Reilu 1 veen ulkoilusta..

  • Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti
huono äiti
Lapset, jotka ovat kotihoidossa, niin ulkoileeko kahdesti päivässä? Mulle tulee aina todella huono omatunto, jos ei illalla jakseta enää pukea ja mennä tonne ulos seisoskelemaan. Lapsi ei kovin hyvin vielä kävele toppavaatteissa, joten se ulkona olo on sellasta tököttämistä, ettei aina jaksais. Mites muilla?
 
kake
meillä 10kk, ja nykyään ulkoillaan se pari kertaa päivässä (tai itse yleensä vielä useammin kun on koira).
mutta kun lapsi ei vielä kävele ilman tukea, niin mennään yleensä toinen ulkoilu kärryillä ja toinen pulkalla.

mikset kokeilis kans jotain pulkkailua/kärryilyä toisena ulkoilukertana niin saisitte molemmat raikasta ilmaa ja sinä vielä vähän kuntoiluakin? :)
 
jii
no ei me ainakaan jakseta :D. aamupäivällä ollaan pari tuntia ulkona ja sit sisällä / kaupassa tms illemmalla. tämä siis talvella / pimeeseen aikaan, eli vuodenaikojen mukaan... kesällä toki sit ulkona huomattavasti enemmän. lapset 1 v ja 3 v
 
meillä poika 1v2kk ja just oppinu kävelemään... Pihalla se yleensä on vaan sellasta seisoskelua ja maassa istumista.. mutta me nyt yritetään olla se tunti ulkona pihalla aamupäivästä ja sitten myöhemmin nukkuu päiväunet ulkona vaunuissa siinä on mulle sitten hyä mahdollisuus harrastaa sitä liikuntaa kun ei muuten tulis tehtyä...
 
np
Mä en jaksa edes joka päivä ulkoilla, mut sillon yleensä syynä huono keli. Eli tänäänkään ei olla käyty ulkona, koska siellä tuulee ihan sikana! autolla käytiin asioilla, ja sillon jo huomas, että tyttö ei tuulesta tykänny... Enkä kyllä minäkään!

Muuten ulkoillaan sit vähintään se kerran päivässä, mut pyritään 2 krtaan. Toinen kerta on sit yleensä lenkki, tyttö kärryissä. Meillä tyttö on nyt vasta alkanu käveleen, ja kävelee vaan todella huterasti ja vähän vielä, joten ulkona tuskin kävelee vielä vähään aikaan.
 
Sirkkeli
Mie ulkoilutin tuon ikäistä lähinnä siten, että kun mentiin kauppaan yms. Ei niin kuin varsinaisesti menty ulkoilemaan ulkoilemisen takia, vaan jonkun muun ja se hoitui siinä samalla.
 
np
Alkuperäinen kirjoittaja np:
Mä en jaksa edes joka päivä ulkoilla, mut sillon yleensä syynä huono keli. Eli tänäänkään ei olla käyty ulkona, koska siellä tuulee ihan sikana! autolla käytiin asioilla, ja sillon jo huomas, että tyttö ei tuulesta tykänny... Enkä kyllä minäkään!

Muuten ulkoillaan sit vähintään se kerran päivässä, mut pyritään 2 krtaan. Toinen kerta on sit yleensä lenkki, tyttö kärryissä. Meillä tyttö on nyt vasta alkanu käveleen, ja kävelee vaan todella huterasti ja vähän vielä, joten ulkona tuskin kävelee vielä vähään aikaan.
Niin ja kyllähän tyttö päivittäin ottaa ulkona päikkärit, sellaset parin tunnin, että ulkoilmaa kyllä saa, ellei sitten ole liian kovat pakkaset.
 
Tytteliini
Jos ei unentulon kanssa ongelmia (siihen yleensä auttanee toinen ulkoilu) tai muutenkaan. Et todellakaan ole huonoäiti tosta syystä:D

Meillä on 2 ja 3 v lapset ja aina yleensä ollaan vaan kerran päivässä ulkona, on niin paljon muitakin aktiviteetteja. Unohda koko "huonoäitijuttu" se on hanurista! xD

Mut jos häirittee niin laita laps rattaisiin jne:)
 
näin
Mä en jaksais moisesta asiasta pultteja nostaa.
Ulkoillaan silloin ku sille tuntuu,joskus päiviä jopa viikko väliä,tosin silloin syynä huono keli/sairastuminen.
Isommat tosin ovat päineen melkeinpä päivittäin ulkona.
Mua ei kiinnosta mennä seistä töröttämään jos ei lumihommia tms.ole.
 
vieras
Aamupäivällä ollaan 2-2,5 tuntiin ulkona niin ei käydä ku kerran ulkona, jos ollaan lyhyempi pätkä niin voidaan käydä toinen lyhyt ulkoilu illalla. Mutta ei tuo 4v:kään vielä vaadi ulos kahta kertaa talvella :) 1v nukkuu päikkärit vielä lisäks ulkona noin 3tuntia.
 

Yhteistyössä