Rehellisyyttä on vielä -löytötavarasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Vieras
Hukkasin sunnuntaina korun, jolla suuuuri tunnearvo. Tänään sain puhelun ja joku IHANA ihminen oli sen löytänyt ja sain sen takaisin. Maksan tietty rehellisyydestä palkkion. Kerran aikaisemmin hukkasin lomakkoni ja sain sen kanssa takaisin. Ihanaa, että Suomessa ihmiset ovat vielä näin rehellisiä.

Onko muilla ollut tälläisiä enkeleitä elämässä? Oletko itse joskus löytänyt jotain ja omistaja on löytynyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Karma:
Hukkasin sunnuntaina korun, jolla suuuuri tunnearvo. Tänään sain puhelun ja joku IHANA ihminen oli sen löytänyt ja sain sen takaisin. Maksan tietty rehellisyydestä palkkion. Kerran aikaisemmin hukkasin lomakkoni ja sain sen kanssa takaisin. Ihanaa, että Suomessa ihmiset ovat vielä näin rehellisiä.

Onko muilla ollut tälläisiä enkeleitä elämässä? Oletko itse joskus löytänyt jotain ja omistaja on löytynyt?

Kiva juttu.
Mistä se ihminen tiesi juuri sulle soittaa?Mistä tiesi, ett se koru on sun?

:)

itse olen muutamaan kertaan soitellut esim lompakoiden omistajia hakemaan lompakkonsa. kerran itseltä hukkui ajokortti ja löytäjälle kyllä maksoin kiitoksena. mulle ei ole ikinä siitä maksettu, tosin en nyt sitä jäänyt kaipailemaankaan... paitsi yläkerran tytölle kun vein S-tilikorttinsa takaisin, sain vittuilua päin naamaa. sillon teki mieli lähteä palauttamaan kortti Prismaan eiklä omistajalle.

Olen löytänyt..
Tarhahakumatkalla löytyi puiston penkiltä lompakko täynnä rahaa.
Yhteystietoja ei ollut niin ei voinut soittaa.
Vein poliisilaitokselle.
Samoin kuin puistosta löytämäni lompakon vein poliisille..
Sekä uimahallista löytämäni korvakorun vein valvojalle..

Kaikki mitä löydän vien löytötavaratoimistoon..
Ensimmäisessä tapauksessa omistaja antoi 10e löytöpalkkiota..
toisessa tapauksessa poliisi antoi 5e palkkiota koska siellä oli kultakortti
ja koru tapauksessa josta tosin on aikaa paljon..niin korun omistaja osti minulle iiison pussin karkkia(olin pieni tyttö).

oltiin psilassa tekemässä rikosilmotusta ja siihen tuli sitten pieni poika isänsä kanssa.
olivat olleet lintsillä ja löytäneet pihalta laukun jossa passi ym. tavaraa.
numeroa kyseiselle naiselle ei findistä ollu löytyny ja toivat laukun sitten poliisille.
ihailtavaa tuommonen kyllä!! :D

hienoa! mulla on kerran (humalassa) tippunut koko kassi tien poskeen kun noustiin autosta pois isolla porukalla. seuraavalla viikolla eräs soittivat poliisilta, sinne oli kassin vienyt eräs vanha mies, jolle sitten soittelin kiitoksia. kassissa oli kaikki pankkikortit, rahaa ym.. kaikki tallella. tosin ehdin jo kuolettaa kortit, mut sen sai peruttua. ja itse olen kerran palauttanut löytyneen lompakon poliisille.

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja Karma:

Kiva juttu.
Mistä se ihminen tiesi juuri sulle soittaa?Mistä tiesi, ett se koru on sun?

:)

Nokun luulin hukanneeni sen yhteen paikkaan ja jätin sinne seinälle yhteystietoni. Koru löytyikin paikan pihalta ja ah, olen NIIN onnellinen. Tunnearvoa ei voi rahassa mitata.

Mä oon kerran löytänyt tuliterän kalliin puhelimen ja se löyty sillä et omistaja soitteli puhelimeensa ja mä sit vastasin ja odottelin noutajaa. :) Sain 20 ? ja hyvän mielen.
Ukko manas kotona, että olisit ottanut puhelimen ittelle. :(

itse olen harvemmin mitään löytänyt, mutta mies löysi huoltoaseman tankin päältä lompakon jossa oli useampi kymmen tuhatta euroa rahaa ja palautti sen kassalle,eikä ottanut mitään itselleen vaikka olisi ollut mahdollisuus;)

Anoppi on kova löytää tavaraa ja vie ne poliisilaitokselle sitte.

MÄ jos löydän jotain, niinkuin kerran baarin vessasta (vuonna nakki) kalevalakorun, vein sen tiskille. (mitä mä sillä olisin edes tehnyt? :o :D )

Niin itkevä omistaja tuli halaamaan ja osti jonkun juoman. :saint:

Ja MIES hukkas Prismassa kerran autonavaimet, kun jotain lusikoita katteli (kalastus...) Ja pienet pojat löysi ja palautti neuvontaan ja me TOLLOT ei tajuttu ees karkkipussii kiitokseks ostaa!! |O :ashamed: :headwall:

Tyttö löysi Prisman kassan alta(hihnan loppupään) kukkaron, täysi kuin mikä..Vei sen infoon ja omistaja olikin juuri ilmoittamassa sen hukkaamisesta. Sai 20 e rahaa ja megapussin namia..
Itse olen löytänyt autonavaimia,vienyt ne infoon ja saanut kiitoksia.

Mä löysin kerran ruokakaupan pihasta olevan automaatin edestä pankkikortin jossa oli visakin samassa. Tiesin kyllä kuka on kortin omistaja ja missä hän asuu. Menin käymään hänen luonaan, mutta alaovi oli lukossa eikä samassa talossa asuva kaverini ollut kotona. No vein sitten sen kortin kaupan kassalle.

Kun menin kotiin, niin päätin sitten ottaa selville sen kortin omistajan numeron ja laitoin viestin hänelle, että missä kortti on. Kun aloin ajattelemaan, että etsii korttia ihan paniikissa. Oli sitten kortin omistaja ottanut selville missä mä asun ja tuli tuomaan 20? mulle =) Yritin kyllä kieltäytyä siitä, mutta halusi sen antaa.

Yhteistyössä