70 % valmiina ja nyt tuli jumi
KYNSI
Outi m 6 sukupuoli
HÄNTÄ
nokk..9 juoma
SARVI
papp..6 yhdistyy kir ja vank puhe
hauk..10 kumpi? toiseen tulee hau eteen ja toiseen perään (fisuja molemmat)
MARIA
olu..4+4 virolainen
Ole hyvä! Kiva kun soljui. Pelkäsin taas keksineeni ihan typeriä sanoja vain saadakseni ketjut yhdistymään Hienosti ratkoit ja vielä aikamoista salamavauhtiakiitti lamppu oli kiva rellu ja mukavasti solju eteenpäin
ei liian helppo, mutta ei turhan vaikeakaan
mulla oli semmonen aamu etten jaksanu muutakaan tehä ja ku lapset koulussa niinOle hyvä! Kiva kun soljui. Pelkäsin taas keksineeni ihan typeriä sanoja vain saadakseni ketjut yhdistymään Hienosti ratkoit ja vielä aikamoista salamavauhtia
Bongasitko paljon virheitä? Yhden huomasin juuri itse ja korjasin pois ylimääräisen i-kirjaimen Pyörä-ruudussa. Silti joku toinenkin on tämän jo lisäksesi ratkonut virheineen päivineenmulla oli semmonen aamu etten jaksanu muutakaan tehä ja ku lapset koulussa niin
Tuossa nuoPääsin melkein loppuun, mutta kysytään nyt nää neljä viimeistä.
Harja
jäl..ru.. 10 leivonnainen, jonka päällä yläpuolista vastasanaa
nai... 6+5 aukeaa tuolla leivonnaisella, mutta Karita Mattilakin tulkinnut roolin
Häntä
hä..he.. 8 se kuuluisa
Kiitokset, nyt on sekin selätetty. Mukavasti sujuva rellu taas sinulta.Tuossa nuo
MARIA'
Se virolainen olut jatko 4+4 ( kokeilin kaikki merkit tume karl ja sanan olut sen s.... jälkeen, mikään ei sovi????) --- kato sen merkin sivuilta, siellä on
KYNSI
pääsana 11 ylös --- syötävä juttu joka alkaa pääsanalla
ooppe...8+7 j a8+5 --- ylös sijoittuu Suomeen, oikealle sijoittuu Espanjaan.
Häntä
pääsana 5+8+11 --- laita se yläpuolen 10-kirjaiminen wikiin
kiitos avusta
Pyörä:
tuu...11 --- lintu
maa...6+7 --- kirjan nimi
sävel...7 --- opettajakin on sellainen, tai siivooja
Harja
pääsana 4 alas --- pieni harja
tisk..14 --- mitä sen kanssa käytetään
en huomannu ku sen mut eipä se ratkomista hidastanu ku korjaa kuiten sen automaattisesti... tieten jos liikaa tuijottelee kirjaimia niin vois haitataBongasitko paljon virheitä? Yhden huomasin juuri itse ja korjasin pois ylimääräisen i-kirjaimen Pyörä-ruudussa. Silti joku toinenkin on tämän jo lisäksesi ratkonut virheineen päivineen
Mäkin pitkästä aikaa ratkomassa, ja hyvin eteni ihan loppumetreille asti. Kolme sanaa jäi uupumaan.
DRACULA:
hol - van välinen 5+7 protskujuoma
HARJA:
mar - par - vii välinen 14 ja tästä varmaan sit aukeaa vielä yksi sana lisää nettiosoite
Tuossa jälkimmäisessä luulen tietäväni mistä on kyse, mutta en keksi sopivaa sanamuotoa.
Kiitos taas kivasta relaatiosta Lamppu. Yritin aiemmin ratkoa sitä tervaa, mutta se jäi kesken, tää oli paljon kivempi paluu relaatioiden pariin pitkästä aikaa.
Kaksi ruutua yhtä sanaa vaille valmiita
SARVi:
kika kakk.. 5+6 -- tekijä
MARIA
hunt..5 (ruutujen välinen sana) --- yleissana mikä se on
ja sitten yksi joka ei vaan etene
HÄNTÄ_
lee...6+7+7 --- lastenkirja
pääsana 10 ja 6+8+11 --- 10 on eläin joka alkaa pääsanalla, siitä saat ton toisenkin
tee 10 --- vastasanalla olis helppo, mut tätä käytetään kauneudenhoidossakin
PyÖRÄ
pääsana 10 alas --- telkkaohjelma joskus ysärillä
mulla tökkii rangaistus
pääsana 10 alas ( on vastasanakin) --- katso rang.menetelmät-luokasta
silt...12,5 --- suomalainen tunnettu
silt 8 --- tyyppi
kuole...7+7 --- tunnettu roolihahmo, vastasana tarvitaan
vanki..5+6 --- on myös elokuva