Reindeerspotting tulee tänään telkkarista!

Kovin kaukana siitä narkomaanien todellisuudesta,siloiteltua,reissataan ja pidetään hauskaa. Itse olen narkomaanin Äiti joten ehkä olisin toivonut mukaan jonkinlaisen palan läheisiltä. Todellisempaa lienee tarjolla M-junassa kymmenen jälkeen illalla.

No varmasti kyllä. Sitä en kiellä. Mut suru ja huoli ei kenenkään elämää pilaa.

Ei nyt ihan suoranaisesti mutta esim. mun äiti lopetti yrityksensä sen takia kun ei sitä enää jaksanut pyörittää mun takia.
Kyllä mä nykyään,kun on saanut omankin lapsen,koen että oon pilannut äidiltäni monen monta vuotta hänen elämästään : /

Kattonu olen jo aikaa sitte. Hyvinhän se kuvvaa todellisuutta mut kuitenki aika kaukana siitä. Tuttu tyyppi tuo pääosan "esittäjä".

Siis tuttu sinulle pääosan esittäjä vai tyypillisesti sulle tutusti käyttäytyvä narkki? Mua aina ottaa pannuun nää "melkein sukua julkkikselle" wannabe-palstajulkkikset.. Mä en tee koskaan numeroa siitä ketä tai mitä bändejä tunnen, musta se olis törkeetä. Vielä vähemmän jo edesmenneistä ihmisistä mainostaisin että hei mä tunsin tuon. :(

[QUOTE="jahas";23264033]Siis tuttu sinulle pääosan esittäjä vai tyypillisesti sulle tutusti käyttäytyvä narkki? Mua aina ottaa pannuun nää "melkein sukua julkkikselle" wannabe-palstajulkkikset.. Mä en tee koskaan numeroa siitä ketä tai mitä bändejä tunnen, musta se olis törkeetä. Vielä vähemmän jo edesmenneistä ihmisistä mainostaisin että hei mä tunsin tuon. :([/QUOTE]

Kirjotin varmaan huonosti, mut tarkotin sitä että koska tiesin tyypin niin tiän että todellisuus aika kaukana tuosta elokuvasta lopulta...
Ja oman kokemuksen kautta myös.

Dokumentti oli jokseenkin ahdistavaa katseltavaa mutta suht silotellun kuvan se taisi aiheesta antaa.
Kerran katottuna ok muttei sitä jaksaisi toistamiseen katsoa, aika plääh.

Mun mielestä se antaa varsin realistisen kuvan huumeidenkäytön tuosta vaiheesta.. Tuollaista oli munkin elämä pitkälti. Tosin huume oli eri. Käytin amfetamiinia. Suurimmaksi osaksi alkuun se oli vain ihan hauskaa ja jännää. En tehnyt koskaan epätoivoisia tekoja saadakseni huumeita.

Mutta tiedän myös erittäin säälittäviä tapauksia, joiden elämä on kaukana tuosta elokuvasta. Sellaisia ketkä ovat aloittaneet piikittämisen peruskouluikäisenä, suonet on piikitetty niin rikki ettei huumeita voi pistää kuin lihakseen, hampaat syöpyneet jne. Paljon narkkarin arkeen vaikuttaa se, että millaisista lähtökohdista ihminen on (narkkarien/juoppojen lapsi, joka ei ole nähnyt "tavallista" elämää koskaan vaiko kermaperse Eirasta) ja missä iässä huumeidenkäytön aloittaa.

Mä luulen että mulle tulee tosta leffasta (vaikka täällä nyt lytätään) ihan uusi kuvakulma ko. asiaan. Mä en ole yhtään perillä tollasesta elämästä. Kuullut olen ja kyllähän noita huumeriippuvaisia näilläkin nurkilla pyörii mutten silti tiedä asiasta mitään. Odotan mielenkiinnolla tätä dokumenttia. Itselläni on lapset vielä pieniä ja mun mielestä on itselleni tärkeää ottaa tällasistakin asioista selvää.

Yhteistyössä