relaatio 105

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannisanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä en taas tykännyt tästä. Ruutujen pääsana on niin laaja, että on tosi vaikeaa saada mitään sanaa sopivaan, jokaiseen sanaan on tuhansia vaihtoehtoja.. jos ajattelee eri tavalla kuin tekijä.

esim Skotlanti ruudussa mulla ei ole kuin kaksi pääsanasta lähtevää ja kaikki kaksiosaiset puuttuvat

Minä en taas tykännyt tästä. Ruutujen pääsana on niin laaja, että on tosi vaikeaa saada mitään sanaa sopivaan, jokaiseen sanaan on tuhansia vaihtoehtoja.. jos ajattelee eri tavalla kuin tekijä.

esim Skotlanti ruudussa mulla ei ole kuin kaksi pääsanasta lähtevää ja kaikki kaksiosaiset puuttuvat
Joo, mietin itsekin, että on on laaja aihe, mutta halusin kokeilla tuollaista teemajuttua. Otin pääsanasta lähtemään lähinnä sanoja, jotka löytyy wiki-artikkeleista sinisellä, eli ihan kauhean tarkasti ei tarvitse artikkeleita lukea ja ajattelin sen helpottavan alkuun pääsemistä. Poikkeuksiakin kyllä on. Hyvin kuitenkin ihmiset on saaneet peliä ratkottua.

Pelissä ei ole Skotlanti-ruutua, joten en nyt osaa vinkata kaksiosaisia pääsanasta lähteviä. Mä ainakin voin tulla vinkkailemaan tänne, jos kaipaat apuja, jos laitat tarkemmin mihin kohtaan haluat jeesiä. :)

Sainpas maaliin tämän(kin) relaation. Kuuden vuoden jälkeen ilmestymisestä vaikein oli ehdottomasti ISLANTI ruudun pääsanasta ylöspäin 8, sitä ei voi mitenkään ratkaista Islanti-sanasta. Kun tuli vastasana ajattelin että tähänkö jää. Mutta laitoin molemmat sanat googleen ja kirjoitin jokaisen kahdeksankirjaimisen sanan. En muista monenko sivun jälkeen onnenkantamoisella löytyi oikea sana. huh.
Ihan kiva rellu ja aiheet. Vaikeus tuli jälleen siitä että hypyt sanojen välillä olivat usein piiiiiitkiä.
Kiitos laatijalle ja vinkkaajille. Siirryn seuraavaan.