rectosele

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
vauvakuume meinaa ottaa minusta ylivallan, mutta pelko uuden raskauden ja synnytyksen tuomista muutoksista pelottaa ja mietityttää.

Eikö todellakaan ole ketään täällä palstailemassa, jolla olisi edes jotain kannustavaa sanottavaa?
Siis saanut rectosele-diagnoosin ja sen jälkeen "onnistuneesti" päässyt läpi raskauden ja synnytyksen?

Tiedän kyllä, että jokaisen ihmisen keho on erilainen ja erilailla mukautuu/muuttuu raskauden ja synnytyksen aikana, mutta haluaisin vain kuulla löytyykö "hyviä" kokemuksia, eikä vain negatiivisia.

Alkaa pelottaa, että tällaisia tarinoita ei ole...

Kai nuo vauvahaaveet täytyy sitten haudata :'(

Moi!

Toisen lapsen jälkeen sain ko. diagnoosin. Uhmasin sitä ja tein kolmannen. Yllätyin raskausajasta täysin, ei mitään vaivoja. Ei edes sen verran kun muuten oli ollut. Itekseni mietin, että josko selitys olis siinä et raskausaikana emätin niin turpea, et laskeuam ei päässyt vaivaamaan. En sit tiä. Synnytys meni hienosti. Kätilöt tekivät kaikkensa et saatiin ponnistusaika minimiin ja onnistuivat siinä hienosti. Jälkitarkastuksen jälkeen olin sitä mieltä et kun ei enää lapsia niin leikkausjonoon vaan korjaukseen. Vaivaa oli saman verran kuin ennen raskautta. Mutta vuosi synnytyksestä vaiva alkoi hävitä ja vaivaa enää jos suoli ei toimi säännöllisesti. Joten positiivisesti olen yllättynyt ja sanon sinullekin, että uutta putkeen vaan!

Kiitos, kiitos ja KIITOS :flower:

Uskoin nimittäin jo, ettei ketään "positiivisia" kokemuksia omaavia löydy, ja siksi kukaan ei kirjoita,mutta yllätyin :)

Lääkäri sanoi mulle diagnoosin antaessaan, että iltatähti saa tulla alateitse, jos sellaisen haluamme/saamme vielä , eikä leikkausta vielä oikein välttämättä haluttaisi tehdä ikäni vuoksi, kun leikkaustuloksen pitäisi kestää koko loppuiän.
Ja onneksi kohtu ja rakko ovat ainakin toistaiseksi siellä missä pitää.

Silloin vain jäi kysymättä monta kysymystä...
...ja tosin nuo lääkärit eivät puhu omasta kokemuksesta, joten aina parhaimpia vastauksia saa asian kokeneelta.

Eihän sitä tiedä miten oma raskauteni/synnytykseni sitten menee (jos nyt satun tulemaan raskaaksi..?), meneekö se hyvin, huonosti vai hyvin huonosti, mutta NYT AINAKIN USKALLAN ALKAA ANTAMAAN VAUVA-AJATUKSILLE TILAA!!! :D

Vielä kerran KIITOS kirjoituksesta, tämä merkitsi minulle enemmän kuin arvaatkaan :wave:

Yhteistyössä