Rehellisesti: Kun haette oman lapsenne hoidosta, niin katsotteko samalla millaiset ulkovaatteet muilla on?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"eden_"
Jos jollakin on joku erityisen nätti puku niin sen huomaan, muuten en. Tai jos jollakin ei ole kunnollisia = säähän sopivia vaatteita niin siihen kans huomio kiinnittyy usein.
 
"vieras"
Kyllä mä välillä vähän vilkuilen. En missään nimessä tuomitsevasti vaan ihan uteliaana, että millaisia käyttävät. Enemmänkin sillain otan vinkkiä. Kurkin esim. onko eskarilaisilla vielä haalareita ja rukkasia ja kypäräpipoja jne :) Tai onko sellaiset olkainkurikset vai vyötärömalliset ja onko kaikilla kalliin näköiset coretex-kengät vai onko halvempiakin.

Itse olen pienituloinen, mutta tahdon ettei oma lapseni hirveästi erottuisi huonompana kuin muut vaatetuksessakaan, vaan yritän huolehtia hänelle sellaiset vaatteet kuin on tapana.
 
"blind"
No en kyllä.

Kerran muistan, että yhdellä tytöllä oli tosi hauska harlekiinityyppinen huopahattu ja sitä kehuin tytölle. Muuten minulla ei ole mitään mielikuvaa toisten lasten vaatteista. Pk-taivalta meillä takana 5 vuotta.
 
"jep"
JAtkuvasti. Siksi haen lapsen aina ennenkuin menevät ulos, koska muuten en kerkeäis illalla tekemään kotitöitä ku pitäis haukkua muiden kuteita täällä palstalla....
 
"vieras"
Joskus, en jatkuvasti. Jos on oman lapsen vaatteet jotenkin erityisesti mietinnän alla niin sitten katson. Ekaluokkalaiselle kun tulee kavereita ja yleensä mäiskäävät ulkovaatteensa tohon eteiseen hujan hajan ja mä niitä sitten nostelen naulakkoon... niin katson kyllä lapusta merkitkin :DD Ja kokoilen onko märällä kelillä pitäneet vedet vai menneet läpi. Noloa ja teen tän sillain salaa, en lasten nähden. Saa hyvää vinkkiä omiin ostoksiin.
 
ihan on tarpeeksi omien lasten vaatettamisessa. Ei tarvitse toisten vaatettamisia miettiä, joten en katso. Silloin voin kyllä katsoa jos on AIVAN liian vähän päällä tai aivan juhlaan tai muuhun täysin sopimaton vaate päällä. Mutta en kyllä muuten.
 
En näe syytä kurkkia mutta en toisaalta edes pystyisi olemaan katsomatta muita lapsia lain, yleensä joku tulee juttelemaankin. Jos on huomioa herättävän kivannnäköisiä vaatteita niin kiinnitän kyllä huomion. Samoin jos on muuten sellaisia mitä omilla lapsillani tai mitä olen miettinyt omilleni.
 
040608
En katso. Tosin jos on joku kivan näköinen takki, haalari tai hattu tms niin siihen kiinnitän huomiota. Mutta en katsomalla katso. Ja jos ovat vielä sisällä kun haen niin yritän siitä kuoma-rivistöstä etsiä omien lasten kuomat, meidän päikyssä ne on lähes kaikilla.
 
En katso. Sokeakaan en tosin ole, joten joku vaate voi kiinnittää huomiota jäädä mieleen. Se voi olla samanlainen tai lähelle samanlainen kuin omalla lapsellani tai kivan värinen tai muuten mukavan näköinen/oloinen.
 

Yhteistyössä