Räyhäävä esimies, pelottaa mennä töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näkökulmaa, kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Näkökulmaa, kiitos

Vieras
Olen ollut vuoden työpaikassani. Ihmettelen tätä tunnetta, kun aina pelottaa mennä töihin. Esimies esittää asiansa usein huutamalla ja käytös on hyökkäävän oloista. Tällä viikolla hän teki olennaisen muutoksen työhyvinvointiini liittyen. Koin tulleeni väärin kohdelluksi verrattuna muihin työkavereihin. Sanoin hänelle, että minua ihmetyttää ja voisiko asian muuttaa entisenlaiseksi. Nyt olen hänen epäsuosiossaan ja hän on kostanut eriävän mielipiteeni useaan otteeseen lyhyellä aikavälillä. Kollegoilleen hän on kertonut minusta vääristeltyä tietoa. Minua koskenut asia tehtiin lopulta esimiehen tahdon mukaisesti.

Nyt kysynkin teiltä näkökulmaa: miten on mahdollista, että osa työntekijöistä pitää häntä hyvänä esimiehenä ja osa pelottavana tyrannina? Miten voisin muuttaa asennettani, että lakkaisin pelkäämästä häntä ja näkisin hänen hyvät puolensa?

Osalla on vissiin kieli riittävän syvällä pomon perseessä. Mulla on ollut esimies, joka alkuun ihan ok. Sitten vissiin herkesin liian tekeväksi ja omatoimiseksi, että sai haukut/moitteet ym. perään. Jos voit vaihtaa duunipaikkaa niin vaihda. Voi olla, että pomo kokee sinut jotenkin uhkaksi(liian pätevä, liian nuori, liian ahkera).

Otat liittoon rohkeesti yhteyttä ja selvittelet heidän avullaan tilannetta. Kirjoituksesi oli kuin suoraan minun näppikseltä,mulla ihan samanlainen pomo. Pistin pyörän pyörimään ja nyt pom viimein tajusi ottaa ja lähteä lätkimään firmasta.Tsemppiä sulle!

Yhteistyössä