Reilu 2v tyttö heräilee öisin itkemään ja touhuamaan.. :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missä vika?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

missä vika?

Vieras
Esim. taas viime yönä heräsi puoli neljältä itkien ja huusi että sukat pitää saada ja housut.. Yritin rauhoitella mutta huuto yltyy ja lapsi lähtee itse etsimään sukkia ja housuja. Siinä veti sitten huutaen pikkusiskon sukkahousuja jalkaan ja huutaa. Rauhoittui vasta kun hain hänelle omat sukat ja housut ja hän veti housut yöpukunsa päälle ja sukat jalkaan. Siis mikään järkipuhe ei auta ja tätä tapahtuu n. joka toinen yö! Se huuto raastaa toki omaa hermoa kun keskellä yötä herää siihen rääkymiseen, mutta suurin huoleni on lapseni, onkohan kaikki ok?

Meillä oli joskus samassa iässä samaa, lapsi vaan alkoi ihan yhtäkkiä huutaa raastavasti ja joskus vaatia jotain. En tiedä, olisiko liittynyt uniin tai jotain. Joskus saattoi huutaa vaan jotain tyyliin "isi korjaa" ja rauhoittui vasta kun lupasin, että isi ihan varmasti korjaa aamulla, tietämättä yhtään mistä lapsi puhui :D Joskus vaati sukkia, housujen pois ottamista, lähti etsimään toista peittoa tmv.

Mulla kaverin lapsella samanlaista, ja 3 vuotiaaksi mennessä kehittyi tämä yöriehuminen niin pahaksi että oli vaikea edes kahden aikuisen voimin saada pois esim nurkasta jossa hakkasi päätään seinään tai pyöri selällään nurkassa että joka kierroksella löi itsensä pahasti. Vanhemmilla ei mennyt tuolloin kovin hyvin ja lapsi sai erilaisia ohjeita kummaltakin vanhemmalta.

Olisiko hänellä liian vilkas unikuvaelämä menossa :hug:? Meillä oli myös kaikilla kolmella lapsella juuri tuossa kahden vuoden hujakoilla ne ensimmäiset pelkounet uni- itkujen kera.

Oman aikansa kestää mutta koeta jaksaa :hug:. Ja todellakin mitkään aikuisen järkevät selitysyritykset tuohon aikaan eivät toimi, koeta olla itse rauhallisena ja tyynenä, jotta lapsesikin rauhoittuu ja asettuu nukkumaan uudestaan.

Yhteistyössä