Reimatec

  • Viestiketjun aloittaja jep
  • Ensimmäinen viesti
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Melkoisella kasvunvaralla haalarin ostit, jos sama puku mahtui kolme talvea :whistle: etenkin kun kyse on noin pienestä lapsesta.
Ostin 92 puvun. Kysyin vielä silloin myyjältä et mikä kannattais ostaa, kun ostin sen niinku keväällä seuraavaa talvea varten. Enkä ajatellut kasvun varaa, vaan poika on vaan hiaasti kasvanut.
Eli yhden talven se sitten oli käytössä, jos keväällä ostit seuraavaksi talveksi?
Mä ajattelin että ostit syksyllä, ja se meni sen talven, ja vielä seuraavankin =)
Piti itekki ihan rueta laskeen...:) Mut poika on syntyny elokuussa04 ja ostin puvun keväällä05
No kyllä siinä sitten on kasvunvaraa ollut :D sillä harvan alle vuoden ikäisen haalari kai on kokoa 92
No otin sen sitten käyttöön keväällä 06.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja daaa:
Ja minä en edelleenkään tajua mitä se kenenkään persettä kutittaa minkälaisia haalareita muut ostaa. Vaikka joku ostais kullasta tehdyt haalarit, niin eikö se ole hänen oma asiansa???????? Ja oikeastiko ei oo muuta tekemistä kun kytätä millaset haalarit muiden lapsilla on???? Onneksi asutaan maalla, täällä ei tarvi haalareista stressata!
täällä vaan on noita Reimatec aloituksia niin paljon!
No mä en ainakaan kyttää millaisia haalareita toiset käyttää. Tai millaisissa vaatteissa toisten lapset kulkee. Kyllä mua kiinnostaa lapsissa ihan muunlaiset asiat... :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Melkoisella kasvunvaralla haalarin ostit, jos sama puku mahtui kolme talvea :whistle: etenkin kun kyse on noin pienestä lapsesta.
Ostin 92 puvun. Kysyin vielä silloin myyjältä et mikä kannattais ostaa, kun ostin sen niinku keväällä seuraavaa talvea varten. Enkä ajatellut kasvun varaa, vaan poika on vaan hiaasti kasvanut.
Eli yhden talven se sitten oli käytössä, jos keväällä ostit seuraavaksi talveksi?
Mä ajattelin että ostit syksyllä, ja se meni sen talven, ja vielä seuraavankin =)
Piti itekki ihan rueta laskeen...:) Mut poika on syntyny elokuussa04 ja ostin puvun keväällä05
No kyllä siinä sitten on kasvunvaraa ollut :D sillä harvan alle vuoden ikäisen haalari kai on kokoa 92
No otin sen sitten käyttöön keväällä 06.
Ja silti sanot, että se meni teillä kaksi talvea ja nyt vielä toisella kolmannenkin talven? Montakos talvea se oikeasti oli käytössä?
Kun tekee provosoivan aloituksen, pitäis pysyä itsekin säijerillä siitä, mitä on sanonut....
 
reimatec
reimateciä ostaa ne joilla on tarve pönkittää itsetuntoaan ja statustaan, onneks ei ole tarvetta moiseen..

ja meillä käytetään jonathanin toppista, välillä lassieta ja milloin mitäkin..taitaapa muutama ciraffinkin puku kaapista löytyä, hui kamalaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ei saa pestä usein:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä jotenkin kurikset haalarin päällä on parempi, kun jos pihalta pitää suoraan lähteä johonkin kauppaan tms, niin nakkaa vaan märät/likaiset kurikset pois ja päällä puhdas ja kuiva haalari.
joo ja kuinka joku voi pestä joka käytön jälkeen niitä haalareitaan...? siis niistä hän menee se lämpö vallan pois. mielummin kurahousut.
Ei niitä pestäkään joka käytön jälkeen vaan suihkutetaan, ei se mene se suihkunkaan vesi kuin siihen pintaan, katos ku siinä on se kosteussuoja.
Mutta sitten kun ne pestään ihan kokonaan ni voi olla silloinkin ulkona toisella puvulla. Meillä ainakin niin hitaasti kuivuu vaatteet et ihan hermot menee
Kaksi halvempaa pukua plus kurahousut eivät tule oikeastaan yhtään halvemmaksi kuin alennusmyynnistä ostettu kosteussuojapuku. Maksoin juuri itse Remusta 40? Halosella, keväällä olisin saanut Rasavil-haalarin alle 25 eurolla mutta en huolinut sitä (ruma). Kosteussuojapuku kuivuu yön aikana, kun sen kääntää henkarille väärinpäin, eli sen voi illalla viskata koneeseen ja vetää aamulla taas päälle, jos on tarvetta pesuun. Meillä niitä on kyllä pesty tosi harvoin, ne kun lähtee puhtaaksi rätillä ja olen valinnut sen väriset haalarit (alaosassa harmaa tai ruskea) ettei kura näy.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja daaa:
Ja minä en edelleenkään tajua mitä se kenenkään persettä kutittaa minkälaisia haalareita muut ostaa. Vaikka joku ostais kullasta tehdyt haalarit, niin eikö se ole hänen oma asiansa???????? Ja oikeastiko ei oo muuta tekemistä kun kytätä millaset haalarit muiden lapsilla on???? Onneksi asutaan maalla, täällä ei tarvi haalareista stressata!
täällä vaan on noita Reimatec aloituksia niin paljon!
No mä en ainakaan kyttää millaisia haalareita toiset käyttää. Tai millaisissa vaatteissa toisten lapset kulkee. Kyllä mua kiinnostaa lapsissa ihan muunlaiset asiat... :whistle:
En minäkään kyttää, ku en edes tunnista niitä haalareita. Täällä vaan on sitä keskustelua niistä.
Onneks on muunkin merkkisiä ja halvempia kosteussuojattuja pukuja.
Miksi minä en käyttäisi useampaa talvea samaa pukua jos se on ehjä ja sopiva? En mä ainakaan turhaa vaatteita osta kaappiin käyttämätömäksi. Ilmaiseksikkin vaatteita saan mut osasta joudun kieltäytyyn kun ne jää käyttämättä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ei saa pestä usein:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä jotenkin kurikset haalarin päällä on parempi, kun jos pihalta pitää suoraan lähteä johonkin kauppaan tms, niin nakkaa vaan märät/likaiset kurikset pois ja päällä puhdas ja kuiva haalari.
joo ja kuinka joku voi pestä joka käytön jälkeen niitä haalareitaan...? siis niistä hän menee se lämpö vallan pois. mielummin kurahousut.
Ei niitä pestäkään joka käytön jälkeen vaan suihkutetaan, ei se mene se suihkunkaan vesi kuin siihen pintaan, katos ku siinä on se kosteussuoja.
Mutta sitten kun ne pestään ihan kokonaan ni voi olla silloinkin ulkona toisella puvulla. Meillä ainakin niin hitaasti kuivuu vaatteet et ihan hermot menee
Ai jos hankkii kosteussuojapuvun niin sillonko ei saa laittaa varahaalaria ulos, jos ei ole haalari määräaikaan kuiva??? Vai pelkillä kuriksillako te ootte ulkona? Täytyy sanoa ettei meille tule varmaankaan ensi talveksi kahta pukua, mutta kauppatakki ( Reimatec) housujen kera on sitten "varahaalarina".
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ei saa pestä usein:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä jotenkin kurikset haalarin päällä on parempi, kun jos pihalta pitää suoraan lähteä johonkin kauppaan tms, niin nakkaa vaan märät/likaiset kurikset pois ja päällä puhdas ja kuiva haalari.
joo ja kuinka joku voi pestä joka käytön jälkeen niitä haalareitaan...? siis niistä hän menee se lämpö vallan pois. mielummin kurahousut.
Ei niitä pestäkään joka käytön jälkeen vaan suihkutetaan, ei se mene se suihkunkaan vesi kuin siihen pintaan, katos ku siinä on se kosteussuoja.
Mutta sitten kun ne pestään ihan kokonaan ni voi olla silloinkin ulkona toisella puvulla. Meillä ainakin niin hitaasti kuivuu vaatteet et ihan hermot menee
Ai jos hankkii kosteussuojapuvun niin sillonko ei saa laittaa varahaalaria ulos, jos ei ole haalari määräaikaan kuiva??? Vai pelkillä kuriksillako te ootte ulkona? Täytyy sanoa ettei meille tule varmaankaan ensi talveksi kahta pukua, mutta kauppatakki ( Reimatec) housujen kera on sitten "varahaalarina".

Ny en oikeen ymmärtäny! Mulla on ainakin 2 haalaria mut laitan myös ne kurikset päälle.
 
Kokemuksen kauttahan sen oppii mikä puku miellyttää. Meillä kokeiltu useita eri pukuja ja sitä kautta sitten olen mieltynyt erityisesti Remuun, mutta myöskin Reimateciin.

Jos itsellä ei ole kokemusta näistä kalliimmista haalareista niin miten niitä voi oikeastaan edes arvostella?

 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Jos itsellä ei ole kokemusta näistä kalliimmista haalareista niin miten niitä voi oikeastaan edes arvostella?
Niinpä... :)
Kummitäti toi yhden Reiman syys/kevät puvun, mut ei se mun mielestä mikään huippuhyvä edes oo! Ihan tavallinen.
Onko Reima vai Reimatec?

Reimatec
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Jos itsellä ei ole kokemusta näistä kalliimmista haalareista niin miten niitä voi oikeastaan edes arvostella?
Niinpä... :)
Kummitäti toi yhden Reiman syys/kevät puvun, mut ei se mun mielestä mikään huippuhyvä edes oo! Ihan tavallinen.
Onko Reima vai Reimatec?

Reimatec
OK. Sitten sun on syytä jatkossakin käyttää näitä halvempia merkkejä kurahousuilla tai ilman, jos ne on yhtä hyviä jos ei parempiakin. Kyllähän siinä rahaa säästyy johonkin muuhun.
Itselläni on vaan hieman erilaiset kokemukset.

 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Jos itsellä ei ole kokemusta näistä kalliimmista haalareista niin miten niitä voi oikeastaan edes arvostella?
Niinpä... :)
Kummitäti toi yhden Reiman syys/kevät puvun, mut ei se mun mielestä mikään huippuhyvä edes oo! Ihan tavallinen.
Onko Reima vai Reimatec?

Reimatec
OK. Sitten sun on syytä jatkossakin käyttää näitä halvempia merkkejä kurahousuilla tai ilman, jos ne on yhtä hyviä jos ei parempiakin. Kyllähän siinä rahaa säästyy johonkin muuhun.
Itselläni on vaan hieman erilaiset kokemukset.
Onhan tämä hyvin pitkälle mielipide/maku asia. Ja niistähän yleensä saa keskustelun aikaiseksi. Ihan sama ku imetys/korvike asioista saa keskustelu ja eriäviä mielipiteitä! Eiköhän seuraavaks aleta siihen??? :)
 
Hyvin vaikea kuvitella että joku käyttäisi lapsen haalaria itsetunnon pönkittämiseen.
Mutta tämän palstan yleinen asenne taitaakin olla että jos lapsella on halvat, vanhat vaunut, halpishaalari, ainaostaan kolme kirppikseltä ostettua lelua ja perhe on peeaa niin silloin ollaan onnellisia ja ne ihmiset jotka laittavat lapseen vähänkin enemmän rahaa kuin mitä on aivan pakko, ovat onnettomia, huonoitsetuntoisia ja pinnallisia ja lapsistakin tulee pinnallisia materialistihirviöitä joille mikään ei kelpaa :kieh:
 
vieras
parasta reimatecissa on se ettei lapsella ole niin tönkkö ja topattu olo kuin että olsi haalarin päällä vielä kurikset päällä. On huomattavasti kevyempi liikkua ja leikkiä. Samoin reimatecissä on hyvää se ettei tarvii miettiä että mahtaako olla maa kostea tai alkaako sataa...ei tarvii turhaan laittaa kuriksia päälle kun reimatec pitää veden kuitenkin
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Hyvin vaikea kuvitella että joku käyttäisi lapsen haalaria itsetunnon pönkittämiseen.
Mutta tämän palstan yleinen asenne taitaakin olla että jos lapsella on halvat, vanhat vaunut, halpishaalari, ainaostaan kolme kirppikseltä ostettua lelua ja perhe on peeaa niin silloin ollaan onnellisia ja ne ihmiset jotka laittavat lapseen vähänkin enemmän rahaa kuin mitä on aivan pakko, ovat onnettomia, huonoitsetuntoisia ja pinnallisia ja lapsistakin tulee pinnallisia materialistihirviöitä joille mikään ei kelpaa :kieh:
Musta tuntuu et se on lähinnä äidin itsetunnon pönkittämistä. Joskushan täällä joku kertoi et on mukava "brassailla" reimatecin vaatteilla hiekkalaatikolla. Minä ainakin tyydyn kaikkeen vähän halvempiin vaatteisiin ja leluihin ja enimmäkseen meillä onkin kaikki vaatteet kierrätettyjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Musta tuntuu et se on lähinnä äidin itsetunnon pönkittämistä. Joskushan täällä joku kertoi et on mukava "brassailla" reimatecin vaatteilla hiekkalaatikolla. Minä ainakin tyydyn kaikkeen vähän halvempiin vaatteisiin ja leluihin ja enimmäkseen meillä onkin kaikki vaatteet kierrätettyjä.

Miten sillä haalarilla brassaillaan hiekkalaatikolla?
Tosin, kyllä mäkin tunnen yhden ihmisen joka on ostanut lapsille reimatecit ja niitä käytetään vain ja ainoastaan kauppareissulla rattaissa istuessa eikä niitä saa liata ja ulkoleikkeihin on sitten halvat kirppishaalarit ja kurikset... joten siinä tapauksessa ne haalarit kai on vaan esittelyä varten, koska oletettavasti kaupassa ei tarvitse kosteussuojahaalaria yhtään mihinkään.

Mutta ei kai se että ostaa jotain kallista, tarkoita ettei voisi harrastaa kierrätystä. Tai että merkkitavaraa ei voisi ostaa käytettynä tai laittaa kiertoon kun itse ei enää tarvitse. Mä en tunne yhtäkään ihmistä joka käyttäisi vain ja ainoastaan uusia kalliita merkkituotteita tai ainoastaan "merkittömiä" kirppiskamoja.
 
Mä ensimmäisen kerran otan kantaa koko Reimatec-asiaan ja ko. haalareita ei meillä ole ollut ja hyvin on lapsi pärjännyt. Välikausihaalarai ostettiin ensimmäisen kerran viime kevääksi, ei tainnut olla varsinaista merkkiä ja tätä syksyä ja ensi kevättä varten ostin tarjouksesta Rukan koko puvun, joka on ollut kyllä huippu. Mutta ilman tarjoushintaa ei olisi tullut ostettua. Ja poika on ulkona PALJON ja touhuaa milloin missäkin rapakossa ja talon töissä, mutta en ole Reimateciä nähnyt tarpeelliseksi. Talven kuivilla ilmoilla normi talvipuku on kestänyt oikein loistavasti ja sadepuku ollut kosteilla ilmoilla. Tarpeen mukaan alla ollut sitten fleece-tai villapuku ja se on ollut huippuyhdistelmä.

Itsekin ulos pukeudun pilkkihaalariin -15 tai -20 asteessa pihatöihin, alla on joku lämmin puku, villaa tai fleeceä ja aina ollut hyvä. Kosteilla ilmoilla on ilman lämpötila alempi ja eristeet hyvät ja lisänä kosteudenkestävä ohut puku.

Meidän (perhe joka ulkoilee säällä kuin säällä) tarpeisiin Reimatec-talvipuvut ovat olleet liian paksuja ja hintavia. Oikeasti kylmällä ilmalla harvemmin on kosteutta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Hyvin vaikea kuvitella että joku käyttäisi lapsen haalaria itsetunnon pönkittämiseen.
Mutta tämän palstan yleinen asenne taitaakin olla että jos lapsella on halvat, vanhat vaunut, halpishaalari, ainaostaan kolme kirppikseltä ostettua lelua ja perhe on peeaa niin silloin ollaan onnellisia ja ne ihmiset jotka laittavat lapseen vähänkin enemmän rahaa kuin mitä on aivan pakko, ovat onnettomia, huonoitsetuntoisia ja pinnallisia ja lapsistakin tulee pinnallisia materialistihirviöitä joille mikään ei kelpaa :kieh:
Musta tuntuu et se on lähinnä äidin itsetunnon pönkittämistä. Joskushan täällä joku kertoi et on mukava "brassailla" reimatecin vaatteilla hiekkalaatikolla. Minä ainakin tyydyn kaikkeen vähän halvempiin vaatteisiin ja leluihin ja enimmäkseen meillä onkin kaikki vaatteet kierrätettyjä.
Meilläkin on tosi paljon kierrätettyä vaatetta ja lelua, mutta ulkohaalarit on uusia ja kosteussuojattuja. Tulipalopakkasia varten on halvempia, kosteussuojattomia mutta muhkeita ja lämpimiä toppahaalareita.
Kyllä mun itsetunto on ihan yhtä korkealla oli lapsellani sitten päällä kirppisvaate tai uudenkarheat merkkikuteet :D . Noita kosteussuojahaalareita meillä on ihan vaan siksi, että ne on niin käteviä mun mielestä. Ei haittaa, vaikka alkaa sataa kesken ulkoilun, kun haalari pitää vettä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Meidän (perhe joka ulkoilee säällä kuin säällä) tarpeisiin Reimatec-talvipuvut ovat olleet liian paksuja ja hintavia. Oikeasti kylmällä ilmalla harvemmin on kosteutta...
Reimatec paksu? :eek: Sehän nimenomaan on liian kylmä asu pakkassäälle, ja parhaimmillaan nollakelillä. Kylmäksi sitä on sanonut moni, mutta ekan kerran kuulen että se on jonkun mielestä liian lämmin haalari :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Meidän (perhe joka ulkoilee säällä kuin säällä) tarpeisiin Reimatec-talvipuvut ovat olleet liian paksuja ja hintavia. Oikeasti kylmällä ilmalla harvemmin on kosteutta...
Reimatec paksu? :eek: Sehän nimenomaan on liian kylmä asu pakkassäälle, ja parhaimmillaan nollakelillä. Kylmäksi sitä on sanonut moni, mutta ekan kerran kuulen että se on jonkun mielestä liian lämmin haalari :)
Joo, no tän torpan väki onkin tällaista eskimo-porukkaa... Yks hyppii kesät talvet t-paidassa, mie en löydä koskaan tarpeeksi viileitä vaatteita itselleni ja vauvakin huutaa pää punasena jos on paksu peitto, lakana pelkästään kelpaa...

Reimatec on mun käteen paksu, vertasin ostamaani Rukkaan, joka oli musta just sopiva, sadeasu koko pukuna, pelkkä kuori vain. Mutta näin me ollaan erilaisia ja onneks ollaan, tylsää olisi jos kaikki oltais samanlaisia.
 

Yhteistyössä