Rehellisesti! Kuinka paljon sinua ärsyttää, että teen osa-aikatöitä enkä aiokaan mennä kokopäivätyöhön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Monta kuukautta olen saanut nyt vaan palkkaa, mutta yleensä saan palkkaa n. 450-550 euroa ja päälle soviteltua päivärahaa 300-350 euroa, vaihdellen. Ei ole aikomustakaan hakea kokopäivätyöhön vaan pidän siitä että itselle jää mukavasti omaa aikaa ja aikaa myös lapsille. Heinäkuun lomailin ilman palkkaa mutta sain soviteltua reilun 600 käteen. Yleensä joulukuussa teen myös tosi vähän töitä ja nostan soviteltua niin saa rauhassa laittaa kotona joulua =)

No eipä ärsytä ollenkaan, kun emme tulisi tällä hetkellä toimeen jos saisin käteen 800e kuussa. :) Enkä osaa olla mitenkään harmistunut, että käytät verorahoja tms mitä tässä ketjussa voisi huudella. Oikeastaan minusta kuulostaa ihan vain kivalta, että lapsille on vanhempi suuren ajan kotona. :)

Ärsyttää? En osaa ärsyyntyä muiden valinnoista. Ajattelin itsekin alkaa tekemään vajaita viikkoja, koska kiire tuntuu kiskovan mukanaan. Kunhan miehen työpaikka alkaa oll varmemmalla pohjalla, niin pudotan tunteja heti.

[QUOTE="...";27079057]Rehellisesti! Paljonko sinua ärsyttää ärsyttää, että 5300 e kuussa palkkaa melko löysästä 37h viikossa työstä. Pidin juuri 8 vkon kesäloman, josta vain muutama päivä palkatonta.. Jouluna taas ainakin kahden viikon palkallinen loma! Rehellisesti! :)[/QUOTE]

No ei kyllä ärsytä yhtään, en haluaisi tässä elämäntilanteessa "tuhlata" päiviäni työntekoon :)

Ei ärsytä yhtään. Teen itsekin jonkin aikaa lyhennettyä työaikaa lapsen osittainen hoitovapaan merkeissä. Tuloni ovat sinuun nähden moninkertaiset, mutta tokihan se perheen toimeentulossa tuntuu, kun lyhemmällä työajalla saa vastaavasti vähemmän palkkaa. Mietin niinkin kauaskantoista asiaa kuin eläkettä, että senkin kertymäähän tässä menettää. Mutta vapaa-aika on niin arvokasta sinänsä, että ymmärrän valintasi oikein hyvin!

[QUOTE="a p";27079079]Koska tuhlaan huvikseni verorahoja ja vielä lomailen veronmaksajien kustannuksella? :D[/QUOTE]

No ei noilla sun rahoillasi bileitä pidetä. Eri asia jos sun tulot olisivat ihan oikeasn palkan kokoiset tuolla työnteolla.

[QUOTE="...";27079057]Rehellisesti! Paljonko sinua ärsyttää ärsyttää, että 5300 e kuussa palkkaa melko löysästä 37h viikossa työstä. Pidin juuri 8 vkon kesäloman, josta vain muutama päivä palkatonta.. Jouluna taas ainakin kahden viikon palkallinen loma! Rehellisesti! :)[/QUOTE]

Mitäs sä teetkään työkses? Mäkin voisin harkita :D

Kerääntyykö sulla työeläkettä samalla tavalla, kuin "meillä 37,5h/vko"? Vai meinaatko etsiä sopivan elättäjän, jos lusikat menee jakoon? Niin, ja ei mua ärsytä, olen vain itsenäinen, omillaan toimeentuleva nainen :)

Ei kerry, mutta en kyllä hetkeäkään usko että meille mitään eläkkeitä maksetaan. En ole koskaan etsinyt itselleni elättäjää. Meillä on niin tasavertainen suhde, että joskus minä olen ollut se "elättäjä" ja tällä hetkellä taas mies. :)

[QUOTE="a p";27079140]Ei kerry, mutta en kyllä hetkeäkään usko että meille mitään eläkkeitä maksetaan. En ole koskaan etsinyt itselleni elättäjää. Meillä on niin tasavertainen suhde, että joskus minä olen ollut se "elättäjä" ja tällä hetkellä taas mies. :)[/QUOTE]

Ei ärsytä. Toisten valinnat ei ärsytä mua ellei ne ole rikollisia tai vahingollisia muille.

[QUOTE="a p";27079124]Viime kuun palkka 122 tunnista 1165 euroa käteen että ei oikein kiinnostusta kokopäivätyöhön ;D[/QUOTE]

Niin?? Ei tuollakaan rahalla biletetä. Mä teen töitä kotona, hoidan samalla omat lapseni, teen kotityöt, mahdollistan oman koiraharrastukseni ja samalla lasten kilpaharrastukset. Ja saan täyden palkan. Kesällä pidin juuri 7viikkoa lomaa, täydellä palkalla. En vaihtaisi sun hommaasi. ;D

Musta soviteltua on ok nostaa jos on oikeasti esim. osin työkyvytön tai kokopäivätöitä ei vaan ole tarjolla. Mutta tuollaisena lomailun tukena sen nostaminen on musta moraalitonta.
Ja sanon näin kotiäitinä joka tulee elämään vielä monta vuotta nollatuloilla koska musta veronmaksajien ei tarvii maksaa siitä että mä olen kotona lasten kanssa joten en nosta työttömyyspäivärahaa. Oma valinta-oma rahoitus, meidän tapauksessa siis miehen palkka.

Yhteistyössä