Reimatec talvihaalari, 74cm vai 80cm ??

• Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti
mama
Oon tässä meittiny pääni puhki, että ostanko talvea varten 74cm vai 80cm reimatec haalarin syyskuussa 1v täyttävälle tytölle ?? Tyttö on hoikkaa mallia, 10kk neuvolassa oli 76cm pitkä, joten kohta on varmasti 80cm täynnä.
MUTTA kokemuksen kautta tiedän, että reiman haalarit OVAT reiluja, nyt mietityttääkin se, että jos otan 74cm, niin se on alkutalvesta varmasti hyvä, mutta meneekö se sitten kuitenkaan koko talvea..ja 80cm on alkutalvesta tuhottoman suuri, mutta menisi varmaan sitte koko talven..

Mitä tekisit, kumman ostaisit?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja neiti-tossavainen:
ehkä sen pienemmän koon. kun lapsi jo siinä vaiheessa kovasti liikkuu. niin hankalahan se on mennä jos haakari on liian iso.
no tätä kans mietin, että ei liian isolla haalarilla pääse liikkumaan...
kaverilla koitin tytölle 80cm reiman välikausihaalaria ja oli kyllä aivan liian suuri hihoissa ja lahkeissa 20cm ylimäärästä :D Eiköhän nuo reimatecin talvihaalarit aika samaa kokoluokkaa ole?

Miisa
Alkuperäinen kirjoittaja Mirella:
Minä ostin 80 cm. Vauva on vuoden marraskuussa ja on nyt 70 cm pitkä. Toivottavasti ei tullut virheostos. Sopiipahan sitten kevättalvellakin...
no teillä kyllä hukutaan tuohon haalariin, kun meilläkin hukutaan ja pituutta on jo 81cm..tosi reiluja on nuo reimat!

malla
Kannattaa ihan siellä kaupassa koittaa sitä haalaria lapsen päälle, niin näkee kuinka sopii..ei tuu sitte niitä virheostoja eikä lapsiraukan tartte olla liian isossa haalarissa, jossa ei pääse sitten edes liikkumaan!

f
Ostaisin pienemmän. Vasta kävelemään lähtevälle kannattaa ostaa oikean kokoiset vaatteet ja kengät, siitä huolimatta että joutuu ostamaan jopa toiset puolen vuoden päästä, koska on tympeetä jos vasta osaa sisävaatteilla kävelä ja sitten on kamalan kömpelö ulkovaatetus =(

Äiti kahdelle
jos et uutta haalaria halua ostaa keväällä, niin ehdottomasti 80cm ja yllätyt, mutta sekin saattaa jäädä pieneksi. Nimimerkillä kokemusta on. Toinen syntynyt marraskuussa, toinen lokakuussa (n.75cm vuodenikäisinä) ja molemmilla kuitenkin oli tosi nafti helmikuusta eteenpäin.

Vaikka on reilu, saa kiristettyä vyötäröstä! Kuomat ja kunnon rukkaset vie niitä ylimeneviä senttejä paljonkin, joten se ei haittaa alku vuonna. Sitäpaitsi jos menee kuten viime vuonna, ei toppavaatetta
välttämättä tarvita kuin joulukuusta eteenpäin. Elokuussa on vielä todella vaikea miettiä, kuinka paljon ehtii 2-4kk kasvaa.

Niin ja mulla on siis molemmilla ollut reimatecit.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Ostaisin pienemmän. Vasta kävelemään lähtevälle kannattaa ostaa oikean kokoiset vaatteet ja kengät, siitä huolimatta että joutuu ostamaan jopa toiset puolen vuoden päästä, koska on tympeetä jos vasta osaa sisävaatteilla kävelä ja sitten on kamalan kömpelö ulkovaatetus =(
Tää kyllä tukee mun ajatuksia :) Taidanpa sitten ostaa sen 74cm ja jos jää pieneksi niin sitten hommataan uutta :)

Yhteistyössä