Reissuun 5kk vai 8kk ikäisten kaksosten kanssa? Plus 4v, 5v ja 7v.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Myö

Vieras
Eli mietinnässä ihan joku perinteinen etelänloma perheellä, joko nyt kesäkuussa tahi sitten syys/lokakuussa. Reissattu vanhempien lasten kanssa vasta noin vuoden iästä, mutta nyt matkakuume on niin kova että reissuun on päästävä :D

Kummassakohan iässä vauvat olisivat helmpompia reissatessa. Täysimetän, että sen puolesta nyt viiskuisina olis helppoa kun ruoat kulkee mukana. Toisaalta kasikuiset sitten jo istuvat ja nauttisivat varmasti eri tavalla lomasta. Mutta sitten olisi taas "ongelmallisempi" tuo syöttöpuoli.

Mitä mieltä?

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kysyit mielipidettä - en lähtisi vielä vaan vuosien päästä.

Miksi näin??

Ollaan kyllä reissattu paljon, siksi nyt himottaakin päästä jonnekin pois. Tuplat ovat leppoisia kavereita, reissu varmasti sujuu hyvin, ja lupailtu isommille että jonnekin lähdetään. Reissaaminen on koko perheen juttu ja vanhemmatkin nauttivat lomasta, mies kun on yrittäjä ja tekee pitkää päivää..

Muita?

Reissuun vaan. Jos täytyy valita, niin imetys on kyllä niiin helppo tapa pitää lapset murkinassa, että ottaisin sen vaihtoehdon. Ja niinkuin reissanneena tiedät, ei se onnistuminen ole lapsista kiinni vaan aikuisista.

Minä luulen kans että 5kk on helpompi ikä kun nukkuvat vielä enemmän. Päiväunet lyhenee 9kk ikäisellä jo ja sit on haastetta siinä että pitää saada enemmän istua ja nähdä ympärilleen. Samoin tuo ruokapuoli.

Meillä tuplat nyt melkein 2v ja vasta nyt uskaltaisin näitten kanssa reissuun. Johonkin missä ei olla uima-altaan reunalla, sitä mun hermo ei kestäisi.

Menkää molempina niin voit sitten kertoa meille, kumpi reissu sujui helpommin :D. Meillä 8kk iässä on ollut jo kovasti menohaluisia lapset, että sen suhteen valitsisin tuon 5kk, ehkä malttaisivat olla pitempään paikallaan. EHKÄ. Kun en tapauksia tunne :D. Toisaalta Suomen säätä ajatellen tuo myöhäisempi vaihtoehto olisi enemmän mun mieleen.. Mutta lapset eivät todellakaan ole este matkustelulle, rohkeasti reissuun vaan!

Jänskä kun itse olin ajatellut että kasikuisena voisi olla kivempaa, vauvoillekin. Syys/lokakuussa olisi siinäkin mielessä kivempi matkustaa että esim. Kroatiassa tai Montenegrossa olisi jo viileämpää. Kohde tosin vielä auki.

Eikä tuo että vauvat eivät matkasta mitään muista, ole mikään ongelma. Emmehän me heidän takia reissuun lähde, vaan muun perheen. Tosin kiva se on heidänkin katsella kuvia myöhemmin reissuilta vaikkei muistikuvia olisikaan. Ainakin meidän isommat lapset tykkäävät katsella ja "muistella" jopa näitä n.1v ikäisenä tehtyjä reissuja.

Talojen vuokrahinnat olisivat ainaskin halvemmat syksyllä, ja ekaluokkalaisella olisi syysloma. Hmm, pitää miettiä edelleen.

Kiitos vastanneille. Toisaalta nyt jos lähtisi (passit laitettu hakuun tänään) kesäkuun lopulla niin pääsisi nopeammin reissuun ;)

Mies juuri muistutti että meidän 4v kulki 8kk iässä jo puita pitkin. Uups miten sitä unohtaakin asioita. Luulenpa että kesäkuun lopussa lähdetään. Vauvat olisi silloin 4.5kk..

En kyllä lähtisi noin pienten kanssa reissuun. Siis että teidän kaksoset on alle vuoden. Kamalasti hommaa muutenkin, saati sitten ulkomailla missä kuuma, vierasta ruokaa, outoja paikkoja jne. Eikö sitä kerkiä sitten vaikka vuoden päästä, tai menette vaikka laivaristeilylle Tukholmaan?

No minä lähtisin ainaskin vaikka olisi kolmoset ;) No ei, itse olen samanlainen matkanhimoinen, enkä pitkään miettisi jos olisi lomaa tarjolla. Meillä on 2kk ikäiset tuplat, kovasti syksyllä tarkoitus lähteä jonnekin, joko aasian suuntaan tai sitten Chileen missä on miehen sukua.

Ap:lle en osaa kyllä vastata kun ei ole aiempia lapsia meillä. Molemmissa hyvät ja ehkä huonot puolet, mutta olisihan se hyvä että on eväät mukana, helpottaa kun ei tarvitse lämmitellä soseita jne.

Ihanaa lomaa teille :)

Me oltiin YHDEN 8 kk kanssa Kanarialla, ei vanhempia lapsia. Pykättiin aurinkotuoleista sille leikkikehä, mutta eihän se siellä pysynyt, jostain välistä aina lähti kiitämään. :p Mutta anyway, joko 5 kk tai 8 kk, varmasti tulee mukava reissu.

Yhteistyössä