Rehellisyys palkitaan?Matkustin eilen liputta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emppuli

Vieras
Käytän kerran vuodessa paikallisjunaa,olin menossa lääkäriin keskustaan.Oli päivällä käynyt nostamassa junarahan ja särkenytkin valmiiksi,kun yleensä ei ole kolikoita pankkikortin käytön vuoksi.Noh,hyppäsin "lennosta" paikallisjunaan ja aloin etsimään lipumyyntivaunua,jota ei löytynyt vaikka kahlasin 3 vaunua läpi!Ajattelin että kyllä sieltä joku konduktööri tulee ja ostan häneltä lipun.Lompakko kädessä odotin ja ihmettelin,eikö kaikissa junissa PIDÄ olla lipunmyynti kuitenkin?
No,sitten Pasilan asemalla tuli tarkastajat,näin heidät kyllä ja olisin voinut hypätä pois junasta,jos olisin mennyt "pummilla".Ajattelin ettei ole mitään hätää,kun eihän se ole minun syy,ettei ole lipunmyyntivaunua.
Kunnes selvisi,että se oli toisessa junaYKSIKÖSSÄ,jonne ei vaunujen läpi päässyt.
Mutta tällä kertaa rehellisyys voitti,ja tarkastaja uskoi tilanteen pienen kovistelun jälkeen.Kyllä jäi harmittamaan kuitenkin koko tilanne.Kerran vuodessa junalla ja juuri minulle vain voi käydä näin..

Joskus nuorena poikana hoipertelin yhteen baariin ja tilasin juomaa. Heppu tiskin takana katsoi epäilevästi ja totesi että on tainnut tulla vähän otettua.
Minä siihen että ei edes ihan vähää vaan ihan helvetisti. Baarimikko totesi että rehellisyys maan perii ja tarjoili eteeni tuopin virkistävää olutta.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Joskus nuorena poikana hoipertelin yhteen baariin ja tilasin juomaa. Heppu tiskin takana katsoi epäilevästi ja totesi että on tainnut tulla vähän otettua.
Minä siihen että ei edes ihan vähää vaan ihan helvetisti. Baarimikko totesi että rehellisyys maan perii ja tarjoili eteeni tuopin virkistävää olutta.

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja hönö:
Asemalla on merkki, millä kohtaa lipunmyyntivaunu pysähtyy. Onneksi tyhmyydestä ei sakotettu tällä kertaa!

Useinkaan se lipunmyyntivaunu ei ole sillä kohtaa, missä se merkki on. Näin on esimerkiksi ruuhka-aikoina, kun junat ovat pitkiä.

Yhteistyössä