relaatio 22

• Viestiketjun aloittaja "lala"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="emppuli";23135068]hissa:
jfk 17
potilas 18

nyt puuttus nää 2 enään.. saisiko helppiä,wikiä ja googlee pyörittänyt nyt noissakin muttei tärppää[/QUOTE]

Potilasta vinkkasin tuolla vähän aikaa sitten, kauan aikaa sairastavalle nimitys.
JFK 17 Liittyy siihen salamurhaan ja varsinkin salamurhaajaan.

"emppuli"
sainpas!

Pelin läpäisy:
328 / 328 (100.0%)

Vihjeet: 3 / 3
Loppuratkaisu oikein!

Sijoitus:
1 / 272

olipas siinä tekemistä,mutta tehtyä tuli.

huomasin semmosen jännän muutamissa sanoissa ettei hyväksynyt (ei itsekirjotettuna eikä kopioituna) mutta joitain tunteja myöhemmin hyväksy tismalleen saman,oliko muilla tätä havaittavissa?

sanna (vierailee)
[QUOTE="emppuli";23135141]joo luin sen sun toisen vinkin,muttakun en saa sitä oikeeta muotoo!? voitko vinkkasta hieman enempi sitä sekä tuota jfk.. saisi pois tän alta.[/QUOTE]

Kyseessä on se paikka, josta käsin JFK:tä uskotaan ammutun. LÖytyy JFK:n wikipedia-artikkelin kohdasta "salamurha".

Mullakaan ei ole tota potilasta. Vika puuttuva sana.

ST
Nyt on ketju selattu ja vihjeet luettu, vielä puuttuisi nämä niin saisi valmiiksi
Amerikassa Kali..... lähtevät 7 ja 10
Sarjakuvassa Akun ja Pa..... väliset 10-5 ja 10
Ystässä 5+5 huutomerkillinen (tämä ratakiskon kanssa, ei vain löydy vaikka olen koittanut googletella munat ja sukat)
Historiasta lähtevän 14 jälkeinen 9, yhdistyy val...
Samassa ruudussa Urkista 6 (Maakunnat on kokeiltu, ei käy niin ei käy, eli rautalangan kanssa tämäkin)
Ja samassa ruudussa vielä vihasta 8+5

Nyt on ketju selattu ja vihjeet luettu, vielä puuttuisi nämä niin saisi valmiiksi
Amerikassa Kali..... lähtevät 7 ja 10
Sarjakuvassa Akun ja Pa..... väliset 10-5 ja 10
Ystässä 5+5 huutomerkillinen (tämä ratakiskon kanssa, ei vain löydy vaikka olen koittanut googletella munat ja sukat) mulla google ehdotti tätä ku aloin kirjottaan hakuun sukka
Historiasta lähtevän 14 jälkeinen 9, yhdistyy val... kuoli uskonsa puolesta
Samassa ruudussa Urkista 6 (Maakunnat on kokeiltu, ei käy niin ei käy, eli rautalangan kanssa tämäkin) K:lla alkaa (kurkkaapa et mistäs se urkki kotoisin, etköhän keksi siitä)
Ja samassa ruudussa vielä vihasta 8+5 no sen saat/keksit ku saat ton maakunnan
var så god

yks urpo
Mikä on frendien kahvilan nimi 7+4? Ei käy insomnia cafe eikä central perk..?

Sit tarvis apua historian k... sotaan 6+6. Vois alkaa sanoo suoraan kun ei vihjeet näytä auttavan... :)

yks urpo
No hokasinhan sen kuuban sittenkin... frendien kahvila on edelleen mysteeri..
JA sellanen ihmetys kuin pyramidi 15? Ei mun kokeilut käy...jelppatkaas mihin liittyy..muutaku pyramideihin :)

yks urpo
Kiitos, löytyhän nekin. Olin tota kahvilaa kyllä monesti kokeillu, mutta ei jostain syystä ollu käyny..

10 sanaa vielä puuttuu + mitä sanojen takaa vielä jatkuu. Apuja rak.eloku.. 8+8 ja symboli 6+7 (en tiedä mikä on aamupalaelokuva). ? Annan myös tarvittaessa vihjeitä.

kävijä
Elokuva 8+8 on leffa, jossa näytteli esim. Meg Ryan. Laulaja Jipulla on myös samanniminen kappale:) Symboli 6+7 on englantilais-hollantilainen näyttelijätär, näytellyt esim. tuossa aamupalaelokuvassa ja my fair ladyssa.

Itsellä hukassa elokuva-ruudussa madonnasta lähtevä pitkä sekä amerikka-ruudussa nevadasta lähtevä 7+6 ja siitä vielä se 8+7+8

yks urpo
Madonnan pitkä on yks musikaalilaulu, jota on laulanu mm. madonna ja marilyn monroe. "timantit.."

Nevada 7+6 on sanonta kun lähtee johonkin ties minne... "H..... nevada".
Ja siitä jatkuvassa ollaan sitten matkalla kyseiseen paikkaan.

Sit tutkimaan meg ryanin leffoja...

yks urpo
Sain sen symbolin , mutta heti tyssäs se jatko... 9+10. Ei käy aamiainen tiffanylla eikä mikään muukaan leffa, mitähän siihen tulis?

Sitten samassa ruudussa on toinen paha paikka.. enkeli pitkä ja puuttuu se jatkon viikinkikin. Saako vielä pyytää apuja?

kävijä
Olet oikeassa leffassa kyllä:) Muuta viimeinen kirjain ä-kirjaimeksi, niin pitäis onnistua.

Kenenkäs suomalaisen nyrkkeilijän lempinimi on viikinki? :) Siihen tulee sitten kyseisen kaverin leffakin.

yks urpo
Jes jes! Enää muutama sana jäljellä. Näitä olen kans tutkinu jo pitkään ja eivät aukee millään...

G.. Brett pitkä - olen tutkinut enkku winkin mutten löydä sopivaa, haluisin tietää mistä päin sitä pitäs ettiä tai millä sanoilla alkaa?

Kummeli ja kalan välinen - tässä tiedän että kyse on varmaan siitä urheiluvalmentajasta, mutten saa mitään sopimaan..

Historiasta lähtevä 7 kirjaiminen, ei käy linnoitukset tai rauniot...ääh..

Kuuban k.... ja taudin välinen 5+6 - en ole löytänyt näille mitään yhteistä..ei käy rutot..

Jos sais vielä näihin apua niin saisin minäkin relaation päätökseen (johan tässä meni koko v.loppu tätä tehdessä :D)

Voin antaa vinkkejä takasin!

Yhteistyössä