tervehdys PITKÄSTÄ aikaa! =) :wave:
moninaisista syistä oon ollu eristyksissä televisiosta, tietokoneesta, muista ihmisistä ja ulkoilmasta todella pitkään, joten en ole päässyt palstailemaan piiiiiitkään aikaan...
muutama päivä ollaan oltu kotosalla mutten ole yksinkertaisesti kyennyt koneelle. :ashamed:
lyhyt virsi kaunis:
meille syntyi poika 9.7 klo 2.33 mitoilla 3860g ja 51,5cm.
synnytys oli erittäin tuskainen, vaikea ja raskas kokemus, enkä ainakaan vielä pysty sitä käymään uudestaan läpi. 2 viikkoa käynnistelyä se vaati ja lopulta viimeinen keino oli kalvojen puhkaisu ja siitä se sitten pikkuhiljaa lähti... lääkäri sanoi että ainoa mikä tästä synnytyksestä jäi enää puuttumaan oli leikkaus, joten kaikenlaista oli siinä matkan varrella... ponnistusvaihe oli 1h 23min, ja sekin oli alkanut 15 min ennen kun ne alkoivat laskemaan, mutta me oltiin 50 min salissa kahdestaan niin ne eivät ihan tarkkaan alusta asti laskenu sitä. lopulta sitten imukuppisynnytyksellä poika suostui maailmaan tulemaan (kun multa loppui yksinkertaisesti voimat) ja mulle tuli mahtipontiset repeemät.
muutama ylimääräinen päivä jouduttiin olla sairaalassa kun mä olin niin kipee ja poitsu joutui olemaan vuorokauden valohoidossa. niin ja sydämestä kuului sivuääni, josta mennään kontrolliin ens tiistaina, mutta sanoivat että ei kuulostanut pahalta ja saattaa korjaantua itsellään. jos olis ollu paha, niin eivät olis päästäneet kotiin.
nyt on melkoista opettelua, mulla on tosi suuria mielialanvaihteluita...välillä kaikki on hienoo ja ihanaa ja välillä tulee olo, että en mä hitto osaa tätä enkä tiedä mitä tehdä. ja lapsi on kuitenkin maailman helpoin, eli vähän niinku turhaan jännitän, mutta on jotenkin vaikee rauhoittua vaikka toinen nukkuu vaan...ihan kun koko ajan pitäis olla tosi valppaana. mutta kotonakin ollaan oltu vasta pari päivää, joten ehkä tää tästä.
vähän jäi huono maku kaikesta tästä "turhasta" paniikin aiheuttamisesta, kun ei meidän poika nyt kuitenkaan mikään kovin suuri sitten ollutkaan. kauheella paniikilla piti kuitenkin kaikki punktiot ja käynnistämiset ja kaikki tehdä ja kuitenkin koko oli musta ainakin ihan normaali... viimesimmässä painoarviossa koko oli 4,3kg, joten meni "vähän" pieleen. ja pikkuinen syntyi viikoilla 38+5 joten eipä nyt olis ihan hirveen isoksi ehtinyt kasvaa vaikka olis syntynytkin 40 viikolla. mutta tämä on nyt koettu ja ehkäpä tästä alkaa elämä voittaa!
niin, ja vauvan verensokerit olivat alusta asti erinomaiset ja munkin sokerit normalisoituivat!
bambina & poitsu 7 vrk :heart: :heart: :heart: