Reisiä kuumottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua!"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua!"

Vieras
väsyneenä tai vähän nukkuneena reisiäni kuumottaa, iho on silloin muutenkin kuumempi, tätä on ollut jo vuosia ja siihen olen tottunut. Nyt kuitenkin on 4päivän ajan vaivannut kuumotus jaloissa, alkoi illalla ja vuorokauden ajan reisiäni kuumotti, vaikka ne ei mielestäni edes ollut erityisen kuumat, oli vain sellainen kuumottava tunne niissä. Yön aikana en huomannut mitään, ainakaan unta häiritsevää. Seuraavan yön jälkeen aamulla ei tuntunut mitään epänormaalia, mutta iltapäivällä alkoi taas reisien kuumotus, ehkä kuitenkin vähän lievempänä, välillä katosi ja alkoi taas, illalla katosi kokonaan, sillon alkoi outo tunne nilkoissa, nilkoista alaspäin jalkani olivat aivan jäässä (jalkani nilkoista alaspäin ja kädet on mulla melkein aina jäässä), kun sain jalat lämpöisiksi niin tunne katosi. Yöllä en taas huomannut mitään, enkä aamulla. Hetken aika hereillä oltuani, istuskelin jalat koukussa ja alkoi kuumottava tunne molempien polvien yläpuolella, liikkuminen (kävely) tuntui lievittävän kuumotusta ja sai sen jopa katoamaan, mutta paikalleen jäädessä varsinkin jos jäi istumaan ja ei istu niin kovin ryhdikkäästi niin alkoi taas! Nyt kun olen istunut puolisen tuntia niin tuntuu että reisien kuumotus voimistuu. Mitä helvettiä tää on? Samana iltana kun kuumotus alkoi, aloitin kyllä antibiootti kuurin, olisiko siitä? mutta miksi ei tunnu öisin tai katoaa välillä? Voisiko olla jotain jumitusta, ehkäpä selässä tai vain jaloissa, mikä aiheuttaa verenkiertöhäiriöitä mistä tulee kuumotus? Onko kokemuksia? Huomenna menen kysymään asiaa lääkäriltä, pitää mua varmaan vainoharhaisena, mutta olenkin tautikammoinen ja alkoi jo ms tauti kummittelemaan mielessä ja sain jo paniikkikohtauksen mitä kauheeta mulle tapahtuu! :( ikää on 25, alaselkä kipuja/vaivoja omistan, siellä on rustottumia ja välillä on myös jännittynyt niska-hartia seutu. Olisin erittäin kiitollinen vastauksista!

Mulla on joka synnytyksessä kuumottanut reisiä tosi pahasti ja kätilö sanoi viimeksi että se johtuu siitä kun jotkut lihakset alaselän seutuvilla joita vauva painaa on kytköksissä reisiin, en muista tuota yhtään tarkemmin, sori! Mutta voisi kuvitella siis liittyvän selkäkipuihin.

olen jo ollut epätoivoinen kun mistään ei löydy mitään tietoa, paitsi että kyseessä olisi joku kauhea sairaus ja en kuitenkaan jaksa uskoa että tässä olisi kyse mistään sellaisesta. Kävin tossa äsken kävelemässä pari kilsaa ja kuumotus katosi, kävellessä en enää huomannut mitään. Alkaa tosiaan vaikuttaa siltä, että on selästä johtuvaa tai joku asento istuessa/paikallaan ollessa mikä monen mutkan kautta tuon kuumotuksen aiheuttaa. Alaselkä mulla ainakin tuntuu heti "väsyvän" istuessa ja sitten pikkuhiljaa palaa tuo kuumotus reisiin. Olen ollut nyt pari viikkoa lomalla ja liikkuminen jäänyt vähiin muuttopakkailujen takia, niin ehkä olen vain jumittunut :D Katsotaan vielä mitä se lääkäri sanoo.

[QUOTE="apua!";29020440]olen jo ollut epätoivoinen kun mistään ei löydy mitään tietoa, paitsi että kyseessä olisi joku kauhea sairaus ja en kuitenkaan jaksa uskoa että tässä olisi kyse mistään sellaisesta. Kävin tossa äsken kävelemässä pari kilsaa ja kuumotus katosi, kävellessä en enää huomannut mitään. Alkaa tosiaan vaikuttaa siltä, että on selästä johtuvaa tai joku asento istuessa/paikallaan ollessa mikä monen mutkan kautta tuon kuumotuksen aiheuttaa. Alaselkä mulla ainakin tuntuu heti "väsyvän" istuessa ja sitten pikkuhiljaa palaa tuo kuumotus reisiin. Olen ollut nyt pari viikkoa lomalla ja liikkuminen jäänyt vähiin muuttopakkailujen takia, niin ehkä olen vain jumittunut :D Katsotaan vielä mitä se lääkäri sanoo.[/QUOTE]
Voisiko olla että muuttolaatikoiden kantaminen on laukaissut tuon.

[QUOTE="vieras";29020654]Voisiko olla että muuttolaatikoiden kantaminen on laukaissut tuon.[/QUOTE]

sekin voi olla mahdollista, alaselkä ainakin kiittää kumartelusta ja laatikoiden nostamisista ja jalatkin saanut oman osansa. Niin monta asiaa samaan aikaan, että oli vaikeaa keksiä mistä johtuu, siitä en ollut tietoinen että alaselän lihakset olisi jotenkin yhteyksissä reisiin, mutta jos näin on niin sittenhän tämä on aika selvä juttu. Ja kävely auttoi paljon, täytyy alkaa käymään iltaisin pieni lenkki.

..oli sitä mieltä, että on selästä johtuvaa. Käski ainakin pientä liikuntaa harrastaa joka päivä, saa selkä siitä apua ja veri kiertää. Kyseli hyvin tarkkaan kaikkea ja kerroin sille ms pelostani minkä googlettamalla sain aikaiseksi, teki neurologisia testejä ja totesi ettei mulla ainakaan sitä ms:ää ole, että siitä ei kannata olla huolissaan. Kaikki refleksit toimii, tasapaino toimii, näössä ei ongelmia, eikä ole vapinaa jne. Muutenkin kuulema nuorilla harvinaisempaa, että olisi mitään vakavaa. Joku hermoperäinen juttu, joka saa kai alkunsa tuolta alaselästä, joskus ei löydetä mitään syytä, mutta uskoi että ohi menee aikanaan, täytyy olla liikaa rasittamatta selkää ja muistaa liikkua. Ehkäpä se siis tästä, täytyy yrittää olla murehtimatta kun ei kerta vaarallista ole. Nyt liikkeelle, väsyy alaselkä tästä istumisestakin ja kohta kuumottaa..

Yhteistyössä