reissutyöläisen vaimo

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
oletko töissä? minkä ikäiset lapset? miten jaksat työpäivän jälkeen hoitaa kodin, lapset, ruoat, pyykit ym yksin? mielenkiinnolla kyselen, kun olen sellaiseksi jäämässä.. :)

täällä kans yks
Täällä yks reissumiehen vaimo! Paljon pitää olla voimia että jaksaa yksin kaikkea pyörittää. Välillä sitten jätän tekemättä ja lepään. Kyllä se hyvin lähti rullaamaan kun itsekkin töihin menin. Välillä kyllä pistää vihaksi kun jotkut kehtaavat kitistä jostain ihan olemattomasta asiasta ja niillä just on aina se mies sielä kotona. Monen moista sitä on joutunut tekemään kun ei ole vain voinut istua ja odottaa että josko se mies tulis kotia... Silloin kun itse on kipeenä on kyllä kaikista raskainta. Ei saa levättyä kunnolla kun muksut pitää kuitenkin hoitaa... Mulle on luxusta kun pääsen vaikka yksin ruokakauppaan :D

The Titityy
Exä oli aina reissussa.
Ma-to. Ja viikonloput saattoi vielä olla missä sattuu..

Olin mielestäni alusta asti yh. ja sopeuduin siihen.

Lapsi pian 3v. ja olen edelleenkin kotona.
Erosta pian vuosi.

rouvaäiti
Olen ollu reissutyöläisen vaimona sekä töissä, että kotona (ja välillä itse reissuhommissa). Juttu on mielestäni asenne ja järjestelykysymys. Itse en koe tätä ongelmaksi, mutta joillekkin lähipiirissä se tuntuu aiheuttavan stressiä, kun mun mies on poissa- ja se on todella ärsyttävää.
1. viikko menee ihan kivasti, toisella viikolla alkaa kodista näkyä, ettei yksin ehdi/jaksa kaikkea ihan tehdä. Töissä ollessa se oli jotenkin helpompaa, kun oli töissä ollessa aikuista seuraa. Nyt kotona ollessa meinaa olla vähän yksinäistä toisinaa.

reissumiehen vaimo myös
täältä löytyy myös reissarin vaimo, ollut jo kuusi vuotta. Ihan hyvin kaikki hoituu, myös ne miehiset hommat ja lapsia on neljä.
Myönnän että silloin kun lapset sairastaa niin on raskaampaa.

Mun mies on aina ollut paljon viikkoja poissa ja kun näin on ollut aina, niin siihen on tottunut. Välillä on ollut vaikeampaa, mutta yleisesti ottaen on mennyt ihan hyvin. Vaikeinta on lähinnä silloin, kun itse olen ollut kipeänä.
Nyt mies on viikot toisella paikkakunnalla töissä ja itse kotona. Toivon, että mies saisi pian työpaikan lähempää ja olisi edes välillä iltoja kotona, niin oma töihin lähtö helpottuisi. Olen aiemminkin ollut töissä, mutta silloin asuimme kerrostalossa ja tilanne muutenkin toinen. Silloin ei meihen reissuhommat haitanneet lainkaan, koska lasten hoidot ym. oli järjestetty niin, että miehen ollessa reissussa minä vein ja hain muksut omien työaikojen mukaan. Lapsia oli silloin 2-3 ja nyt niitä on 4.

Yhteistyössä