Reisien lihaskipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Susanna

Vieras
Hei!

Mikähän auttaisi jalkoihin ja erityisesti reisien lihaskipuun. Istun päivät töissä ja iltaisin jalat on niin kipeet ettei liikkeelle pääse. Olen yrittänyt kävellä hieman iltaisin, mutta se ei juurikaan auta. Sitten olen yrittänyt venyttelyä mutta sekin on aika tuskaa, varsinkin kun en millään meinaa päästä selälleen makaamaan lattialle, sillä tuska on aika kova. Mikähän auttaisi? Voiko muuten Ice Poweria käyttää raskaana?

Kävin aamulla neuvolassa ja kysyin asiaa terkkarilta. MInulla on nimittäin samanlaisia ongelmia. Raskauden aikana ei suositella käytettäväksi ice poweria, mobilatia tms, koska ne imeytyvät verenkiertoon ja verenkierron mukana istukan kautta sikiöön.

Suositteli venyttelyä, hierontaa, pitkällään jalat ilmassa, tai esim. lattialla makaamassa ja nostaa jalat sohvalle. Myös jotkut lämpötyynyt/kääreet voivat helpottaa. Täytyy yrittää kokeilla.

Kokeileppa kaalihauteita.

Kaulitse kaalinlehdistä pinta vähän rikkonaiseksi ja levittele kipeään kohtaan, laita päälle elmukelmua ja sitten jotain lämmintä, esim. lämminvesipulloja tai ohraryynityyny tms.

ehdottomasti uiminen.Mullakin on välillä jalat kun puupökkelöt ja reisiin koskee mutta kun on käynyt uimassa niin vaivat katoaa hetkeksi.Kokeile ihmeessä.Tänään altaassa pakotti reisiä pari ekaa sataametriä mutta sitten tuntui kun ne olisi lauenneet.
--rv.37--

tulehdusvaara kasvaa koko ajan, kannattaa tarkkailla valkovuodon väriä ja hajua.. kumma ettei ole varoitettu.

Jos kohdunsuu pehmeä, tulehdukset voi aiheuttaa raskausmyrkytyksen.

Kävin eilen viimeisessä lääkärintarkastuksessa ennen synnytystä ja kysyin voiko uimassa käydä. Lääkärin mukaan voi aivan hyvin käydä. Mulla on jo kohdunsuu jonkin verran pehmentynyt (muttei ole auki tms). Ymmärtääkseni vauva on suojassa tartunnoilta niin kauan kuin sikiökalvot ovat ehjät. Eli uimaan vaan jos tuntuu hyvältä!

Minullekin naistentautien erikoislääkäri sanoi ettei tulisi uida jos paikat on pehmenneet.. Ikävää kun lääkärit opastavat erilailla kun ei tiedä mihin uskoa.

Noh, minä luotan omaan tohtoriini=)

Yhteistyössä