Rehkiminen sektion jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milloin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milloin

Vieras
Milloin aloititte sektion jälkeen rehkimisen? Eli oikeasti raskaiden juttujen nostamisen/kantamisen/vetämisen. Kuten muuttaessa huonekalujen nostamisen/ison lapsen kantamisen/raskaiden taakkojen vetämisen tms. Onko tästä olemassa jotain ohjesääntöä?

Mulle sanottiin, että kuuteen viikkoon ei saa nostaa vauvaa painavampaa, mutta sen jälkeisestä ajasta ei sanottu mitään. Itse taisin enemmän nostella vasta kahden kuukauden kohdalla.

Ja vielä, ehkä kannattaa kuunnella itseään miltä tuntuu. Ja muistaa kanssa, että et ole sitten vähään aikaa treenannut mitään eli muuttokuorman kantamisesta saattaa tulla ihan muutenkin paikat tosi kipeiksi, ei pelkästään maha.
Ottaisin rennosti ja aloittaisin ensin treenaamaan syviä vatsalihaksia ja vasta sitten myöhemmin ne muuttokuormat.

Kahden ensimmäisen lapsen kohdalla ohje oli ettei kuuteen viikkoon saa nostaa/kantaa mitään vauvaa painavampaa, kahden nuoremman kohdalla tuo aika on ollut 8 viikkoa.

Aiemmilla kerroilla pyrin aika hyvin noudattamaan noita, nyt olen kyllä viimeisen kohdalla rikkonut noita jo alkuun. Nyt sektiosta viikko aikaa ja olen mm muutaman kerran nostanut 20kg painoista 7v:ta, useaan otteeseen 2v:ta jne.

Yhteistyössä