Rehellisesti! Kuinka paljon sinua ärsyttää, että teen osa-aikatöitä enkä aiokaan mennä kokopäivätyöhön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin?? Ei tuollakaan rahalla biletetä. Mä teen töitä kotona, hoidan samalla omat lapseni, teen kotityöt, mahdollistan oman koiraharrastukseni ja samalla lasten kilpaharrastukset. Ja saan täyden palkan. Kesällä pidin juuri 7viikkoa lomaa, täydellä palkalla. En vaihtaisi sun hommaasi. ;D

No sitähän minä just sanoin että eipä ole järkeä tehdä kokopäiväisenä töitä :)

[QUOTE="a p";27079292]No sitähän minä just sanoin että eipä ole järkeä tehdä kokopäiväisenä töitä :)[/QUOTE]

Ei tietenkään kun sulle kerran riittää tuokin "palkka".

Ei yhtään, itselleni on kunnia asia itse elättää perheeni. Mä en ikinä ole ollut työttömänä työnhakijana tai saanut peruspäivärahaa vaikka on vaan peruskoulu käytynä ja ikää on jo melkeen 30. Mä olen itseasiassa aika ylpeä itsestäni kun voin sanoa noin ja aion myös tulevaisuudessa pyrkiä siihen että ei saada muita tukia valtiolta kuin lapsilisä.

[QUOTE="a p";27079124]Viime kuun palkka 122 tunnista 1165 euroa käteen että ei oikein kiinnostusta kokopäivätyöhön ;D[/QUOTE]

Ja tuo on sun mielestä paljon ja pitäis aiheuttaa kateutta? :laugh: sori, naurattaa...

[QUOTE="vieras";27079390]Ja tuo on sun mielestä paljon ja pitäis aiheuttaa kateutta? :laugh: sori, naurattaa...[/QUOTE]

Ööh..mistä ihmeestä sä sait tuohon päähäsi? :D Minähän nimenomaan sanoin, että tuolla palkalla ei paljon kiinnostakaan kokopäivätöitä tehdä.

[QUOTE="a p";27079464]Ööh..mistä ihmeestä sä sait tuohon päähäsi? :D Minähän nimenomaan sanoin, että tuolla palkalla ei paljon kiinnostakaan kokopäivätöitä tehdä.[/QUOTE]

Kysyit, kuinka paljon muita ärsyttää. Olettaen ilmeisesti, että jotakuta ärsyttää? Itsekin olen tehnyt osa-aikahommia, 60%:sta työviikkoa, enkä silloin kysellyt keltään, että ärsyttääkö. Ei vaan tullut mieleeni, että jotakin se voisi ärsyttää kun ihan lakisääteisestä hommasta on kyse :)

[QUOTE="vieras";27079495]Kysyit, kuinka paljon muita ärsyttää. Olettaen ilmeisesti, että jotakuta ärsyttää? Itsekin olen tehnyt osa-aikahommia, 60%:sta työviikkoa, enkä silloin kysellyt keltään, että ärsyttääkö. Ei vaan tullut mieleeni, että jotakin se voisi ärsyttää kun ihan lakisääteisestä hommasta on kyse :)[/QUOTE]

Jep, oletin ja oletan edelleen koska nostan samaan aikaan yhteiskunnan tukia. Se tuskin on sinänsä ihan "lakisääteistä" :D

No mä en tiedä mitä noi sovitellut rahat yms. tarkoittavat, mutta ylipäätään en paljoa arvosta tukien väärinkäyttäjiä.

Mutta se on ok, että käyt kuitenkin osa-aikaisesti töissä. Monihan saa enemmän rahaa ihan työttömänä..

Oletko tosissasi?
Ei ärsytä yhtään.

Siis pitäisikö ärsyttää se, että saat sen 300 yhteiskunnan rahaa kuussa?

ei mua ärsytä se. Tiedostan että on olemassa näitä nalle wahlröösejä, jotka ovat törsänneet toisten rahaa menemään miljardeja, näitä hyvävelikerhon jäseniä, ja silti heille tarjotaan vaan aina uudestaan ja uudestaan näitä pankikien, yritysten, ja muita optiomiljonäärien paikkoja, jossa pääsevät taas keräämään itselleen miljardeja ja hassaamaan toisten rahaa ja veronmaksajat maksavat viulut/huilut, mitä lie. verorahoista menee yritysten ja pankkien tappiot, voitot meneävt yksityisille.

ehkä enemmän pännii että ulkomaalaiset firmat käärivät tälläkin hetkellä rahaa louhimalla ydinvoimaa, saastuttamalla vedet ja maan ja ilman, ikuisiksi ajoiksi. Käärivät voitot, miljardit ja sitten me veronmaksajat joskus hamassa tulevaisuudessa maksamme jälkien siivoamisen ja korjaamisen.

tai meidän lapsemme kuolevat syöpiin ja sairauksiin, puhtaan veden ja ravinnon puutteeseen.

Rehellsiesti, se, että sinä saat muutaman euron verorahaa, ei pänni minua ollenkaan.

[QUOTE="...";27079057]Rehellisesti! Paljonko sinua ärsyttää ärsyttää, että 5300 e kuussa palkkaa melko löysästä 37h viikossa työstä. Pidin juuri 8 vkon kesäloman, josta vain muutama päivä palkatonta.. Jouluna taas ainakin kahden viikon palkallinen loma! Rehellisesti! :)[/QUOTE]

Ei ärsytä, niinkuin ei ap:nkaan tilanne. Sinulle vähän olen kyllä kateellinen. Jos paljastuisit täydeksi kusipääksi, niin sitten voisi vähän ärsyttää :D.

[QUOTE="a p";27079079]Koska tuhlaan huvikseni verorahoja ja vielä lomailen veronmaksajien kustannuksella? :D[/QUOTE]

Ehkä nyt tuhlaat hieman enemmän, eläkkeellä sitten et juurikaan, joten eipä ärsytä.

ap!! kuinka paljon sua ärsyttää, että mä en ole tehnyt töitä viimeiseen 4v.vuoteen enkä aijo ainakaan seuraavaan moneen vuoteen tehäkään :)))) kiitos osinkojen :))

[QUOTE="mie";27080475]ap!! kuinka paljon sua ärsyttää, että mä en ole tehnyt töitä viimeiseen 4v.vuoteen enkä aijo ainakaan seuraavaan moneen vuoteen tehäkään :)))) kiitos osinkojen :))[/QUOTE]

Ei kyllä sitten yhtään :) En haluaisi missään tapauksessa olla vaan kotona. Työ on mukavaa mielen virkistystä, varsinkin kun on unelmatyötä.

Mä pidin kesällä 3,5kk "lomaa" palkallisena ja lisäks mulla on palkallista "lomaa" syysloma ja hiihtoloma ja jouluna muutama vk. En kadehdi apta. Eiköhän kaikki oo ite tehny oman ammatinvalintansa omilla perusteillaan...

Ärsyttäis jos et tekis töitä ollenkaan vaan pelkillä tuilla keplottelisit, työkykyinen ihminen.

Mikäs sen mukavampaa, kuin ihminen, joka on elämäntilanteeseensa onnellinen. Niinkuin sinä tunnut olevan. Hienoa :)

[QUOTE="a p";27079621]Jep, oletin ja oletan edelleen koska nostan samaan aikaan yhteiskunnan tukia. Se tuskin on sinänsä ihan "lakisääteistä" :D[/QUOTE]

Miksi ei olisi lakisääteistä? Kyllä ne omansa karhuaa jos olet lain nurjalla puolella.

Mutta en kyllä käsittänyt tuota tuntimäärä ja palkka vertausta, sinullahan on siis suht matala palkka??

Jos siis 122 tunnissa tienaa vain reilun tonnin. En minäkään noilla palkoilla menisi kokopäivä töihin!

No ei kyllä voi sanoa, että tuollaisesta palkasta tai tuesta ärsyyntyisin. Enemmän ihmettelen sitä, että miten sä pystyt välttämään kokoaikatyön? Koska saat soviteltua päivärahaa, sun täytyy olla te-toimistossa työnhakijana. Kun olet työn hakija, sun täytyy ottaa sinulle tarjottu kokoaikatyö vastaaan tai joudut karenssiin. Jos olisin sinun pomo ja tarvitsisin kokoaikaista työntekijää, mä kysyoson ilman muuta sinua. Jos kieltäytyisit, ilmoittaisin te-toimistolle... Käsittääkseni velvoite etsiä ja ottaa tarjottu kokoaikatyö vastaan koskee sinua myös muiden työnantajien osalta, vaikka tällä hetkellä oletkin jossakin paikassa osa-aikaisena.

Yhteistyössä