Reductil Onko kukaan syönyt kyseistä lääkettä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiuna83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siis lääke kuitenkin auttaa jotenkin.. esim:just tohon makean nälkään.. mulla on siihen vuoden resepti mutta en tiiä haenko kun on niin pirun kallis se lääke :\|

juu.. ite kokeilin samaa valmistetta jokunen vuosi sitten ja hyvin sain sillä semmosen 7 kiloo lähteen kahessa kuukaudessa... mutta se on tosiaan niin kallis, että siihen loppui sen syöminen... vuosi sitten aloin painonvartioissa ja nyt on 17kg takana päin... =)

minä söin kanssa kaksi kuukautta ja paino tippu n.10kg
tosin lähtöpaino oli huimat 123kg,
mutta sitte nosti verenpaineen kattoon asti ja jouduin lopettamaan :( !
tehokas lääke muuten...ei paljon tehny mieli mitään! jatkaisin ehdottomasti jos pystyisin!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 18:00 Tiuna83 kirjoitti:
siis lääke kuitenkin auttaa jotenkin.. esim:just tohon makean nälkään.. mulla on siihen vuoden resepti mutta en tiiä haenko kun on niin pirun kallis se lääke :\|

Kaverilla on kyseinen lääke ja sain 3kk jälkeen KELA korvattavuutena lääkkeen! B-todistus joka korvaa 100%.
pitää täyttää jotain ehtoja jotta sen saa. Kysy lääkäriltä.

Hei,
Itse olen käyttänyt sitä lääkettä! Ostin sen Egyptistä kun siellä se oli paljon halvempaa! Otin sen vuoden ajan ja paino lähti tai ainakin auttoi se siinä ettei nälkä tuntunut! Lähti 20 kg vuodessa, mutta minulla on 2set ja heidän perään oon juoksut samalla! mutta aijon sen ottaa uudestaan, kun minulla on vielä siitä ainakin 6kk jäljellä ;) On tullut tavakseni ostaa sitä aina egyptistä kun käyn siellä usein! Siellä se on nimellä Sibotrim eli se vaikutus aine, joka on Reductilissa! Pitää tietää että se kuivattaa suuta ja aina kuten kaikkien muiden lääkkeiden kanssa pitää olla varoivainen mitä suuhunsa heittää :laugh: mutta helppoa laihduttaminen ei olekaan! Varsinkaan jos sitä painoo tulee takaisin! Minä sain pidettyä painoni sen jälkeen kun laihduin 20kg juuri reduktililla! En ois pärjännyt ilma! Verenpainetta se saattaa nostaa ja sydäntykytystä tuottaa ja kuten sanoin suun kuivattamista! Saattaa se väsyttää alussa ennen kun siihen tottuu!
T.Nabboula

Kävin kurkkaamassa tätäkin palstaa ja huomasin, että täällähän käydään keskustelua lääkkeestä jota itsekin olen syönyt huomenna tasan 2 viikkoa. Ekalla viikolla painoa lähti 1,6 kg ja huomenna olisi sitten taas punnitus. Lisäksi huomenna käyn työterveyshoitajalla joka mittaa verenpaineet ja punnitsee hänkin. Toivottavasti tahti olisi jatkunut samanlaisena!!! Minuun lääke on vaikuttanut seuraavasti; vähemmällä ruoka määrällä tulee toimeen ja herkkuja ei tee niin mieli, tosin jos niitä ostaa niin syötyähän nekin tulee... lisäksi minulla on päässä tunne kuin pää olisi tosi painava tai jotenkin hidas liikkeinen?! Lääkäri sanoi, että lääke vaikuttaa nimenomaan juuri keskushermoston kautta joten se ehkä selittää tunteeni. Lääke on kyllä tosi kallis mutta olen ajatellut asian niin, että herkkujen ostoon kuukaudessa menee todella paljon rahaa elikkäs voin säästää siinä ja toinen asia on tämä terveys eli jospa tulevaisuudessa ei menisi sitten lääkäriin ja lääkkeisiin rahaa kun tässä kohtaa vähän maksaa. Olen laihdutuksen kanssa tosissani liikkeellä ja lisäksi lisännyt myös liikuntaa. Toivon todella saavani tuloksia aikaan sillä ylipainoa minulla on noin 30 kg. Tsemppiä kaikille laihduttajille!

Mie meen tänään lääkäriin.
Painan 117.5 kg ja pituutta on 168 cm
Mikään ei tunnu auttavan, ei painonvartijat ei muut.
Nyt pelottaa että joudun syömään ko. lääkettä. Pelottaa...en ees tiedä mikä! Hullua...

Onko tietoa paljon reductil maksaa ilman kela-korvausta? Onko kukaan syönyt kyseistä lääkettä siintä huolimatta vaikkei korvausta ole saanutkaan? Mulla ylipainoa yli 30kg :( sain lääkäriltä todistuksen jotta voin hakea kelakorvausta,mutta kelalta tulikin lisäselvityspyyntöjä mm.onko nivelvaivoja,diabetesta tai verenpainetautia... Mulla ei mitään näistä joten tuskin korvaavat mitään :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 22:59 Möhköfantti kirjoitti:
Onko tietoa paljon reductil maksaa ilman kela-korvausta? Onko kukaan syönyt kyseistä lääkettä siintä huolimatta vaikkei korvausta ole saanutkaan? Mulla ylipainoa yli 30kg :( sain lääkäriltä todistuksen jotta voin hakea kelakorvausta,mutta kelalta tulikin lisäselvityspyyntöjä mm.onko nivelvaivoja,diabetesta tai verenpainetautia... Mulla ei mitään näistä joten tuskin korvaavat mitään :(

Ilman kelan korvausta lääke maksaa 75 euroa/1kk. Onhan se melkosen paljon mutta itse ainakin ajattelin niin, että säästän sitä hintaa sitten siinä, kun ei mene herkkuihin niin paljon rahaa ja myöskin sitä, että jos ei sitten vanhempana tarttis käydä niin usein lääkärissä. Itselläni on nivelrikko polvessa jonka vuoksi olisin voinut hakea kelan korvausta mutta lääkäri sanoi, että kela vaatii pidemmän seurantajakson sille että on ensin yrittänyt laihduttaa ilman lääkettä. Olen kyllä yrittänyt laihduttaa ja muutamia vuosi sitten laihtunutkin mutta ilman mitään lääkärin seurantoja. Minä laitan tuon rahasumman ihan hyvällä omallatunnolla joka kuukausi tähän lääkkeeseen niin kauan kun on tarvis.
Olen syönyt lääkettä nyt 4 ja puoli viikkoa ja painoa on lähtenyt tässä ajassa 6 kg.

No mä toivon että mulla jäisi edes jossain kuussa se 75e että voisin hakee sen kuukauden satin niitä lääkkeitä ja kokeilla kuinka se paino putoaisi. :\|

ku muuten ei näytä tippuvan kauheesti pois.. ylipainoa on kuitenkin toooooosi paljon :ashamed:

No ehkä mulla jossain kuussa jääpi sen verran rahaa että saan ostettuun ja sit toivotaan että kilot karsiutuisi..

tosin voisin aina laittaa kyllä ns.nami rahat possuun ja sieltä ottaa sit ja laittaa siihen lääkerahaksi ku karkkiin menee kuitenkin varmaan joku 10e/ kk vai olisko enempi :D :whistle:

Perjantaina lääkäriin hakemaan Reductil resepti. Jostain syystä pelottaa ihan perhanasti :ashamed: Pelkään sivuvaikutuksia jne. mutta toisaalta painoa on saatava pois, muuten olen rytöp*askana jaloista sun muista. Ja jospa elämä sitten muutenkin alkaisi innostamaan enemmän.

Ne alussa olleet "sivuvaikutukset" ovat itselläni nyt ainakin toistaiseksi hävinneet. Tokihan tämä lääke ei kuulemma kaikille sovi, koska se voi esim. nostaa verenpaineen liian korkealle. Minulle lääkäri määräsi verenpainelääkkeen otettavaksi tämän Reductilin rinnalla.
Tänään kävin aamulla taas puntarissa ja painoa on nyt tippunut 6,4 kg 5viikossa. Tyytyväinen olen.

Viime yönä sappikivikohtauksen valvottamana tuli mieleeni tästä Redutilista vielä tälläisiä kysymyksiä. Olisi todella iloinen, jos joku käyttäjä voisi valaista asiaa =)

* Miten lääkkeen käytön alettua olette muuttaneet ruokailutottumuksia/ruokamääriä?

* Viekö lääke nälän tunteen pois?

* Onko aineenvaihdutanne vilkastunut?

* Millaisia sivuvaikutuksia teillä on ollut?

Tsemppiä ihan jokaiselle

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 09:36 Minttusuklaa harmaa kirjoitti:
Viime yönä sappikivikohtauksen valvottamana tuli mieleeni tästä Redutilista vielä tälläisiä kysymyksiä. Olisi todella iloinen, jos joku käyttäjä voisi valaista asiaa =)

* Miten lääkkeen käytön alettua olette muuttaneet ruokailutottumuksia/ruokamääriä?

* Viekö lääke nälän tunteen pois?

* Onko aineenvaihdutanne vilkastunut?

* Millaisia sivuvaikutuksia teillä on ollut?

Tsemppiä ihan jokaiselle

Omakohtaisista kokemuksista vastaan seuraavaa:
En tietoisesti muuttanut ruokailutottumuksia/määriä lainkaan vaan ne muuttuivat, koska lääkkeen vaikutuksesta ei ole nälkä. Syön kuitenkin kerran päivässä lämpimän ruoan tai vaihtoehtoisesti salaattiaterian. Lopetan ruokailun heti, kun vatsassa alkaa tuntua "täydeltä" siis syön yleensä lämpimästä ruoasta puolet ja puolet pistän kylmästi pois. Illalla olen sitten syönyt joko hedelmiä, jugurttia tai pari palaa leipää. Lääkkeen johdosta ei vaan ole nälkä. Samoin lääke vaikuttaa herkkuihin eli niitä herkkuja joita aikaisemmin ahmin ei ole tehnyt mieli. Todennäköisesti kun sitä näläntunnetta ei tule niin ei myöskään tee mieli esim. suklaata. Olen toki pitänyt kerran viikossa herkuttelupäivän jolloin ostan joko karkkia tai sipsejä ja herkuttelen niillä. Aineenvaihdunta on vilkastunut. Henkilökohtaisesti minä hikoilen lääkkeen vuoksi todella paljon. Ilmeisesti elimistö käy kierroksilla ja siksi hikoilen (on kyllä aikas inhottavaakin!!) Juoda täytyy paljon, itse juon liian vähän ja suu on lähes koko ajan kuivan oloinen.
Sivuvaikutuksina minulla oli ensimmäiset pari viikkoa aina iltapäivästä (lääke otetaan aamulla) tuntui, kuin pää olisi jotenkin painava, liikkeet hitaita siis sellainen jänskä olotila mikä kyllä meni aina ohi ja nykyisin sitä ei ole ollut. Verenpaineen nousua hillitään verenpainelääkkeellä. Myöskin parina ekana viikkona oli ummetusta. Sitäkään ei enää ole.
Liikuntaa en ole lisännyt juurikaan, ehkä vähän enemmän olen pyöräillyt. Itselläni nivelongelmat joten liikunta on tähän saakka ollutkin juuri se kompastuskivi eli sen kautta laihduttaminen ei ole onnistunut.
Ko. lääke ei kaikille satu juuri esim. tuon verenpaineasian vuoksi. Itselläni se on ainakin tuntunut toimivan ja tuottavan tuloksia. Olen myös kuullut, että kaikille ko. lääke ei tehoa ja kiloja ei lähde tällä lääkkeellä.

Moi!

Minäkin sain tuon Reductil reseptin viikko sitten. Alkuviikosta hain apteekista ja olen ottanut yhden 15 mg kapselin eilen ja tänään.

Poskia ym kuumottaaa, päätä jaksaa hädintuskin kannattaa ja vatsa on ihan ripulilla :-( Kuuluvatko aloitusoireisiin vai iskikö joku ökätauti samaan aikaan? Kertokaa te, jotka olette jo syöneet lääkettä jonkin aikaa.

Muutenkin hirvittää nuo haittavaikutukset. Mitä enemmän netissä surffaa sitä enemmän kauhukuvia tulee mieleen.

Sekin vähän kummastutti, ettei mulle sovittu mitään verenpaineen tai painon seurantaa. Reseåpti vaan käteen ja onnea matkaan.

Kommenteista jo etukäteen kiittäen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 22:06 Vuosisadan punkero kirjoitti:
Moi!

Minäkin sain tuon Reductil reseptin viikko sitten. Alkuviikosta hain apteekista ja olen ottanut yhden 15 mg kapselin eilen ja tänään.

Poskia ym kuumottaaa, päätä jaksaa hädintuskin kannattaa ja vatsa on ihan ripulilla :-( Kuuluvatko aloitusoireisiin vai iskikö joku ökätauti samaan aikaan? Kertokaa te, jotka olette jo syöneet lääkettä jonkin aikaa.

Muutenkin hirvittää nuo haittavaikutukset. Mitä enemmän netissä surffaa sitä enemmän kauhukuvia tulee mieleen.

Sekin vähän kummastutti, ettei mulle sovittu mitään verenpaineen tai painon seurantaa. Reseåpti vaan käteen ja onnea matkaan.

Kommenteista jo etukäteen kiittäen.

Itselläni on 10 mg lääke elikkäs sinulla on vahvempi. En tiedä onko noissa vahvuuksissa miten eroavaisuuksia sivuoireissa. Itselläni ei vastaavia oireita kuin sinulla ollut vaan pikemminkin juuri ummetusta.
Kuka lääkkeen määräsi sinulle? Työterveyslääkäri, terveyskeskuslääkäri vai joku muu? Minulle määräsi työterveyslääkäri ja hänen kanssa sovimme, että käyn työterveyshoitajalla mitattauttamassa verenpaineet ensin kahden viikon välein ja nyt 3 viikon välein juuri sen takia, koska ko. lääke nostaa helposti paineet ja toisilla on jouduttu lopettamaan lääkkeen käyttö siitä syystä. Samalla työterveyshoitaja myöskin punnitsee joten tulee sitten vähän tsempattua kun tietää, että on punnitus. Jos olisin sinä, selvittäisin ehdottomasti missä voisin käydä verenpaineen kontrollissa. Minulla sivuoireet hävisivät kahdessa viikossa. Tsemppiä kaikille!

Kiitti vastauksesta!

Työterveyslääkäri reserptin mullekin antoi. Pitää varmaan olla yhteyksissä sinne suuntaan ja pyytää työterveyshoitajaa tekemään tarpeelliset mittaukset.

Voi kyllä olla, että yritän karistaa kiloja ilman tuota lääkettä, niin karmee olo oli illalla ja yöllä. Tosi kylmä oli, ihan sellainen horkka, ja vatsa ihan ripulilla alkuyöhön asti.

Tai sitten huonolla tuurilla osui vaan joku pöpö just samaan aikaan. Pitää vähän tarkkailla tilannetta ja aloittaa vaikka myöhemmin uudelleen.

Parempihan se olis, että saisin kuriin sen mitä suusta alas laitan ja itseni liikkeelle, mutta kovasti vaan houkutti alkulaihdutuksen vauhdittaminen 'apuvälineillä'.

Ja nyt ei kun aamupalan laittoon =)

Mukavaa päivää kaikille tämän ketjun lukijoille!

Uusimmat

Yhteistyössä