reilu 1v.n syöminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja kaipaava

Vieras
miten teidän reilu 1v.t syö? meidän tosi huonosti tai no tissimaitoa juo hyvin : ) kertokaa mikä on teidän pikkusten herkkuruokaa,jos koittais samaa. meidän typyn lempparia kun on makarooni (tumma) nuudeli,raejuusto,juusto,banaani,marjat sellaisenaan,rusinat ja cracotte-leipä..niin ja porkkana ja pinaattilätyt. antakaa vähän vinkkejä mitä saisin hänet syömään,kun perunaruoka useasti tökkii.. annatteko jo leivän päälle makkaraa tai teettekö makkararuokia? luulen että ne menisi..

Kun tissuttelut lopetettiin ja siirryttiin samoihin säännöllisiin aterioihin muun perheen kanssa, alkoi syödä hyvin. Sitä ennen ei mikään kelvannut. Seuraava taantuma alkaa 3 ikävuoden kieppeillä, kun lapsi keksii nirsoilun.

11kk syö kaikkea hyvällä menestyksellä, myös maistuu nuo sinun mainitsemasi ruoat. Leivän päälle en ole laittanut vielä makkaraa, juustoa ja voita kylläkin. Makkararuokaahan ei suositella syötäväksi vielä 1vuotiaana, ellei syötä nitriitöntä makkaraa. Entäs perunavelli, kun sanoit että perunaruoka tökkii.

Meidän neiti on nyt 1v4kk ja syö samaa ruokaa kun kaikki muutkin. Kaikki uppoaa hyvin.
Perunamuussi parhaiten, sitten oikeastaan lohi. Tomaatti on kaikista parasta vihanneksista.

Hän oli tosi huono syömään alle vuoden ikäisenä, ruokailussa ruokaa meni maksimissaan 5 lusikallista.
Nyt kun saa syödä itse ja samaa ruokaa kun muutkin syö todella hyvin.

Kaksi vanhempaa ei ole nirsoillut ruoalle varmaan sen vuoden ikäisestä lähtien, joten meille ei tuota nirsoilua 3vuoden kieppeillä tullut.
Tosin johtuukohan siitä ettei sille ole annettu tilaa, vaan ovat aina vaan saaneet sitä mitä on tarjolla eikä ole tarjottu vaihtoehtoja.

Syökö teillä itse vai syötätkö? Kannattaa kokeilla tuota että antaa oman lusikan josko sitten ruoka maistuisi paremmin.

on se reilu pari kk ollut tollanen,oli kipeä ja sen jälkeen tuli..välissä söi kai pari pvää paremmin ja sitten taas korvatulehdus ja tällästä. ennen söi iltapalaks ison lautasen puuroa,nykysin jonkun cracotte leivän ja marjoja,ehkä parina iltana vk.ssa menee osa puurosta,mutta sitten alkaa pyytään maitoa. pitää viedä korvien jälkitarkastukseen ja puhua siellä asiasta. se kun tankkaa yöllä maitoa jos herää vaikka ihon kutinaan ja lohdukkeeksi pyytää maitoa,kun harmittaa syyhy..sitten aamupalalla on masu täys..

saa syödä itse,jos kiire tai vaikeasti syötävää ruokaa,niin syötän ja silloin tosiaan huonoiten uppoaa : ( syö kyllä osin vielä sormin,esim makaroonit,mutta esim sulaa jäätelöä halusi ehdottomasti syödä itse lusikalla : ) kalat,tomaatit ym yleisesti allergisoivat on pois vielä ja maitoakin saa lähinnä juustossa ja jogurtissa,nyt olen alkanut antaan ruokia joissa maitoa on,toivottavasti sopii,niin sais alkaan kokeileen tavallista maitoa ja jättään imetystä vähemmälle..

Yhteistyössä