Reissaajia kuulolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkakuumeinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkakuumeinen

Vieras
Ollaan siis ensimmäistä kertaa elämässämme suunnittelemassa ulkomaanmatkaa lasten kanssa, ja kyselisinkin vinkkejä ja kokemuksia edullisista lapsille ystävällisistä kohteista. Meitä kovasti kiinnostaisi nuo All Inclusive-lomat, onko jollakin kokemusta niistä?

All Inclusivet on tosi näppäriä lasten kanssa. Ei tartte miettiä mitä ja missä söisi. Riippuu hiukan kohteesta, minkälainen laatu niissä on. Caribialla all-inclusive on ihan ehdoton, Euroopassa harvinaisempi, tosin yleistymässä ja laatukin paranee.

Riippuu vähän milloin haluatte matkustaa? Talvella, kevällä, kesällä vai nyt jo syksyllä ?
Ettekä varmaan näin "ensikertalaisina" halua lasten kanssa pitkää lentomatkaa.. ?

Talvella Kanarian saaret on hyvä kohde, myös kohtuuhintainen ja sieltä löytyy noita all inclusive-hotelleja. Tosi helppo varmaankin lasten kanssa; itsellä ei ole lapsia mutta koin silti loman helppouden. Vaikka ruokailu on samassa ravintolassa hotellissa joka päivä, niin aina on erilaista ruokaa ja yleensä tosi hyvä valikoima. Saa syödä ja juoda niin paljon kuin jaksaa.

Kesällä ihana paikka on Kreikka. Siellä ei mun tietääkseni ole tulleet nämä all inclusivet niin muotiin mutta varmaan niitäkin löytää.

Minä taas en ottaisi niitä lasten kanssa enkä muutenkaan, koska se sitoo ihan liikaa minusta. Minä ottaisin vaihtoehdon, jossa on jonkunlainen aamiainen ja sitten turvautuisin paikallisiin ravintoloihin ja ruokakauppoihin. :)

yleensä all inclusive-matkan hinta ei ole mitenkään HIRVEÄN PALJON korkeampi kuin ilman täysihoitoa; esim meillä Gran Canarialla oltiin 2007, samassa hotellissa ilman täysihoitoa viikko olis ollu 840 ? per naama, ja all inclusivena oli 990?. Eli 150 euroa eroa; taatusti pienempi summa kuin mikä menis ravintoloihin viikon aikana.
Koimme säästäneemme jo sen verran, että kävimme sitten muutamana iltana muualla syömässä. voi niinkin tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minä taas en ottaisi niitä lasten kanssa enkä muutenkaan, koska se sitoo ihan liikaa minusta. Minä ottaisin vaihtoehdon, jossa on jonkunlainen aamiainen ja sitten turvautuisin paikallisiin ravintoloihin ja ruokakauppoihin. :)

Vaikka olisi ottanut all-inclusiven, voi silti syödä silloin tällöin muualla :)
Riippuu hiukan lapsista ja paikasta tosiaan. Jos paikassa riittää paljon tekemistä hotellialueella, on all-inclusive ehdoton (kuten caribialla). Jos taas tekeminen pitää hakea hotellin ulkopuolelta, eikä hotellilla ole omaa rantaa ym, saattaa all-inclusive olla sitova.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Vaikka olisi ottanut all-inclusiven, voi silti syödä silloin tällöin muualla :)
Riippuu hiukan lapsista ja paikasta tosiaan. Jos paikassa riittää paljon tekemistä hotellialueella, on all-inclusive ehdoton (kuten caribialla). Jos taas tekeminen pitää hakea hotellin ulkopuolelta, eikä hotellilla ole omaa rantaa ym, saattaa all-inclusive olla sitova.

Minä en ikinään osaisi kuvitella, että menisin paikkaan, jossa haluaisin kaiken ruokailun/juomailun suhteen olla etukäteen maksanut jotain. Mutta se on toki oma "vikani", en edes käytä valmismatkoja, ellei se ole ns välttämätöntä. En voi uskoa, että helpostikaan minkään hotellin ruoka on oikeasti hintansa väärti.Voin olla väärässä,mutta silti :D

Minä en ikinään osaisi kuvitella, että menisin paikkaan, jossa haluaisin kaiken ruokailun/juomailun suhteen olla etukäteen maksanut jotain. Mutta se on toki oma "vikani", en edes käytä valmismatkoja, ellei se ole ns välttämätöntä. En voi uskoa, että helpostikaan minkään hotellin ruoka on oikeasti hintansa väärti.Voin olla väärässä,mutta silti :D

Hmmm... voi varmasti kysyä, miksi edes vastasit tähän ketjuun. Olet periaatteessa all-inclusivea vastaan eikä sinulla ole siitä kokemusta. Aloittaja kyseli nimenomaan kokemuksia all-inclusivesta.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Hmmm... voi varmasti kysyä, miksi edes vastasit tähän ketjuun. Olet periaatteessa all-inclusivea vastaan eikä sinulla ole siitä kokemusta. Aloittaja kyseli nimenomaan kokemuksia all-inclusivesta.

Taidat olla oikeassa, pahoittelen :) Ajettelin vaan sitä näkökulmaa, että tää vaihtoehto ei ole se ainoa ns luxus. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Minä peesailen Candidea - vaikken varmaan saisi ilmoittaa all-inclusivevastaista mielipidettäni tässä ketjussa...
Jonon jatkoksi tulen...Varsinkin jos kohdemaan ruokatarjonta on hyvä, niin yrittäisin päinvastoin käydä mahdollisimman monessa paikallisessa ravintolassa hotellin sijaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Minä peesailen Candidea - vaikken varmaan saisi ilmoittaa all-inclusivevastaista mielipidettäni tässä ketjussa...
Jonon jatkoksi tulen...Varsinkin jos kohdemaan ruokatarjonta on hyvä, niin yrittäisin päinvastoin käydä mahdollisimman monessa paikallisessa ravintolassa hotellin sijaan.

Tää riippuu ihan hirmuisesti kohteesta. Esim. Caribialla, joka on all-inclusive lomien mekka, ei monessa paikassa yksinkertaisesti ole mitään muita paikkoja syödä kuin hotellit, siellä ei välttis ole yhtään mitään muuta lähimmän 10km säteellä kuin se oma hotelli ja pari muuta vastaavaa all-inclusive hotellia.
Jos taas kohteena on vaikkapa Italia tai Kreikka, en luottaisi all-inclusiveen vaan paikallisiin ravintoloihin.

Ja kantsii ottaa huomioon se matkailijan ekologinen jalanjälkikin, eli jos mitenkään on mahdollista, kannattaa aina suosia PAIKALLISIA palveluntuottajia esim. retkillä ja juuri ravintoloiden suhteen ja pyrkiä jättämään raha sinne, ketjuhotellin sijaan.

Tämä vielä korostuu köyhän kohdemaan ollessa kyseessä. Jos asuu ja syö koko lomansa ajan Hiltonissa, ei siitä ympäröivälle kehitysmaalle juuri hyötyä ole; haittaa paremminkin, jos esim. vähävesivarantoisessa maassa ylläpidetään uima-altaita ja golfkenttiä turisteja varten.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Tää riippuu ihan hirmuisesti kohteesta. Esim. Caribialla, joka on all-inclusive lomien mekka, ei monessa paikassa yksinkertaisesti ole mitään muita paikkoja syödä kuin hotellit, siellä ei välttis ole yhtään mitään muuta lähimmän 10km säteellä kuin se oma hotelli ja pari muuta vastaavaa all-inclusive hotellia.
Jos taas kohteena on vaikkapa Italia tai Kreikka, en luottaisi all-inclusiveen vaan paikallisiin ravintoloihin.

Tuossa on varmaan aika vinha perä! Minun on kyllä myönnettävä, etten ole koskaan ollut all-inclusive-matkalla, joten en ole oikeasti pätevä sanomaan. Mutta kuten aiemminkin länkytin, niin vaikka Alanyassa, en voi mitenkään uskoa, että ruoka olisi parempaa, kuin paikallisista ravintoloista voi saada. Ja epäilen, että hinta/laatusuhdekin on ainakin kyseenalaistettava. Mutta, jos olen väärässä, olen väärässä. :) Ainakin tohdin kysyä tämän asian perään.

Ja kantsii ottaa huomioon se matkailijan ekologinen jalanjälkikin, eli jos mitenkään on mahdollista, kannattaa aina suosia PAIKALLISIA palveluntuottajia esim. retkillä ja juuri ravintoloiden suhteen ja pyrkiä jättämään raha sinne, ketjuhotellin sijaan.

Tämä vielä korostuu köyhän kohdemaan ollessa kyseessä. Jos asuu ja syö koko lomansa ajan Hiltonissa, ei siitä ympäröivälle kehitysmaalle juuri hyötyä ole; haittaa paremminkin, jos esim. vähävesivarantoisessa maassa ylläpidetään uima-altaita ja golfkenttiä turisteja varten.

erittäin hyviä pointteja

en ole ollut all inclusive lomalla yksin enkä lasten kanssa.

lasten kanssa mun mielestä on ollut hyvä että huoneistossa on keittiö (eli siis huoneistohotelli) ja saa itse tehtyä helposti esim lounaan lapsille ennen kuin käyvät päiväunille. mulla siis pienempi enää nukkuu päiväunet mutta varsinkin kuumassa helteessä keskipäivä on ollut tärkeä lepohetki ja viettäähän paikalliset kuumuuden takia sen siestan.

eli supermarketista hotellihuoneen jääkaappiin ruokaa ja sitten voi itse tehdä kun on nälkä. illlalla sit syötiin yleensä ulkona.

olin yksinäni mauritiuksella talvella ja sinne jos lähtisin lasten kanssa niin harkitsisin all inclusivea. riippuu millaiselle lomalle on lähdössä, jos on paljon hotellissa/rannalla niin toi all inclusive on varmasti ihan hyvä juttu. mutta jos esim tahtoo reissata paikan päällä niin sillä ei tee mitään.

tässä mun kokemuksia ja mielipiteitä, toivottavasti auttaa sua päätöksenteossa :)

erittäin hyviä pointteja

TODELLAKIN!

Yhteistyössä