Reikä jalanpohjassa, miten pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reikä pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26254928]Onko syylä tulossa?[/QUOTE]

Jos on, pidä sen päällä viikko-pari ilmastointiteipin palaa. Vaihdat tietty välillä uuteen, mutta muuten pidät sitä kohdan päällä ihan koko ajan.

vaan sellanen reikä on tossa kantapään alla ja sit tietty ympärillä sellaista kovaa/kuivaa ihoa. mikä tä edes on? itse vaan sanon "reikä jalassa" nimiseksi :D se reikä näyttää muuten valkoiselta ja kuiva se on ja kova..

jollain kokemuksia miten hoidetaan?

vaan sellanen reikä on tossa kantapään alla ja sit tietty ympärillä sellaista kovaa/kuivaa ihoa. mikä tä edes on? itse vaan sanon "reikä jalassa" nimiseksi :D se reikä näyttää muuten valkoiselta ja kuiva se on ja kova..

jollain kokemuksia miten hoidetaan?

Siis halkeama?

Mä olen ohentanut kovaa eunaa saksilla, ei tietystikään verille asti. Sitten pakastepussiin vähän ruokaöljyä, koipi sinne ja sukka päälle. Kosteuttaa ihoa tosi tehokkaasti, mutta on sikaliukas kävellä.

olen leikannut sen sill tavoin niin syvään pois vaan saksilla. ensin pois sitä kovaa ihoa sen ympärillä ja sitten tietenkin vähän syvemmältäkin kokonainen pala pois. ei ole missään muualla ja ei toi musta syylältä näytä kun se sisäänpän on jotenkin reiän näköinen pikemminkin kuin syylän?! hankalaa selittää :/

Jalanpohjassa syylä menee just sillai "sisään" ja näyttää pyöreältä reiältä, jonka renoille iho kovettuu. Osta känsälaastareita (esim. itse käytin päkiässä olevaan syylään Hansaplastin känsälaastaria, jossa on salisyylihappoa). Känsälaastaria vaan pintaan sitkeästi useamman viikon ajan, iho menee laastarin alta sellaiseksi valkoiseksi pehmeäksi ja kuoriutuu pois kunnes syyläkin lähtee lopulta. Aiemmin mainittu ilmastointiteippi tekee kai saman asian, mutta känsälaastari lienee tehokkaampi?

Mulla oli samanlainen jalkapohjassa joskus 15v. sitten. Terkkarin lääkäri kehotti syömään Osterivinokkaita. Niillä lähti eikä o ikinä tullut takas. :) Noita saa apteekin lisäks myös ihan Prismastakin, eikä oo pahan hintasia.

Kyseessä on jalkasieni. apteekista löytyy lääke.. kosteita tiloista tullut. leviää helposti saman tilan käyttäjiin. erityisesti uimahallien ja kountilupaikkojen pesutilat on kasvualustoja

Tämä nyt ei liity juuri syyliin mutta älkää ihmeessä käyttäkö mitään saksia tai raspeja kantapohjiin vaan hohkakiveä kovettumien poistoon. Hohkakiveä käytetään siis veden kanssa ja siksi se onkin niin kätevä suihkussa käydessä. Joka kerta ei tietenkään tarvi sitä käyttää, sen kyllä sitten tuntee käsin kokeilemalla milloin ne kantapäät kaipaavat hohkakiveä. Kaikki raspikammotukset ehdottomasti roskiin!

Yhteistyössä