Reima hakee lapsimalleja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden pojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja minä en antais lapsiani kuvattavaksi sitten millään. musta se ei oel vanhempien paikka päättää. henkilö päättäköön kun ymmärtää mistä on kyse. Eli on tarpeeksi vanha ymmärtämään.

Meidän lapsi valittiin Reiman kuvauksiin. Meidän käskettiin etukäteen hankkia verokortti ja tili. Ilmoitettiin myös viikko, jolloin kuvaukset järjestetään. Täytimme lappuja joissa haettiin kuvauslupa, varasin kuvausviikolle töistä vapaata hoitelin verokortit. Kun kuvausaika lähestyi kyselin mahdollista aikataulua. Lopulta sain tekstivistin kännykkääni, jossa kerrottiin että kuvausasiaa löytyy sähköpostistani. Sähköpostissa taas löytyi viesti että kuvauksissa ei tarvitakaan lastamme ja pahoittelut.

Mietin kuinka Reiman kaltainen firmalla voi käyttäytyä näin? Ihmettelen suuresti. Firma, joka valmistaa lapsille tuotteita ja on lasten asialla kohtelee mallejaan miten haluaa? Ihmettelen myös, miten tuommoiset asiat ilmoitetaan sähköpostilla. Minusta kuvausten peruuntuuminen olisi voitu edes soittamalla ilmoittaa. Soitinkin itse sähköpostin lähettäjälle ja puhelimen takaa vastaava nainen selvästikin halusi hoitaa asian "itselle helpolla" tavalla ilman kontaktia. Hän kertoi syyksi kuvattavan asun liian ison koon. Epäilen suuresti.

Jos olisin itse ollut Reiman työntekijä, olisin järjestänyt perutuille lapsille kuvauksen jollain muulla asulla. Kuvaus ei olisi tarvinnut kestää kuin tunnin, joten rahallista tappiota tästä ei olisi tullut. Näin lasten mielipaha olisi poistunut. Tuntuu oudolle, että vanhempi järjestää omat työkuviot kuvauksiin sopivaksi ja edeltävällä viikolla asia vasta peruutetaan.

Itse aloitin Reiman vaatteiden potokoinnin. Olen pettynyt siitä, että lapsia pompotellaan miten sattuu. Oltaisiinko aikuiselle mallille ilmoitettu viime tipassa tuommoinen asia? Uskon, että rahallisesti Reima kärsii suuremman tappion tästä kohtelusta kuin jos he olisivat miettineet toisenlaisia toimintatapoja.

ex- reiman vaatteiden suurkuluttaja

Jos olisin itse ollut Reiman työntekijä, olisin järjestänyt perutuille lapsille kuvauksen jollain muulla asulla. Kuvaus ei olisi tarvinnut kestää kuin tunnin, joten rahallista tappiota tästä ei olisi tullut. Näin lasten mielipaha olisi poistunut. Tuntuu oudolle, että vanhempi järjestää omat työkuviot kuvauksiin sopivaksi ja edeltävällä viikolla asia vasta peruutetaan.

ex- reiman vaatteiden suurkuluttaja

olen pahoillani kokemuksestasi, mutta kuvauksia työkseni tekeväni tiedän, että teille kerrotut syyt voivat olla ihan oikeat. yleensä mallikappaleet tulevat vasta juuri ennen kuvauksia, voi tosiaan olla ollut niin, että ne saapuneet koot ovatkin olleet muuta kuin on luultu. yleensä on tietyt mallikappalekoot, reimasta en tiedä.

mutta tämä miksi vastasin, ei todellakaan ole ilmaista järjestää mitään tunnin kuvausta lapsille, jotka eivät päässeetkään. kuvaajan päivähinta liikkuu tonneissa, ei satasissa, yksi tunti tulee tosi kalliiksi, studiot, kuvausjärjestäjät jne. ja miksi luulet, että he kuvaisivat kuvia joita eivät tarvitse.

jatkossa suosittelen, että lapsille ei kerrota tarkemmin. mun omille lapsille aina sanon, että saattaa olla kuvaukset, että mennään sitten jos ne toteutuu.

ja vielä aiheeseen: omat lapset on tykänneet tosi paljon kuvauksista.

Alkuperäinen kirjoittaja yhden 104 senttisen äiti;22317928:
Mulle ei tullut mitään viestiä ikinä sieltä. Ei kiva sekään :(

olen samaa mieltä, ilmotin kans lapseni ja lähetin valokuvat, olis ne voinut kaikille osallistujille edes ilmottaa että kiitos vaan, ei kiitos tälläkertaa.

Hei,
Pahoittelen kovasti, etteivät kuvausjärjestelymme ole sujuneet mutkattomasti. Olen nyt selvittänyt alaisteni toimintaa tässä tapauksessa. Kuten tuossa yksi vastaaja jo totesi, kuvaukset ovat kallis urakka, ja myös arvaamaton, etenkin silloin, kun olemme säiden armoilla, kuten ulkovaatekuvauksissa ollaan. Monesti viime tipassa pitää jokin varattu päivä muuttaa tai sen ohjelma muuttuu: kuvataankin jotakin ihan muuta, ja silloin se voi vaikuttaa kaikkiin muihinkin kuvauspäiviin.

Tietenkään emme tahallamme halua vaivata ketään aiheettomasti. Se on meillekin turhaa lisätyötä, ja peruutukset ovat aina harmillisia puolin ja toisin. Kuvausten järjestelyjä oli tässä tapauksessa meillä hoitanut lomien vuoksi useampi henkilö, ja silloin helposti sattuu tietokatkoja. Pahoittelen myös, jos viesti on osalle hakijoista kokonaan jäänyt tulematta - saimme todella paljon hakemuksia ja malliehdokkaita, ja kokonaisuuden hallitseminen on saattanut olla ylivoimaista varsinkin kun kaikki teemme näitä järjestelyjä "oman toimen ohessa". Tarkka ohjeistus oli kuitenkin vastata ihan kaikille hakijoille henkilökohtaisesti.

Ohjeena meillä on myös aina korostaa, että kuvaus ei ole sataprosenttisen varmaa, ennen kuin lopullinen kutsu kuvauksiin tulee. Alustavat varaukset voivat siis aina muuttua. Samoin meidän on tehtävä aiempaa paremmin selväksi, että verokorttia ei siksi tarvitse hankkia etukäteen. Lapselle ei myöskään ole pakko perustaa omaa tiliä, vaan palkka voidaan aivan hyvin maksaa vanhemman tilille - olen pahoillani, jos viestimme ovat tässä kohtaa olleet epäselviä tai puutteellisia. Lupapaperit Aluehallintavirastoa varten on kuitenkin joka tapauksessa täytettävä noin kuukautta etukäteen (tai heti ensi tilassa) vaikka kuvauksista ei oltaisikaan varmoja, koska niitä ei AVI ehdi enää sitten viime tingassa hyväksyä.

Pahoitteluni vielä kerran, kiitokset kaikille mallilapsien kuvia lähettäneille (meillä oli hyvistä malleista suorastaan runsaudenpula!), ja toivon, että mahdollisimman moni vielä uskaltautuu tarjoutumaan malliksi kuvauksiimme, joissa, kuten joku tuossa totesikin, on kuitenkin aina kivaa!

Parhain terveisin

Riikamaria Paakkunainen, markkinointipäällikkö, Reima Oy

Me oltiin tytön kanssa noin kuukausi sitten hieman toisenlaisissa Reiman kuvauksissa. Kyse oli näytöksestä, johon lapset valittiin mainostoimiston kautta. Lapsi esitteli kaksi asukokonaisuutta. Tyttö on vasta tasan 2v (pieni sellainen), joten oli 80cm puvuissa. Hän tykkäsi kovasti ja on tuon jälkeen kertonut kaikille mahdollisille ihmisille, että hän oli lavalla, siellä taputettiin ja vilkutettiin.

Päivä oli aika raskas, varsinkin äidille kun bussissa tuli huono-olo, mutta kokemuksena kiva. Menemme toistekin jos pyydetään. Jos jotain muutosta asiaan haluaisin, niin olisi kiva jos lapsi saisi edes yhden vaatekappaleen kuten pipon toisesta asukokonaisuudesta, jonka hän esittelee. Ei sieltä mitään haalareita tarvi jakaa, mutta lapselle joku konkreettinen "lahja" heti esiintymisen jälkeen. Mainostoimiston kautta lapsen tilille tullut raha ei "näy" lapselle palkintona tehdystä työstä. Tosin meillä lapsi sai kyllä lelun palkkioksi.

Me oltiin tytön kanssa noin kuukausi sitten hieman toisenlaisissa Reiman kuvauksissa. Kyse oli näytöksestä, johon lapset valittiin mainostoimiston kautta. Lapsi esitteli kaksi asukokonaisuutta. Tyttö on vasta tasan 2v (pieni sellainen), joten oli 80cm puvuissa. Hän tykkäsi kovasti ja on tuon jälkeen kertonut kaikille mahdollisille ihmisille, että hän oli lavalla, siellä taputettiin ja vilkutettiin.

Päivä oli aika raskas, varsinkin äidille kun bussissa tuli huono-olo, mutta kokemuksena kiva. Menemme toistekin jos pyydetään. Jos jotain muutosta asiaan haluaisin, niin olisi kiva jos lapsi saisi edes yhden vaatekappaleen kuten pipon toisesta asukokonaisuudesta, jonka hän esittelee. Ei sieltä mitään haalareita tarvi jakaa, mutta lapselle joku konkreettinen "lahja" heti esiintymisen jälkeen. Mainostoimiston kautta lapsen tilille tullut raha ei "näy" lapselle palkintona tehdystä työstä. Tosin meillä lapsi sai kyllä lelun palkkioksi.

Vaikea ymmärtää miksi lapsen pitäisi heti sen esiintymisen jälkeen saada joku lahja tai palkkio? Eihä tossa ole mitään järkeä. Jos on kerran ollut lavalla ja sieltä vilkuttanut ja saanut huomiota eikö se ole jo palkinto sinänsä? Kaikki eivät sitten välttämättä haluaisi juuri sitä pipoa mikä näytöksessä on ollut, kun ei niitä vaatteita itse valita.

Hei,
Pahoittelen kovasti, etteivät kuvausjärjestelymme ole sujuneet mutkattomasti. Olen nyt selvittänyt alaisteni toimintaa tässä tapauksessa. Kuten tuossa yksi vastaaja jo totesi, kuvaukset ovat kallis urakka, ja myös arvaamaton, etenkin silloin, kun olemme säiden armoilla, kuten ulkovaatekuvauksissa ollaan. Monesti viime tipassa pitää jokin varattu päivä muuttaa tai sen ohjelma muuttuu: kuvataankin jotakin ihan muuta, ja silloin se voi vaikuttaa kaikkiin muihinkin kuvauspäiviin.

Tietenkään emme tahallamme halua vaivata ketään aiheettomasti. Se on meillekin turhaa lisätyötä, ja peruutukset ovat aina harmillisia puolin ja toisin. Kuvausten järjestelyjä oli tässä tapauksessa meillä hoitanut lomien vuoksi useampi henkilö, ja silloin helposti sattuu tietokatkoja. Pahoittelen myös, jos viesti on osalle hakijoista kokonaan jäänyt tulematta - saimme todella paljon hakemuksia ja malliehdokkaita, ja kokonaisuuden hallitseminen on saattanut olla ylivoimaista varsinkin kun kaikki teemme näitä järjestelyjä "oman toimen ohessa". Tarkka ohjeistus oli kuitenkin vastata ihan kaikille hakijoille henkilökohtaisesti.

Ohjeena meillä on myös aina korostaa, että kuvaus ei ole sataprosenttisen varmaa, ennen kuin lopullinen kutsu kuvauksiin tulee. Alustavat varaukset voivat siis aina muuttua. Samoin meidän on tehtävä aiempaa paremmin selväksi, että verokorttia ei siksi tarvitse hankkia etukäteen. Lapselle ei myöskään ole pakko perustaa omaa tiliä, vaan palkka voidaan aivan hyvin maksaa vanhemman tilille - olen pahoillani, jos viestimme ovat tässä kohtaa olleet epäselviä tai puutteellisia. Lupapaperit Aluehallintavirastoa varten on kuitenkin joka tapauksessa täytettävä noin kuukautta etukäteen (tai heti ensi tilassa) vaikka kuvauksista ei oltaisikaan varmoja, koska niitä ei AVI ehdi enää sitten viime tingassa hyväksyä.

Pahoitteluni vielä kerran, kiitokset kaikille mallilapsien kuvia lähettäneille (meillä oli hyvistä malleista suorastaan runsaudenpula!), ja toivon, että mahdollisimman moni vielä uskaltautuu tarjoutumaan malliksi kuvauksiimme, joissa, kuten joku tuossa totesikin, on kuitenkin aina kivaa!

Parhain terveisin

Riikamaria Paakkunainen, markkinointipäällikkö, Reima Oy

Eieiei tää ei voi olla totta :D Ei kai noin ison firman tyyppien olis lupa tulla mammapalstalle kirjottelemaan näin epäammattimaista kieltä..... siellä Reiman sivuilla ehkä tää menis läpi, mut ei täällä ;)

Eieiei tää ei voi olla totta :D Ei kai noin ison firman tyyppien olis lupa tulla mammapalstalle kirjottelemaan näin epäammattimaista kieltä..... siellä Reiman sivuilla ehkä tää menis läpi, mut ei täällä ;)

mitä epäammattimaista tuossa oli, yrityksillä on useilla jo ohjeistusta sosiaalisessa mediassa toimimisesta. tällä palstalla on paljon lukijoita ja on kurja jos mielikuva muodostuu yksittäisten kokemusten perusteella huonoksi. mun mielestä on hyvä, että paikalle tuli reimalta henkilö kertomaan mistä on ollut kyse ja tärkeimpänä, että pahoitteli joidenkin mielipahaa ja ajanhukkaa.

talvikuvaukset ovat todella haastavia, pitäisi paistaa aurinko, ei saisi olla liikaa pakkasta jne. oikeastaan kuvaukset ovat sään takia haastavia mihin vuodenaikaan tahansa. meilläkin päätös kuvauksesta tehdään aina vasta edellisenä päivänä, siihen asti mallit on varattu "säävarauksella". eli ainakiin itse varmistan mallitoimistoihin ja muille malleille vasta aina edellisenä päivänä kuvataanko vai ei.

[QUOTE="sivustaseuraaja";22322567]Aika hienosti vetäytyy vastuusta... ja ei kai kukaan esimies oikeasti käytä sanaa "alainen" julkisesti?[/QUOTE]

No esimieskoulutus ei ainakaan ole mennyt ihan putkeen. Minä olen saanut esimieskoulutuksen ja numero uuno siinä oli että se on esimiehen moka ja otettava syyt niskoilleen jos alainen mokaa, esimies on se joka on vastuussa että homma pelaa. Asiakkaalle ei mennä sanomaan että kun kokki kolmonen mokasi ja tuli huono pihvi, ei vaan anteeksi rouva, tulee uusi pihvi heti, anteeksi kun minun valvontani petti.

[QUOTE="vieras";22323023]Käsi ylös kenelle on ilmotettu että teidän lapsenne ei nyt valitettavasti tullut valituksi, kiitoksia kun lähetitte kuvia tms??????[/QUOTE]

Ei ole tullut mitään vastausta sähköpostiini!

[QUOTE="vieras";22322700]Vaikea ymmärtää miksi lapsen pitäisi heti sen esiintymisen jälkeen saada joku lahja tai palkkio? Eihä tossa ole mitään järkeä. Jos on kerran ollut lavalla ja sieltä vilkuttanut ja saanut huomiota eikö se ole jo palkinto sinänsä? Kaikki eivät sitten välttämättä haluaisi juuri sitä pipoa mikä näytöksessä on ollut, kun ei niitä vaatteita itse valita.[/QUOTE]

Koska ihmiselle kuuluu palkka työstä ja 1v11kk ei ymmärrä, että kahden viikon päästä saatu lelu on hänen palkallaan ostettu.

Ohjeena meillä on myös aina korostaa, että kuvaus ei ole sataprosenttisen varmaa, ennen kuin lopullinen kutsu kuvauksiin tulee. Alustavat varaukset voivat siis aina muuttua. Samoin meidän on tehtävä aiempaa paremmin selväksi, että verokorttia ei siksi tarvitse hankkia etukäteen. Lapselle ei myöskään ole pakko perustaa omaa tiliä, vaan palkka voidaan aivan hyvin maksaa vanhemman tilille - olen pahoillani, jos viestimme ovat tässä kohtaa olleet epäselviä tai puutteellisia.

Meille ainakin kerrottiin puhelimessa, että meidät valittiin kuvaukseen ja kerrottiin kuvauksien ajankohta. Lisäksi pyydettiin perustamaan lapselle tili ja hankkimaan valmiiksi verokortti. Mistään kuvauksien epävarmuudesta ei puhuttu mitään. Ilmeisesti ohjeet on tehty rikottaviksi. Jälkikäteen voidaan sitten kertoa liikkeen periaatteita, joita ei edes noudateta. Onhan tuo aikamoista vastuun pakoilua. Minulle asia osoitti paljon. Lapsille vaatteita valmistava firma ei ajattele asiakkaitaan (lapsia), vaan tuottoa. Meille olisi ollut sama vaikka emme olisi saaneet mitään korvaustakaan kuvauksista, mutta lapselle oli kuvaukset luvattu, joten olipa ikävä kertoa että kuvaukset peruuntuivat. No Reiman tuotteita meillä ei osteta enää siitäkään syystä, että lapsemme ei halua niitä päälleen enää pukea. Vanhoja jo ostettuja reiman vaatteita pukiessani, lapseni ilmoitti kerran minulle että hän ei tykkää Reiman vaatteista.

Yhteistyössä