reimatecista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras taas:
Miten ihmeessä joku reimatecin pitäminen ja äidinrakkaus liittyy toisiinsa. Eli jos mun lapseni kulkee reimatecissa niin tarkoittaako se, etten rakasta lastani??? Ja edellinen viestini oli lähinnä vitsi!!!

no siis. kun aina sanotaan, että minun lapselle parasta. Mutta mikä on OIKEASTI lapselle parasta? Lapsena oli kiva kastua joskus, tuntea se vesi jaloissa ja mennä vaihtamaan kuivat. Tuntea elävänsä.

Terveelle lapselle oikeasti on ihan sama mikä vaate on päällä, jos on tarpeeksi lämmin. Jos kastuu, voi vaihtaa kuivat.

Oikeasti lapsen parasta on terveellinen lisäaineeton ilman kemikaaleja tuotettu ravinto, aika ja rauha kasvaa ilman häiriötä ja jatkuvaa ison ryhmän mölyä päiväkodissa.

Oikeasti kaikki äidit tai lähes kaikki, jotka vannovat reimatecin ym merkkien nimee, ostavat niitä, jotta muut aikuiset ne näkevät. Itsensä vuoksi siis.

Mitä on äidinrakkaus. Kaukana reimatecistä.
Mikähän trauma sulla on reimatecistä? Sä et tiedä milläperustein kukakin ostaa reimatecinsä, joten älä spekuloi asiaa.

Ei mikään trauma. Ja onhan täällä ollut paljon ketjuja haalareista, ja sieltä olen lukenut, millä perusteilla ostetaan reimaa. Joten ihan niihin perustin aloituksen.

Miten ihmeessä joku reimatecin pitäminen ja äidinrakkaus liittyy toisiinsa. Eli jos mun lapseni kulkee reimatecissa niin tarkoittaako se, etten rakasta lastani??? Ja edellinen viestini oli lähinnä vitsi!!!

no siis. kun aina sanotaan, että minun lapselle parasta. Mutta mikä on OIKEASTI lapselle parasta? Lapsena oli kiva kastua joskus, tuntea se vesi jaloissa ja mennä vaihtamaan kuivat. Tuntea elävänsä.

Terveelle lapselle oikeasti on ihan sama mikä vaate on päällä, jos on tarpeeksi lämmin. Jos kastuu, voi vaihtaa kuivat.

Oikeasti lapsen parasta on terveellinen lisäaineeton ilman kemikaaleja tuotettu ravinto, aika ja rauha kasvaa ilman häiriötä ja jatkuvaa ison ryhmän mölyä päiväkodissa.

Oikeasti kaikki äidit tai lähes kaikki, jotka vannovat reimatecin ym merkkien nimee, ostavat niitä, jotta muut aikuiset ne näkevät. Itsensä vuoksi siis.

Niin ja mitäköhän säästöä se on, kun pitää olla kolmet talvivaatteet, jos jotkin sattuvat kastumaan!! Jos on yks kunnon vettäpitävä puku niin silloin ei tarvi vaatteita vaihdella. Ja tämänkin vaihtoajan voin käyttää terveellisen ruoan valmistamiseen. Itse kyllä muistelen, että ei todellakaan ollut kiva lapsena olla märissä kuteissa pihalla. 30 oli pakkasta ja vaatteet märkänä.. Monet kerrat sairastui niin pahasti, että joutui olemaan useamman päivän koulusta pois. Joten et kai sä oikeasti väitä, että on terveellistä kastua välillä pihalla ja palelluttaa ittensä!?? Eiköhän se ole terveellistä, että lapsi saa olla kuivissa vaatteissa ulkona ja elää siellä sitä pihaelämäänsä!! Ja ihan kuule lapseni parasta ajattelen!!

Totta on, että huonosti ja vanhanaikaisesti puettu lapsi on tyhmä, tulevaisuuden luuseri. Semmoseen ei kannata tarhan tädin tai kouluopen panostaa, menee hukkaan, helmiä sioille.
Hyvin puettu lapsi taas älykäs, menestyjä.

Leikki-iässä niillä on reimatecit tai sitten markettien halpispuvut, alinta luokkaa on ne, joilla on KÄYTETTYNÄ hankitut markettien halpispuvut.

Isompana on sitten tom tayloria ja name it'ä ja marco poloa ja malboroa ja timerlania ja ennenkaikkea timberlania ja majoralia vai mitä se olikaan, nyt mun täytyy myöntää tyhmyyteni mutta en muista näitten älyttömän hintasten merkkivaatteiden nimiä.. :)

Ihmettelen vain, miksi äidit vauhkoavat reimatecistä, mutta ei minua ainakaan lapsen akiinnostanut mikä vaate oli päällä.
Kyselin, onko äidinrakkautta olemassakaan, vai pelksätään itserakkautta?

Itseasiassa taitaavat vauhkota vain ne kellä ei siihen ole varaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:

Niin ja mitäköhän säästöä se on, kun pitää olla kolmet talvivaatteet, jos jotkin sattuvat kastumaan!! Jos on yks kunnon vettäpitävä puku niin silloin ei tarvi vaatteita vaihdella. Ja tämänkin vaihtoajan voin käyttää terveellisen ruoan valmistamiseen. Itse kyllä muistelen, että ei todellakaan ollut kiva lapsena olla märissä kuteissa pihalla. 30 oli pakkasta ja vaatteet märkänä.. Monet kerrat sairastui niin pahasti, että joutui olemaan useamman päivän koulusta pois. Joten et kai sä oikeasti väitä, että on terveellistä kastua välillä pihalla ja palelluttaa ittensä!?? Eiköhän se ole terveellistä, että lapsi saa olla kuivissa vaatteissa ulkona ja elää siellä sitä pihaelämäänsä!! Ja ihan kuule lapseni parasta ajattelen!!

sitten meillä on erilaiset muistot. minä en ollut pois koulusta kuin kerran oksennustaudissa, vaikka vaatteet oli mitä oli, ei reimateciä. mutta ehkä se itse tehty tervellinen ravinto auttoi.

Minä en niinkän puhunut siitä onko jollakin varaa vai ei. Monelle isovanhemmat ostavat.
Puhuin siitä, että kysyttäessa monet sanovat; minun lapselle parasta.

Mutta väitän, että reimatec ei ole sama asia kuin lapsen paras. Olen itse ollut lapsi, eikä ollut mitään väliä mitä oli päällä. Kun oli vain sopiva ja lämmin ja nätti lapselle, mieluinen.
Lapsen paras koostuu aivan eri asioista kuin reimatec.

Siis mutta jos reimatecissa yhdistyvät nämä kaikki asiat niin eikö sitä sitten saa ostaa?? pitääkö ostaa lämmin villahaalari, johon päälle sopiva puku ja pisteenä iin päälle nätti kaulahuivi.. Kun ostat yhden reimatecin haalarin niin siinä yhdistyvät nämä kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:

sitten meillä on erilaiset muistot. minä en ollut pois koulusta kuin kerran oksennustaudissa, vaikka vaatteet oli mitä oli, ei reimateciä. mutta ehkä se itse tehty tervellinen ravinto auttoi.

Tai ehkä sä sitten asut jossain kehä kolmosen sisäpuolella, jossa ei pakkasesta ole tietoakaan...

Mutta mikä ihmeen tarkoitus tällä aloituksella on? Sekö ettei lapsen paras ole reimatec? Eikö tuo ole ihan itsestäänselvyys? Tuskin kukaan pitää hyvän äitiyden merkkinä sitä että ostaa lapselleen reimateciä. En tiedä, mulle ei haalarimerkki merkkaa juurikaan, mutta vettä sen pitää pitää.

No niin, vakavasti puhuttuna.

Meidän tenavalla on reimatecin syyshaalari. Ostettiin se keväällä ja ensikäyttö oli keväthangilla, kun oli märkää lunta vielä.. hyväksi havaittu, todellakin pitää kosteutta ja ainakin nyt, kun on ollut kevään ja syksyn, on ehjä joka paikasta vielä, ei ole mennyt rikki.

Remateciin päädyin siksi, että hermostuin siihen entiseen ei-vedenpitävään vanhaan pukuun, jossa lapsi oli AINA märkä kalsareita myöten !! Tietysti: kurahousut jalkaan. Mutta kun täällä pääkaupunkiseudulla sää on erilaista kuin jossain pohjoisemmassa, ja joka ikiseen kertaan en osannut varautua, että nyt siellä leikkipuistossa onkin märkää tai piha onkin märempi kuin näyttää, kun muuten ei olisi ollut kurahousuilma. Eli kyseessä oli tavallisen näköinen, ei-sadesää, ja lapsi kuitenkin istuu märkään keinuun, leikkii maassa, ja AINA se vanha puku falskasi !! alushousuja myöten.

Mietin kauan, vertasin, että mikä puku, missä olisi paras vedenpitävyys ja paras vesipilari oli reimatecissa, joissakin oli sama hinta ja pienempi vesipilari, toisissa sama kosteuden sieto mutta hintaa enemmän jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei näitä jaksa enää =(

Ei niin ihan tosiaan jaksais. Menee tämän takia ihan maku kohta koko palstaan. Eikös näitä reimatec aloituksia voitas bannata vaikka ihan joksikin aikaa. Taitas rauhoittaa joitakin täällä palstalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Minä olen ihan samaa mieltä ap:n kanssa. Kyllä meidänkin lapset kävelevät ihan näteissä vaatteissa mutta ei löydy reimatecia tms. kallista, koska ihan oikeesti haluan olla kotona ja hoitaa lapsiani. Kierrätys on se minkä nimeen vannon. Aivan turhaa tuhlausta reimatecit sun muut semmoiset. Voin laittaa vaikka pääni pantikis, että hanskoissakin lassietec on ihan yhtä asiansa ajava tuote kun tuo reimatecikin.

Onneksi mun ei tarvitse kulkea piireissä, joissa vaan vaatemerkit merkitsee vaan saan viettää aikaani ihanien ihmisten kanssa, joilla on hyvät elämän arvot.

Reimatecia ei siis voi kierrättää? Ihan uusi juttu mulle...
Sitä paitsi, mitä vaatetta sitä kierrätettynä hankkisi jos kukaan ei koskaan ostaisi uutta?

Täytyy sanoa että aika rasittavia on nämä aloitukset, eikö elämässä mitään muuta, pieni on maailma, mutta toisaalta, valtakunnassa kaikki hyvin kun ei tämän suurempaa pohdittavaa ole ihmisellä.. :/

Mutta kun tämä palsta on muutenkin mennyt ihan teini-shätti-paskanjauhanta -.palstaksi.

Minä olen ihan samaa mieltä ap:n kanssa. Kyllä meidänkin lapset kävelevät ihan näteissä vaatteissa mutta ei löydy reimatecia tms. kallista, koska ihan oikeesti haluan olla kotona ja hoitaa lapsiani. Kierrätys on se minkä nimeen vannon. Aivan turhaa tuhlausta reimatecit sun muut semmoiset. Voin laittaa vaikka pääni pantikis, että hanskoissakin lassietec on ihan yhtä asiansa ajava tuote kun tuo reimatecikin.

Onneksi mun ei tarvitse kulkea piireissä, joissa vaan vaatemerkit merkitsee vaan saan viettää aikaani ihanien ihmisten kanssa, joilla on hyvät elämän arvot.

Sitä paitsi, mitä vaatetta sitä kierrätettynä hankkisi jos kukaan ei koskaan ostaisi uutta?

PEESI tähän: mitä sitä kierrättää jos kukaan ei koskaan osta uutta..

Reimatec ja Lassietec ovat saman tehtaan kaksi eri tuotetta, toinen kalliimpi, toinen siitä se halvempi versio.

ompas ihme, että niin harva ymmärtää tän aloituksen pointin. onko kaikki niin päissään vai mikä mättää????

eihän tässä ole kyseessä mikään reimatecittömän äidin katkeruus ja kauna, vaan fiksun ja täyttä asiaa puhuvan äidin kysymys toisille äideille siitä, että mikä lapselle on TODELLISUUDESSA tärkeää. mitkä ovat ne asiat, jotka kantavat lasta vielä aikuisenakin.

minä vastaan ap:lle, että en veisi mistään hinnasta lapsiani vieraalle hoidettavaksi. hoidan omani itse niin että saavat kunnolla koulun käynnin alkuun. on turha sanoa, että kaikille se ei ole mahdollista. kyllä se on, jos vain on riittävän motivoitunut. en jaksa nyt alkaa luettelemaan niitä keinoja, joilla se mahdollistuu, kyllä kaikki ne tietävät, jos vain haluavat asiaa vähääkään ajatella. en mistään hinnasta syöttäisi lapsilleni kaupan lisäainemössöjä. teen kaiken alusta asti itse. leivon, teen viilit, jogurtit, marjapuurot, kiisselit, kaiken itse. katson, että omani ovat tämän kaiken vaivan arvoisia. aikaa annan lapsilleni lähes rajattomasti. luen heille aina kun on tilaisuus, leivonnassa, ruuan laitossa ja muussa he ovat mukana jos haluavat. tänäänkin luin heille yli 3 tuntia yhteen menoon sängyllä ja kukaan lapsista ei pitkästynyt.

niin ja sitten se vimppa asia. meillä ei ole reimatecejä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
ompas ihme, että niin harva ymmärtää tän aloituksen pointin. onko kaikki niin päissään vai mikä mättää????

eihän tässä ole kyseessä mikään reimatecittömän äidin katkeruus ja kauna, vaan fiksun ja täyttä asiaa puhuvan äidin kysymys toisille äideille siitä, että mikä lapselle on TODELLISUUDESSA tärkeää. mitkä ovat ne asiat, jotka kantavat lasta vielä aikuisenakin.

minä vastaan ap:lle, että en veisi mistään hinnasta lapsiani vieraalle hoidettavaksi. hoidan omani itse niin että saavat kunnolla koulun käynnin alkuun. on turha sanoa, että kaikille se ei ole mahdollista. kyllä se on, jos vain on riittävän motivoitunut. en jaksa nyt alkaa luettelemaan niitä keinoja, joilla se mahdollistuu, kyllä kaikki ne tietävät, jos vain haluavat asiaa vähääkään ajatella. en mistään hinnasta syöttäisi lapsilleni kaupan lisäainemössöjä. teen kaiken alusta asti itse. leivon, teen viilit, jogurtit, marjapuurot, kiisselit, kaiken itse. katson, että omani ovat tämän kaiken vaivan arvoisia. aikaa annan lapsilleni lähes rajattomasti. luen heille aina kun on tilaisuus, leivonnassa, ruuan laitossa ja muussa he ovat mukana jos haluavat. tänäänkin luin heille yli 3 tuntia yhteen menoon sängyllä ja kukaan lapsista ei pitkästynyt.

Tajuan kyllä pointin, enkä ole kännissä. B) Mutta kiitos kysymästä. En vai jaksa ymmärtää tätä reimatec vouhotusta, niin puoleen kuin toiseenkaan. Voisin olla avamaattakin, ja niin yleensä toiminkin. Mutta nyt kun tuli avattua, niin heitinpä kommenttia kun palstalla muuten tylsää. ;)

No niin, olisi kuitenkin kiva kuulla miten se on mahdollista, että esim. äiti on kotona lasten kanssa kunnes kaikki on koulunsa aloittaneet, eli eletään miehen tuloilla? Mitkä on miehen tulot? 2500 e/kk netto? Vai vähemmän peräti? Mikä on asuntolainan osuus? Vai vuokrallako? (saa asumistuen) Teet kaiken itse, vaatteetkin? Raaka-aineetkin maksaa, millä rahalla ne hankit jos vain yhden ihmisen tuloilla elätte?

Rivien välistä luen, että sinun tapasi toimia on ainoa oikea, ja muut vain selittelevät ratkaisujaan (mennä töihin, laittaa lapsi hoitoon) jotka ovat vääriä ja huonoja, joita sinä et ymmärrä etkä hyväksy. Ei niin, että et hyväksy niitä itsellesi, ja muut tehkööt kuten tekee, vaan niin, että et hyväksy ja muut tekee väärin, hoitaa lapsensa huonosti.

Et tee lomareissujakaan ilman lapsia? Et ole koskaan erossa lapsistasi? Lapsesi eivät mene leireille? Menet kauppaankin vain lasten kanssa, olet 24/7 lasten kanssa? Onko heillä oikeus kavereihin, lupa mennä kavereiden luo kylään ilman sinua ja muita sisaruksia? Yökylään ei ainakaan.

. Itse kyllä muistelen, että ei todellakaan ollut kiva lapsena olla märissä kuteissa pihalla. 30 oli pakkasta ja vaatteet märkänä.. Monet kerrat sairastui niin pahasti, että joutui olemaan useamman päivän koulusta pois. Joten et kai sä oikeasti väitä, että on terveellistä kastua välillä pihalla ja palelluttaa ittensä!?? Eiköhän se ole terveellistä, että lapsi saa olla kuivissa vaatteissa ulkona ja elää siellä sitä pihaelämäänsä!! Ja ihan kuule lapseni parasta ajattelen!![/quote]

Kävitsä avantouinnilla vai miten kastuit. Reimatecit varmaan ihan jees kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä :

No niin, olisi kuitenkin kiva kuulla miten se on mahdollista, että esim. äiti on kotona lasten kanssa kunnes kaikki on koulunsa aloittaneet, eli eletään miehen tuloilla? Mitkä on miehen tulot? 2500 e/kk netto? Vai vähemmän peräti? Mikä on asuntolainan osuus? Vai vuokrallako? (saa asumistuen) Teet kaiken itse, vaatteetkin? Raaka-aineetkin maksaa, millä rahalla ne hankit jos vain yhden ihmisen tuloilla elätte?

Rivien välistä luen, että sinun tapasi toimia on ainoa oikea, ja muut vain selittelevät ratkaisujaan (mennä töihin, laittaa lapsi hoitoon) jotka ovat vääriä ja huonoja, joita sinä et ymmärrä etkä hyväksy. Ei niin, että et hyväksy niitä itsellesi, ja muut tehkööt kuten tekee, vaan niin, että et hyväksy ja muut tekee väärin, hoitaa lapsensa huonosti.

Et tee lomareissujakaan ilman lapsia? Et ole koskaan erossa lapsistasi? Lapsesi eivät mene leireille? Menet kauppaankin vain lasten kanssa, olet 24/7 lasten kanssa? Onko heillä oikeus kavereihin, lupa mennä kavereiden luo kylään ilman sinua ja muita sisaruksia? Yökylään ei ainakaan.
miehen tulot on alle 2500e/kk. ne + lapsilisät on kaikki meidän tulot. asuntolainaa lyhennetään n. 1000 e/kk. teen suuren osan vaatteistakin itse. esim. ompelen poikien kalsarit alle eurolla, H&M:ssä saa kahdet 13 eurolla. sama linja kaikessa muussakin. niin yksinkertaista se on. syömme vain itse poimittuja marjoja, itse kasvatettuja juureksia, itse pyydettyä kalaa ja metsästettyä lihaa. kaupasta ostamme maidon, juuston, voin, kananmunat, ryynit, jauhot yms. ei ehdi kertyä paljoa kuukaudessa ruokalaskua.

minun tapani toimia on ainoa oikea meidän perheelle ja meidän lapsillemme. tämä on meidän tärkeysjärjestys ja sen vuoksi jätämme nyt väliin lomamatkat, reimatecit ja muut sellaiset. totta, en ole erossa lapsistani kuin kauppareissuilla ja sellaisilla. tottakai lapset viettävät normaalia sosiaalista elämää, käyvät kavereilla ja kaverit meillä. mutta yökylään he eivät ole vielä halunneet mihinkään, joten ovat aina kotona yötä ja se on hyvä. ei ole tarvetta päästä lapsista eroon esim. viikonlopuksi. viihdymme niin hyvin perheenä yhdessä. ja tämä siis sopii meidän perheelle ja meidän arvoille. joku toinen pistää asiat eri järjestykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja mie :

Arvovalinta kysymys miksi pitää ostaa reimatecia joko uutena tai vanhana. Mun puolesta ostakaa ihan vaikka viikoittain uusia reimatecejä lapsillenne. Edelleen olen niin tyytyväinen siihen, että mun ei tarvi niska limassa mennä töitä tekemään vaan tyydyn ja lapseni tyytyy paljon huokeempiin vaatteisiin. Se on niin tätä nykyaikaa, että merkki ratkaisee mikä on hyvää ja mikä ei. Ja joku tuolla mainitsi, että opiskeluaikanakin oli ollut varaa hankkia kallis puku. Kiva mutta me lasten kanssa vietetään vaikka mökkiviikonloppu niillä rahoilla jotka teillä menee pukuihin.

Uusimmat

Yhteistyössä