ...... (6) ............... (15) ..... (5)UOTE="vierailija, post: 32240238"]1.4 ets... googleta ankkalinnan poliisilaitoksen kuuluisa etsivä, siis ei se pastilliukko[/QUOTE]
Suurkiitos! Tämä tyyppi ei ole tosiaankaan tuttu minulle enkä olisi koskaan keksinyt itse. Jos vielä viitsisit vihjata tuon Jänis & kilppari-ruudun (2.2.) oikean alareunan Sc....m-sananan alapuolella olevan
........ (8) ...... (6) ............... (15) ..... (5), niin olisin kiitollinen. En keksi mitään muuta kuin Asterix-jutun eikä se sovi siihen , roomalaisista puhumattakaan.
 
vierailija
[Q........ (8) ...... (6) ............... (15) ..... (5)UOTE="vierailija, post: 32240238"]1.4 ets... googleta ankkalinnan poliisilaitoksen kuuluisa etsivä, siis ei se pastilliukko
Suurkiitos! Tämä tyyppi ei ole tosiaankaan tuttu minulle enkä olisi koskaan keksinyt itse. Jos vielä viitsisit vihjata tuon Jänis & kilppari-ruudun (2.2.) oikean alareunan Sc....m-sananan alapuolella olevan
........ (8) ...... (6) ............... (15) ..... (5), niin olisin kiitollinen. En keksi mitään muuta kuin Asterix-jutun eikä se sovi siihen , roomalaisista puhumattakaan.[/QUOTE]
2.2
2.2.) oikean alareunan Sc....m-sananan alapuolella olevan
(8)+(6)+(15)+(5) => Ant..... Roo... legio......n scu... On tuo Asterixissäkin ollut
 
vierailija
Jelppiä tarvin
3.4 ak ank taki ylös 7+6+3+5
ki alas 10
pääsanasta alas vasen 3+4+4+2+7+5
3.5 em. ylös 7
u.. alas vasen 12 ja hipsukoissa alas 9+5+8-1+8
vastailen sitten takaisin jos itse tarvitte jelppiå
 
vierailija
Suurkiitos! Tämä tyyppi ei ole tosiaankaan tuttu minulle enkä olisi koskaan keksinyt itse. Jos vielä viitsisit vihjata tuon Jänis & kilppari-ruudun (2.2.) oikean alareunan Sc....m-sananan alapuolella olevan
........ (8) ...... (6) ............... (15) ..... (5), niin olisin kiitollinen. En keksi mitään muuta kuin Asterix-jutun eikä se sovi siihen , roomalaisista puhumattakaan.
2.2
2.2.) oikean alareunan Sc....m-sananan alapuolella olevan
(8)+(6)+(15)+(5) => Ant..... Roo... legio......n scu... On tuo Asterixissäkin ollut[/QUOTE]
Sydämellinen kiitos avusta ja hyvää juhannusta. Vaikea oli rellu enkä omin avuin olisi viimeisiä pariakymmentä sanaa keksinyt.
 
vierailija
Jelppiä tarvin
3.4 ak ank taki ylös 7+6+3+5 GRATTIS KALLE ANKA
ki alas 10 VANHA KOTIM. YHTYE, FREDIKIN MUKANA
pääsanasta alas vasen 3+4+4+2+7+5 ENGLANTIA
3.5 em. ylös 7 LAIVA TAI AVARUUSALUS YMS.
u.. alas vasen 12 ja hipsukoissa alas 9+5+8-1+8
vastailen sitten takaisin jos itse tarvitte jelppiå
TUO 12 ON HOTELLI HEDELMÄ ETEEN JA HIPSUISSA OLEVAN SAAT SIITÄ HOTELLISTA
 
vierailija
Vielä puuttuu muutama
4.1 Hii alhaalla keskellä ylös koilliseen pitkälle 12
5.1 TaHi -11-Ta sekä JU Ta 17 alas oikealle
5.2 Ylhäällä oikealla Nu -9-Tu sekä Vas ylh. Ku 8 ja seuraava Ko-13 ja alhaalla oikealla Ri 8+6+2+7+6+7
5.3 ElLa pääsanan vasemmalla puolella 5+5
5.5 pääsanan vasemmalla puolella Va ylös 8 sekä alhaalla Pu ylös vasemm.9 ja Pu -12 - LaTä
Kiitos etukäteen avusta, minulta saa jelppiä, melkein valmista muuten. Hyvää Juhannusta
 

Yhteistyössä