Reilu vuokranjako?

  • Viestiketjun aloittaja reilua
  • Ensimmäinen viesti
reilua
Ollaan muuttamassa yhteen. Toisella on kaksi lasta ja toisella ei.
Ajateltiin, että lapset saa huoneista kaksi. Olohuone ja makuuhuone ovat yhteiset.

Mikä olisi reilua eli miten vuokra pitäisi jakaa? 50/50 vai huoneiden mukaan?
 
No jos yhteen muutetaan niin se maksaa kenellä on rahaa, eikä se kenellä on enemmän biologisia lapsia!
Ja sama kaupassa käyntien kanssa, ja jos toisen tililtä loppuu rahat niin toinen siirtää. 50/50 olettaa ainakin sosiaalitoimi ja Kela jos olette vähätuloisia.
 
hohoi
Mun mielestä reiluin on sama prosenttiosuus molempien palkasta yhteisiin menoihin (laskut, lainat, ruoka, vaatteet, harrastukset, eläminen), loput saa kumpikin hussata mihin tykkää. Tai sit kaikki rahat yhteisiä. Ei voi perheenä miettiä, et "en maksa tuota juustoa, sillä vain SINUN lapsesi syö sitä".
 
"hips"
Eipä oo tullu tollastakaan ajateltua. Meillä on aina menny niin että se maksaa jolla on rahaa. Tosin ei olla kyllä uusioperhe, mutta näin sen ajattelisin joka tapauksessa.
Jos toinen maksaa vuokran ni toinen on sitten maksanu muita laskuta taikka kauppareissuja, koska hällä on vielä rahaa....
 
"jep"
Itse en hevillä lähtisi tuohon sinkkuna. alkaisi elättää vieraita lapsia. sitähän se käytännössä olisi. köyhyyttä, kuten lapsiperheellisillä on nykyään kun verotuksella ei huomioida sitä että on elätettäviä. kuten ennen.
Minä en pystyisi nähdä köyhyyttä vieraiden lasten takia. Meillä ainakin lasten menot on omista pois.
 

Yhteistyössä