Reima Kiddo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saraldo

Vieras
Ostin tänään tytölle tuon yllämainitun haalarin talveksi. Nyt en vaan löydä mistään tietoa, onko se vedenpitävä? Reiman sivuilta en löytänyt mitään eikä puvussakaan mun mielestä ollut tietoa.

Ostin sen kyllä lähinnä siksi, että sen pitäisi kestää tuota talven remuamista paremmin. Mitä kokemuksia teillä on Kiddosta? Kestääkö polvet ja peppu etelänkin hiekka-jääkelit? Muita plussia ja miinuksia =)?

itse en oo ikinä sitä ostanu mutta kaveri on ostanu pojilleen ja ollu tyytyväinen.Ei pidä vettä kuten reimatec mutta hylkii kuulemma kuitenkin ihan riittävästi.Hänellä 2 villiä poikaa,joten haalarit on varmasti olleet kovalla koetuksella.Olen iteki ajatellu joskus ostavani lapsilleni ne.

Loskakeleille ajattelin käyttää vaan yhdistelmää villahaalari, välikausihaalari ja kurikset (jos tarpeen, puku vedenpitävä). Se Kiddo-haalari oli niin kivannäköinenkin, että vaikutti ostopäätökseen. Meillä ei ole ennen Reimaa ollut, paitsi viime talvena oli hetken käytetty Peuhari-haalari. Se ainakin tuntui kestävän kulutusta aika hyvin. Toivottavasti tuokin...

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mun muistaakseni mun tädin pojalla oli kiddo ja täti sano et se oli onneton.

Muistatko yhtään, miksi se oli tätisi mielestä onneton? Luen ihan mielelläni kaikenlaisia kokemuksia =).

Ei tainnut kestää kulutusta. Mutta tästä on jo muutama vuos aikaa, et kai niissä kehitys menee eteenpäin.

Reiman sivuilta infoa Kiddo haalareista;

Kiddo 502
75% Polyamidi 25% Polyuretaani

Vesipilari: 3000 mm

Vesihöyrynläpäisy: > 5 000 g/m2/24h

Hankauksenkesto: 20 000 kierr.

(Martindale hiekkapaperilla)

Heijastavat yksityiskohdat Turvallinen, irrotettava huppu Vyötäröllä sekä hihan- ja lahkeensuissa kuminauhat Kolme vetoketjutaskua Vetoketjut lahkeensuissa Irrotettavat jalkalenkit Alaosan saumat teipattu Nepparit erillisen villa- tai fleecehaalarin kiinnittämistä varten Lämpöeriste takamuksessa Alaosa kestävää Light Protec- materiaalia ...

niin,toiset tykkää ja toiset ei.Itsellä ollu useampi reimatec ja ainakaa 5vuotiaalla pojalla ei kestä,kuluu hetkessä puhki.Kaikkein kulutusta kestävimmät on olleet rasavilin ja superremun haalarit joissa cordurakangasta alaosa.

Alkuperäinen kirjoittaja polgara:

Kiddo 502

Heijastavat yksityiskohdat Turvallinen, irrotettava huppu Vyötäröllä sekä hihan- ja lahkeensuissa kuminauhat Kolme vetoketjutaskua Vetoketjut lahkeensuissa Irrotettavat jalkalenkit Alaosan saumat teipattu Nepparit erillisen villa- tai fleecehaalarin kiinnittämistä varten Lämpöeriste takamuksessa Alaosa kestävää Light Protec- materiaalia ...

Miten mä en löytänyt tällaista infoa ollenkaan :whistle: ? Täytyypä katsoa uudelleen....

Alkuperäinen kirjoittaja polgara:

Kiddo 502

Miten mä en löytänyt tällaista infoa ollenkaan :whistle: ? Täytyypä katsoa uudelleen....
nuo arvot ja materiaalit löytyivät hoito-ohjeista ja tekstitiedot sieltä mallistosta, haalareista =)

Kiitos polgara :flower: .

Nyt kävin katsomassa muita haalareita, mm. SuperRemu ja Jonathanin cordura. Niissä näyttäis tosiaan olevan parempi kulutuksenkesto, viisinkertainen verrattuna Kiddoon :/ . Ostinko mä nyt sitten ihan väärän haalarin :( ? Vai löytyykö täältä ketään, jolla Kiddo olis kestänyt paremmin kuin nuo edellämainitut?

Kiitos polgara :flower: .

Nyt kävin katsomassa muita haalareita, mm. SuperRemu ja Jonathanin cordura. Niissä näyttäis tosiaan olevan parempi kulutuksenkesto, viisinkertainen verrattuna Kiddoon :/ . Ostinko mä nyt sitten ihan väärän haalarin :( ? Vai löytyykö täältä ketään, jolla Kiddo olis kestänyt paremmin kuin nuo edellämainitut?

mun kokemus 5vuotiaan villin pojan äitinä on,että parhaita on haalarit joissa cordurakangasta alaosa.Muut menee rikki-ainakin meillä-jopa niin kovin kehuttu ja jalustalle nostettu Reimatec.Ei tarvittu ku yks talvi ja reimatec oli puhki.Sen sijaan superremua ja rasavilin cordurahaalaria poika ei oo saanu edes kuluneen näköisiksi ja ne siirtyivätki seuraavalle käyttäjälle uudenveroisina.

Hmm... pitäisköhän palauttaa tuo Kiddo Citymarketiin ja hankkia vaikkapa SuperRemu :/ ..... Meillä oli viime vuonna tavallinen Remu ja kesti lähes koko talven. Vasta loppumetreillä kului puhki, muttei silloinkaan polvista. Tosin meillä oli koko talven käytössä vain se yksi haalari. Se olis ehkä vähän paremman mallinenkin...

muutama vuosi sitten tutkin asiaa reiman ja travallen netistä,ja perus remu on alaosastaan aina sen 100000 martindalea,kun reimassa se on parhaimmissa se 50 000. meillä on kokeiltu jonathan,reimatecit yms mutta aina se remu on ollu kaikista paras.oli kyse välikausi tai talvihaalarista :D

Yhteistyössä