Relaatio 28!

"Moi"
[QUOTE="vierailija";24653024]Homesta ei ole löytynyt kuin se mikrosieni. se 3+4+12 puuttuu. Samoin koti 5+5.
Kalatautikin ihan jumissa.

nää on niin vaikeita.[/QUOTE]

Onko sulla tuon 3+4+12 jatkoa? mikrosieni ja koti puuttuu myös multa.

kalataudista puuttuu alas 8

"vierailija"
Suoria vastauksia yritetään välttää, jos vaan mitenkään mahdollista

vihjeet voisi sitten olla sellasia, että niistä tajuaa. ja muutenkin mihin tulee. ja jos kysyy suoraan mikä sana tulee niin ohittakoon muut sen sitten :D

ticotico harmailee
[QUOTE="vierailija";24653048]Suoria vastauksia yritetään välttää, jos vaan mitenkään mahdollista

vihjeet voisi sitten olla sellasia, että niistä tajuaa. ja muutenkin mihin tulee. ja jos kysyy suoraan mikä sana tulee niin ohittakoon muut sen sitten :D[/QUOTE]

Mä yleensä lainaan sitä kysymystä, mihin vihjeen annan. Joskus vihjeet on kieltämättä aika vaikeita, mutta antaa enemmän haastetta, ku se että tosiaan on se suora sana siinä...

ticotico harmailee
[QUOTE="vierailija";24653061]Ei siitä lähe mitään jatkoja :eek:[/QUOTE]

tuo 3+4+12 selviää yläkautta, ku saat sinne sanan.

Mutta vinkkaan että on brittiläinen poliitikko

ticotico harmailee
[QUOTE="vierailija";24653117]Niin, paljon vaikeampi tie on päästä sinne ylös, kun ei ole kuin selviytyjät sieltä auki ja sekin vaikea.[/QUOTE]

Pääset ylimmäiseen keskimmäiseen :D näin

Selviytyjistä lähtee se vasemmalle pitkä ja siihen vinkiksi voin antaa, että kilpailijat kilpailevat yksilösuorituksena jostain esineestä esim. riipuksesta, minkä ne silloin saa äänestykseen. Oliko ihan huonosti selitetty :D :D ?

"Satunnainen kävijä"
[QUOTE="vierailija";24652995]eikä noista kaikista vihjeistäkään tajua mitään. Voisi laittaa ihan sen sanan mitä haetaan. Esim. wikipediasta ei löydy mitään ihmisen nimeä kohtaan home.[/QUOTE]

Jos annettaisiin suoraan vastaukset, niin eihän koko pelissä olisi mitään järkeä. Eikä tuon tyypin tietämiseen mitää wikipediaa edes tarvita, kyseessä on lähihistoriasta ihan tuttu mies. Mutta jos parempia vihjeitä haluatte, niin laittakaan wikipedian hakuun se väliviivakin, eli "-Home" niin eiköhän löydy.

"Satunnainen kävijä"
[QUOTE="vierailija";24653048]Suoria vastauksia yritetään välttää, jos vaan mitenkään mahdollista

vihjeet voisi sitten olla sellasia, että niistä tajuaa. ja muutenkin mihin tulee. ja jos kysyy suoraan mikä sana tulee niin ohittakoon muut sen sitten :D[/QUOTE]

Eihän sitä voi ohittaa ennen kuin sen on jo lukenut. Perustakaa mieluummin sitten oma ketju, jonka nimi on jotain sellaista kuin Relaatio - suorat vastaukset.

ticotico harmailee
[QUOTE="Satunnainen kävijä";24653315]Jos annettaisiin suoraan vastaukset, niin eihän koko pelissä olisi mitään järkeä. Eikä tuon tyypin tietämiseen mitää wikipediaa edes tarvita, kyseessä on lähihistoriasta ihan tuttu mies. Mutta jos parempia vihjeitä haluatte, niin laittakaan wikipedian hakuun se väliviivakin, eli "-Home" niin eiköhän löydy.[/QUOTE]

Mä saatan ehkä olla hiuman tyhmä, mutta en oo koskaan kuullu tuota nimeä :D

Mutta tosiaan niitä suoria vastauksia ei oo kiva lukea :)

"Satunnainen kävijä"
Mä saatan ehkä olla hiuman tyhmä, mutta en oo koskaan kuullu tuota nimeä :D
No no, ei nyt sentään - onpahan vain niin, että eri ihmiset tietävät erilaisia asioita. Tämän laatijan relaatiot ovat aiemminkin olleet sellaisia, että niissä tarvitaan myös aika laajaa yleistietoa noista vanhemmista asioista, ei niinkään uusista. Minusta se on ollut mukavaa, mutta kaikista ei varmaan ole. :)

ticotico harmailee
[QUOTE="Satunnainen kävijä";24653380]No no, ei nyt sentään - onpahan vain niin, että eri ihmiset tietävät erilaisia asioita. Tämän laatijan relaatiot ovat aiemminkin olleet sellaisia, että niissä tarvitaan myös aika laajaa yleistietoa noista vanhemmista asioista, ei niinkään uusista. Minusta se on ollut mukavaa, mutta kaikista ei varmaan ole. :)[/QUOTE]

Tuo on kyllä totta...

"jepjep"
Tuo vierailija käy näemmä toisellakin palstalla valittamassa että eikö ihmiset voisi laittaa suoraan niitä sanoja vihjeiden sijaan. Voidaanhan me toki tarjota kaikki sanat valmiina, jos siltä tuntuu. Relaatiossa kun nyt valitettavasti on se idea, että itse etsitään ja koitetaan vihjeillä löytää. Sen home-ihmisenkin kyllä löydät wikipediasta, home-hakusanalla tämä on seitsemäs wikipedian tarjoama vaihtoehto. Kannattaa myös aina katsoa "sisältää home" -lista, sieltä löytyy usein oikeat vaihtoehdot.

• Tykkää
Reactions: ticotico ja Inala
"Satunnainen kävijä"
[QUOTE="jepjep";24653782]Tuo vierailija käy näemmä toisellakin palstalla valittamassa että eikö ihmiset voisi laittaa suoraan niitä sanoja vihjeiden sijaan. Voidaanhan me toki tarjota kaikki sanat valmiina, jos siltä tuntuu. Relaatiossa kun nyt valitettavasti on se idea, että itse etsitään ja koitetaan vihjeillä löytää. Sen home-ihmisenkin kyllä löydät wikipediasta, home-hakusanalla tämä on seitsemäs wikipedian tarjoama vaihtoehto. Kannattaa myös aina katsoa "sisältää home" -lista, sieltä löytyy usein oikeat vaihtoehdot.[/QUOTE]

Vielä helpompaa olisi aina pyytää relaation laatijalta valmis sanalista, jota voisi aina kokeilla ilman tällaisia palstoja. :)

"Leena"
Huomenta taas! Joko aivot on levänneet yön aikana ja virittyneet nyt ratkomaan relaation loppuun?! :D Mies sanoi eilen mulle että mun pää on ihan tulikuuma kun pohdiskelin näitä illalla :D

Täällä ollaan jo hyvän aikaa ratkottu, joitain lukkoja on auki, mutta useita vielä kiinni :D

Mikko tuottaa pään vaivaa kovasti... kun sais vaikka sen vasemmalle 7 ja ylös 8 ja oikeelle 5+9 :)

Viimeksi muokattu:
"mai"
Höh, mulla ei näy viivat jostain syystä.. Muutaman sanan sain aloitusruutuun, mutta hankala tehdä ilman viivoja, kun ei tiedä mikä liittyy mihinkin.. Kattellaampa vaikka huomenna uudestaan, jos ois viivat ilmestynyt..

[QUOTE="Leena";24653935]Ahaa, onko kyseessä tv-show? Nimittäin koitin yhtä sarjan nimeä jossa tuo luku on keskellä, mutta tuo ei hyväksynyt sitä, pitääkö se numero kirjoittaa myös?[/QUOTE]

Tämän jo ratkaisitkin, mutta jos jossain sanassa on joku numero tai erikoismerkki esim. 5 : - tai joku outo kirjain esim. ž, nii se on laitettu näkyviin ja pitää kirjoittaa siihen sanaan juuri noin kuin tuo ohjelma mitä kyselit. Vaikeasti selitetty, mutta toivottavasti ymmärsit :D

"vierailija"
[QUOTE="jepjep";24653782]Tuo vierailija käy näemmä toisellakin palstalla valittamassa että eikö ihmiset voisi laittaa suoraan niitä sanoja vihjeiden sijaan. Voidaanhan me toki tarjota kaikki sanat valmiina, jos siltä tuntuu. Relaatiossa kun nyt valitettavasti on se idea, että itse etsitään ja koitetaan vihjeillä löytää. Sen home-ihmisenkin kyllä löydät wikipediasta, home-hakusanalla tämä on seitsemäs wikipedian tarjoama vaihtoehto. Kannattaa myös aina katsoa "sisältää home" -lista, sieltä löytyy usein oikeat vaihtoehdot.[/QUOTE]

Minäpä en ole ainakaan käynyt, jos sitä meinaat. :D :D :D :D

Yhteistyössä