Rehellisiä ihmisiä on kuin onkin :)

• Viestiketjun aloittaja E.v
  • Ensimmäinen viesti
E.v
Syksyllä katsosi esikoisen känny. Kunnes tuli samana iltana puhelu hänen puhelimestaan minulle ja siellä soitteli joukko n. 12v poikia että olivat löytäneet kännyn ja saatiin se takaisin.

Eilen kuopuksella jäi känny harrastuksensa jälkeen erään koulun liikkasaliin, pistin siitä jo seuralle kyssäriä että olisiko joku ohjaaja ottanut sen talteen. En saanut vastausta. No äsken tuli puhelu joiltain pikkupojilta että me ollaan täällä pelaa korista ja löydettiin tälläinen puhelin ja soitettiin viimeksi soitettuun puhelinumeroon eli isille. Ja nyt saadaan sekin känny takaisin.

Molemmissa tapauksissa ollaan annettu löytäjille viisi euroa "palkaksi". Ihan uskomatonta! oon itse niin kyyninen etten olisi uskonut että 2 kännyä löytyy tällä tavalla.

"minä"
Ite löysin tuosta pihasta kännykän, ja heitin vastaavan soiton. Humalainen teekkarihan sen oli hukannut taksiin könytessään. TUli sitten krapuloissaan seuraavana päivänä noutamaan, ja maksoi vastaavan 5 euroa vaikka sanoin ettei nyt välttämättä tarvii mitään antaa. Tuli ihan ok mieli itsellekin.

Uskosiin että suurin osa ihmisistä on rehellisiä, ongelmia eniten aiheuttaa palauttamisen "vaiva". Puhelimessa se on pienimmillään, kun voi kaivaa numeron ja soittaa omistajalle. Työläämpää on esim toimitella jotain löytämäänsä avainta löytötavaratoimistoon jne. Ne tuleekin helpommin nostettua vaan näkyvälle paikalle ja jatkettua matkaa.

Löysin kanssa yhtenä aamuna lenkillä puhelimen jalankulkutien laidasta. Nostin sen ja se oli päälläkin vielä . Katsoin numeroita ja soitin " äiti " nimellä olevaan numeroon :) . Se oli nuoren poitsun joka oli sen tiputtanut baarireissullaan :D:D . Maksoi sitten 10 e mulle löytöpalkkiooo, vaikka mitään en odottanut vaan toivon, että minunkin puhelin palautetaan samallalailla, JOS sen joskus hövittäisin . :)

ViSiblin
Mistähän ne lukemattomat polkupyörät ja muu kama tulee poliisien löytötavarahuutokauppoihin? Rehelliset ihmiset on ne sinne kuskanneet. Kun kaikki uskoo, ettei niitä koskaan löydy eivätkä kysele poliisilta tai muista löytötavarapaikoista, niin sitten ne myydään huutokaupoissa.

"vieras"
Mäkin löysin kännykän. Oli päällä ja näytti kaillilta. Mutta jätin sen siihen kun mulla oli kiire lähteä reissuun. Sori ei oo mun ongelma jos joku känninen ei huolehdi kännystään. Siinä oli vieres kaljapulloi tms.

"asd"
Kiva juttu! Mulla oli pudonnut tässä muutama viikko sitten lompakko kaupan pihalle. Vastasin outoon numeroon ja siellä joku täti kyseli että oletkos hukannut jotain? Oli katsonut ajokortista nimen ja ottanut numeron sitten selville. Vein palkaksi kimpun kukkia, sattui vielä asumaan lähellä meitä. :)

• Tykkää
Reactions: marabou
Mistähän ne lukemattomat polkupyörät ja muu kama tulee poliisien löytötavarahuutokauppoihin? Rehelliset ihmiset on ne sinne kuskanneet. Kun kaikki uskoo, ettei niitä koskaan löydy eivätkä kysele poliisilta tai muista löytötavarapaikoista, niin sitten ne myydään huutokaupoissa.
Aivan. kyllä kannattas mitä vaan kadonnutta tavaraa kysellä löytötavaroista.

Unohdin linja-autoaseman kioskille lompakkoni. Tulin hetken päästä siihen lähelle ja kioskin täti huikkasi nimiltä, käännyin katsomaan ja hän kysyi että onkohan jotain kateissa. Tajusin samantien että se lompakko tietty...kiittelin kovin ja kun aloin miettimään talteenottopalkkiota ääneen niin täti totesi "10 prosenttia arvostahan se on, tuossa on sisällä ajokortti, pankkikortit ja muut". No hätäpäissäni kysyin riittääkö 50 euroa kun ei ole käteistä enempää. Tätille riitti, joskin ilmeestään päätellen se oli liian vähän. Olihan se, ei ollut 10 prosenttia mutta toisaalta kyseessä oli tädin työpaikka jonka kassalle se lompakkoni unohtui enkä ole koskaan kenenkään kuullut maksaneen löytöpalkkiota jos on esim. kaupan kassalle jotain unohtanut ja sen sitten itse osannut myöhemmin sieltä hakea.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja hippiäitee;25165365:
Unohdin linja-autoaseman kioskille lompakkoni. Tulin hetken päästä siihen lähelle ja kioskin täti huikkasi nimiltä, käännyin katsomaan ja hän kysyi että onkohan jotain kateissa. Tajusin samantien että se lompakko tietty...kiittelin kovin ja kun aloin miettimään talteenottopalkkiota ääneen niin täti totesi "10 prosenttia arvostahan se on, tuossa on sisällä ajokortti, pankkikortit ja muut". No hätäpäissäni kysyin riittääkö 50 euroa kun ei ole käteistä enempää. Tätille riitti, joskin ilmeestään päätellen se oli liian vähän. Olihan se, ei ollut 10 prosenttia mutta toisaalta kyseessä oli tädin työpaikka jonka kassalle se lompakkoni unohtui enkä ole koskaan kenenkään kuullut maksaneen löytöpalkkiota jos on esim. kaupan kassalle jotain unohtanut ja sen sitten itse osannut myöhemmin sieltä hakea.
Törkee myyjä.

"vieras"
Muutama vuosi sitten (kun laskuja vielä maksettiin laskuautomaateissa...) satuin löytämään laskuautomaattiin jääneen luottokortin. Oli perjantai-ilta, joten päätin selvittää kortissa lukeneen nimen perusteella hänen puhelinnumeronsa. Mieshenkilö ei ollut vielä edes siihen mennessä huomannut kadottaneensa korttia ja hän suhtautui minuun ensin erittäin vihamielisesti ja puhui todella hyökkäävään sävyyn. Alkoi jo kaduttaa, etten vaan odottanut maanantaita ja vienyt korttia pankkiin, mutta sovimme kuitenkin treffit sen automaatin luokse. Mies oli edelleen erittäin pahalla päällä tullessaan ja antoi kyllä ymmärtää, että olin pilannut hänen perjantai-iltansa. Edelleen näiden vuosien jälkeen muistan tapauksen elävästi.

"vieras"
En olisi antanut senttiäkään.

"Abc"
Mä löysin lompakon kaupan parkkipaikalta loskasta. Selvitin ajokortin avulla omistajan puh.nron ja sovittiin seuraavaksi päiväksi treffit. Mitään palkkiota en saanut, mahtoiko sanoa edes kiitos. En mitään rahapalkkiota kaivannut, mutta kunnon kiitos olisi ollut paikallaan. Ensi kerralla taidan ottaa rahat ja heittää lompakon kortteineen roskikseen... No en nyt silti kai sentään. Moraali kun ei salli sellaista.

"Aapee"
[QUOTE="vieras";25165431]Muutama vuosi sitten (kun laskuja vielä maksettiin laskuautomaateissa...) satuin löytämään laskuautomaattiin jääneen luottokortin. Oli perjantai-ilta, joten päätin selvittää kortissa lukeneen nimen perusteella hänen puhelinnumeronsa. Mieshenkilö ei ollut vielä edes siihen mennessä huomannut kadottaneensa korttia ja hän suhtautui minuun ensin erittäin vihamielisesti ja puhui todella hyökkäävään sävyyn. Alkoi jo kaduttaa, etten vaan odottanut maanantaita ja vienyt korttia pankkiin, mutta sovimme kuitenkin treffit sen automaatin luokse. Mies oli edelleen erittäin pahalla päällä tullessaan ja antoi kyllä ymmärtää, että olin pilannut hänen perjantai-iltansa. Edelleen näiden vuosien jälkeen muistan tapauksen elävästi.[/QUOTE]

OMG

"vieras"
Syksyllä katsosi esikoisen känny. Kunnes tuli samana iltana puhelu hänen puhelimestaan minulle ja siellä soitteli joukko n. 12v poikia että olivat löytäneet kännyn ja saatiin se takaisin.

Eilen kuopuksella jäi känny harrastuksensa jälkeen erään koulun liikkasaliin, pistin siitä jo seuralle kyssäriä että olisiko joku ohjaaja ottanut sen talteen. En saanut vastausta. No äsken tuli puhelu joiltain pikkupojilta että me ollaan täällä pelaa korista ja löydettiin tälläinen puhelin ja soitettiin viimeksi soitettuun puhelinumeroon eli isille. Ja nyt saadaan sekin känny takaisin.

Molemmissa tapauksissa ollaan annettu löytäjille viisi euroa "palkaksi". Ihan uskomatonta! oon itse niin kyyninen etten olisi uskonut että 2 kännyä löytyy tällä tavalla.
jos löydän kännykän niin ainakin laitan tekstiviestiä löysin kännykän kukahan mahtas omistaa. Periaatteessa sillä kännykällä ei tee mitään kun niissä on ne suojakoodit. vaikka ei päällä niin en siltikkään ottas itselle. Känny on toimita kyvytön kun siitä loppuu akku jos suojakoodit päällä.

"vieras"
Osaakko laskea? Jos ajokortti maksaa 50e ja sulla käteistä 50 euroa, niin 10% 100 eurosta on 10 euroa.

On niitä rehellisiäkin ihmisiä, esimerkiksi minä. Ikinä ei omatunto sallisi vaan jättää jonkun kännykkää lojumaan saati ottaa itselle ja myydä tms.

Mulla putosi kerran kännykkä laskettelurinteeseen Itävallassa. Joku venäläinen tyttö sen oli sitten löytänyt ja sovittiin treffit (mikä ei ollut ihan helppoa kun kumpikaan ei tuntenut paikkoja ja hänen englannintaitonsa myös melko heikko). Tarjosin kahtakymppiä, mutta ei huolinut.

hyh hyh
Todella hävytön myyjä!

itse joskus vuonna nakki laitoin kukkaron auton katolle että laitan tenavan autoon.. kaikki voi kuvitella kuinka siinä kävi. lähdin liikkeen pihasta valtatielle, mun jälkeen pihaan ajanu oli nähny että jotain lentää, oli sitten käynyt keräämässä kostit tienposkesta talteen, selvittäny nimen avulla osotteen, osotteen perusteella puhelinnumeron, ainoa mikä oli löytynyt oli isännän sisko jostain syystä.
oli sitten soittanu että tunteeko tän nimistä henkilöä, sisko sit soitteli että oot kukkaros hukannu.. joo nii oon, olin ehtiny osan korteista pistää niin että pitää henkkarit olla jotta saa lainatua tms mitään.
vein löytäjille kahvipaketin ja suklaalevyn, hyvin tyytyväisiä tuntuivat olevan, emännälle oli vasta käyny itelleen samallatavalla :D

"jjj"
Löysin koiran. Tai siis otin kiinni sen ja ilmoitin nettiin joka hiton paikkaan minkä vaan tiesin, että koira talteenotettu. No, eräs mies sit soitteli myöhemmin, että vissiin on meidän koira. Kävi hakemassa sen ja edes kiitosta ei kuulunut. Jäin vähän ihmeissäni katsomaan :O

hyvä tuuri käynyt teillä..mun tytön eka kännykkä varastettiin iltapäiväkerhon pihalta,toiset lapset siis asialla..ja toinen tipahti meidän talon nurkalle ja pari minuuttia katoamisen jälkeen ei puhelinta ollut enää missään ja epäilen,että silloinkin sen vei jonkun pihan lapset..soitin puhelimeen muutamia kertoja ja mulle lyötiin luuria korvaan..

aalto2
että teillä on käyny hyvä tuuri ku ootte löytäny toisten kännyköitä ja lompakoita. mä en löydä ikinä mitään kivaa :( Kerran löysin jonkun kännykän yleisestä vessasta mut se oli ihan surkee, annoin sen pojalleni leluks.

Yhteistyössä