Rehellisesti! Kuinka paljon sinua ärsyttää, että teen osa-aikatöitä enkä aiokaan mennä kokopäivätyöhön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
itse teen lyhennettyä viikkoa ihan sen takia että jää lapsille aikaa mutta kuitenkin saadaan kaikki ulkopuolista elämää myös. kaikki jaksavat paremmin kuin mitä että olisimme kotona kokoajan tai tehtäisiin pitkää päivää.

• Tykkää
Reactions: nöppönen
Kuulostaa rasittavalta, jos tuolla tavalla joutuisi sumplimaan jatkuvasti päivärahojen ja siihen liittyvän byrokratian kanssa. En ainakaan itse haluaisi harrastaa tuollaista, ellei olisi pakon sanelema juttu.

[QUOTE="Vieras";27080934]No ei kyllä voi sanoa, että tuollaisesta palkasta tai tuesta ärsyyntyisin. Enemmän ihmettelen sitä, että miten sä pystyt välttämään kokoaikatyön? Koska saat soviteltua päivärahaa, sun täytyy olla te-toimistossa työnhakijana. Kun olet työn hakija, sun täytyy ottaa sinulle tarjottu kokoaikatyö vastaaan tai joudut karenssiin. Jos olisin sinun pomo ja tarvitsisin kokoaikaista työntekijää, mä kysyoson ilman muuta sinua. Jos kieltäytyisit, ilmoittaisin te-toimistolle... Käsittääkseni velvoite etsiä ja ottaa tarjottu kokoaikatyö vastaan koskee sinua myös muiden työnantajien osalta, vaikka tällä hetkellä oletkin jossakin paikassa osa-aikaisena.[/QUOTE]

Olen hakenut oman alani kokopäivätöihin (vain kivoihin sellaisiin) mutta hakijoita on paljon...käyn työkkärissä 2 kertaa vuodessa eivätkä ole kertaakaan tarjonneet yhtään mitään. Tiedän että tuolla ei tulla jatkuvaa kokopäivätyötä tarjoamaan, mutta tarvittaessa olen tehnyt töitä niin ettei soviteltua päivärahaa ole tullut. Esimerkiksi tuosta 1165 eurosta ei jää enää soviteltua maksettavaksi.

[QUOTE="vieras";27081073]Kuulostaa rasittavalta, jos tuolla tavalla joutuisi sumplimaan jatkuvasti päivärahojen ja siihen liittyvän byrokratian kanssa. En ainakaan itse haluaisi harrastaa tuollaista, ellei olisi pakon sanelema juttu.[/QUOTE]

Palkkani maksetaan ajalta 26-25. päivä ja päiväraha maksetaan samalta ajalta joten minun tehtäväksi jää palkkakuitin lähettäminen ja netissä täytän työssäoloilmoituksen. Ei mitään rasittavaa :D

No ei ärsytä lainkaan.
Pitäisin tommosta ihan hyvänä vaihtoehtona itsellenikin niin kauan kun lapset on suht pikkusia. Olis ihanaa kun kerkeis heidän kanssaan enemmän ja kotonakin enemmän kaikkea.

Sinällään tilanteesi yksittäistapauksena ei ärsytä, mutta yleisesti ottaen halveksin ihmisiä, jotka eivät itse ansaitse elantoaan vaikka olisivat siihen kykeneväisiä. Jos kaikki tekisi tuolla tavalla emme eläisi tässä hyvinvointivaltiossa, eikä meillä olisi esim. näin hyvää koulutusta ja terveydenhoitoa tarjolla.

Pieni pahantekijähän sinä olet näihin suuriin "rahamiehiin" verrattuna, mutta asenteesi on minusta ruma. Työ itsessään ei mielestäni ole itseisarvoista, mutta mielestäni jos et halua tehdä töitä riittävästi takaamaan toimeentulosi, niin sitten sinun tulisi jotenkin muutoin elättää itsesi.

[QUOTE="kiki";27083540]Sinällään tilanteesi yksittäistapauksena ei ärsytä, mutta yleisesti ottaen halveksin ihmisiä, jotka eivät itse ansaitse elantoaan vaikka olisivat siihen kykeneväisiä. Jos kaikki tekisi tuolla tavalla emme eläisi tässä hyvinvointivaltiossa, eikä meillä olisi esim. näin hyvää koulutusta ja terveydenhoitoa tarjolla.

Pieni pahantekijähän sinä olet näihin suuriin "rahamiehiin" verrattuna, mutta asenteesi on minusta ruma. Työ itsessään ei mielestäni ole itseisarvoista, mutta mielestäni jos et halua tehdä töitä riittävästi takaamaan toimeentulosi, niin sitten sinun tulisi jotenkin muutoin elättää itsesi.[/QUOTE]

Aloittaja "ansaitsee" joka kuukausi noin tonnin/lapsi kun ei käytä päivähoitoa :)

[QUOTE="kiki";27083540]Sinällään tilanteesi yksittäistapauksena ei ärsytä, mutta yleisesti ottaen halveksin ihmisiä, jotka eivät itse ansaitse elantoaan vaikka olisivat siihen kykeneväisiä. Jos kaikki tekisi tuolla tavalla emme eläisi tässä hyvinvointivaltiossa, eikä meillä olisi esim. näin hyvää koulutusta ja terveydenhoitoa tarjolla.

Pieni pahantekijähän sinä olet näihin suuriin "rahamiehiin" verrattuna, mutta asenteesi on minusta ruma. Työ itsessään ei mielestäni ole itseisarvoista, mutta mielestäni jos et halua tehdä töitä riittävästi takaamaan toimeentulosi, niin sitten sinun tulisi jotenkin muutoin elättää itsesi.[/QUOTE]

Ymmärrän :) Väitän silti että vain aniharva tekisi tilanteessani töitä, koska käytännössä pienillä tunneilla minulle jää vähemmän rahaa kuin että jos olisin kokonaan työttömänä.

Yhteistyössä