Rax-tyyppisessä paikassa nähtyä.. Älä avaa, jos aiot kirjoittaa, jotain ihmisten kyttäämisestä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen äiti:
[

ton mäkin allekirjoitan, en mä kyllä menis sinne mut junioreitten pitää päästä. siellä ei todellakaan ole niin hienoa, ettei vois vaikka imettää. lapsiperheitä täynnä ja tenavat ravaa hakemassa pehmistä ja osa osuu jopa kuppiinkin, ettei oo kaikki lattialla siinä pehmiskoneen vieressä. sit kun mennään oikeasti ravintolaan syömään perheen kanssa niin siellä kyl tarvii ne käytöstavat ja pukeutumiset ja ei tulis mullekaan mieleen, että pitäisin viinilasia kädessä ja söisin alkuruokaa ja kuopus imisi rintaa samalla.

Mutta eikö olis yksinkertaisempaa, jos käytöstapoja noudattaisi joka paikassa? Onko siinäkään mitään järkeä, että lapselle antaa mallin, että toisissa paikoissa voi käyttäytyä huononommin, koska tämä ei ole oikea ravintola...?

Samaa mietin. Lapsen näkökulmasta todella epäloogista.

jossain paikoissa voi käyttäytyä rennommin, ei huonommin.

Rax on todellakin pikaruokala. Sen vastakohta ei ole "hanhenmaksa pallerot" kuten joku kirjoitti (heh,mikä vitsi) vaan oikea ravintola jossa on sellaisetkin asiat kun menu ja pöytiintarjoilu. Jos joku haluaa syödä teinien, lähiöperheiden ja kiljuvien kakaroiden keskellä niin siitä vaan- mutta turha odottaa että tässä "ravintolassa" asioisi ihmisiä jotka osaisivat käytöstapoja saati pitäisivät lapsensa kurissa.
Sitä saa mitä tilaa. Menkää kunnon ravintoloihin jos haluatte syödä hyvin ja rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Rax on todellakin pikaruokala. Sen vastakohta ei ole "hanhenmaksa pallerot" kuten joku kirjoitti (heh,mikä vitsi) vaan oikea ravintola jossa on sellaisetkin asiat kun menu ja pöytiintarjoilu. Jos joku haluaa syödä teinien, lähiöperheiden ja kiljuvien kakaroiden keskellä niin siitä vaan- mutta turha odottaa että tässä "ravintolassa" asioisi ihmisiä jotka osaisivat käytöstapoja saati pitäisivät lapsensa kurissa.
Sitä saa mitä tilaa. Menkää kunnon ravintoloihin jos haluatte syödä hyvin ja rauhassa.

On teillä käsitykset asioista...

Miten sellaiset ravintolat joissa on buffet, mutta pöytäliina? Onko se ravintola?

Kai nyt jokainen Öh ja kirveet kädessäkin ymmärtää mikä on Ravintolan ja pikaruokalan ero. Raxista saa krapulamättöä halvalla, siksi se vetää puoleensa kansanosaa jolla ei ole varaa syödä paremmissa paikoissa. Toki Raxissa asioi myös kasvaa teininuorisoa ja lähiraksojen duunareita.

Käsi sydämelle- kuka normiperhe oikeasti menee ulos syömään ja vie lapsensa Raxiin, ABC:lle tai Heseen? Noissa paikoissa käydään jos tarvitaan pikaruokaa, eikä se ole ravintolassa käyntiä sanan varsinaisessa merkityksessä. Se on nälän tyydyttämistä.

Kai nyt jokainen Öh ja kirveet kädessäkin ymmärtää mikä on Ravintolan ja pikaruokalan ero. Raxista saa krapulamättöä halvalla, siksi se vetää puoleensa kansanosaa jolla ei ole varaa syödä paremmissa paikoissa. Toki Raxissa asioi myös kasvaa teininuorisoa ja lähiraksojen duunareita.

Käsi sydämelle- kuka normiperhe oikeasti menee ulos syömään ja vie lapsensa Raxiin, ABC:lle tai Heseen? Noissa paikoissa käydään jos tarvitaan pikaruokaa, eikä se ole ravintolassa käyntiä sanan varsinaisessa merkityksessä. Se on nälän tyydyttämistä.

Ööö... Siis kansanosalla, jolla ei ole varaa syödä paremmissa paikoissa, ei ole automaattisesti käytöstapoja?

Ei ymmärrä, väännä rautalangasta. Miksi pikaruokalassa saisi käyttäytyä miten vaan mitä "oikeassa" ravintolassa ei saisi? Miksi pikaruokalassa on sallittua esitellä tissejään, mutta pöytäliinallisessa ravintolassa ei? Mistä päättelet että "kansanosa jolla ei ole varaa syödä paremmissa paikoissa" ei osaa käyttäytyä? Onko rahat ja hyvät käytöstavat jotenkin yhteydessä keskenään? Meillä ei edes kotona heiluta tissit paljaana ruokapöydässä, saatika että olisi ulkovaatteet päällä tai lakki päässä!

En todellakaan ole sanonut että pikaruokalassa saisi käyttäytyä miten vaan. Fakta vaan on että niissä käy ihmisiä jotka eivät osaa käyttäytyä ja joilla ei ole varaa syödä paremmissa paikoissa. Kuka hullu menee jonnekin Raxiin jos on mahdollisuus ja varaa parempaan paikkaan?

Menkää itse toteamaan vaikka paikalliseen Raxiin miten ihmiset käyttäytyvät, johan se on näissäkin keskusteluissa tullut selväksi. En ole koskaan ollut oikeassa ravintolassa jossa vieruspöydissä läväytetään tissejä pöydälle tai syödään pipo vinossa. Tälläistä kuitenkin tapahtuu pikaruokaloissa. Hyvä homma jos teidän perhe osaa käytöstavat, niin osaa meidänkin perhe. Siksipä en tuollaisissa paikoissa vierailekaan kun pakon edestä.

En todellakaan ole sanonut että pikaruokalassa saisi käyttäytyä miten vaan. Fakta vaan on että niissä käy ihmisiä jotka eivät osaa käyttäytyä ja joilla ei ole varaa syödä paremmissa paikoissa. Kuka hullu menee jonnekin Raxiin jos on mahdollisuus ja varaa parempaan paikkaan?

:wave: :wave: :wave: Minä! parempaa krapularuokaa saa hakea, olisin voinut mennä johonkin "oikeaankin" paikkaan, mutta halusin mennä tuonne.

Niinhän mä just sanoin että KRAPULAruokana Rax on mainio (samoin kaikki kotipizzat,kebabkioskit jne) mutta sitten kun lähdetään Oikeasti Ulos Syömään niin Rax- ei ikinä.
Kiitos antoisasta keskustelusta, aiheesta kun aiheesta voi täällä näemmä saada debatin aikaiseksi!

Fakta vaan on että niissä käy ihmisiä jotka eivät osaa käyttäytyä ja joilla ei ole varaa syödä paremmissa paikoissa.

Eivät osaa käyttäytyä JA joilla ei ole varaa. :headwall:

Hesellä syöminen ei muuten ole mitään halpaa huvia edes alennuskuponkien kanssa. Melkein tulee halvemmaksi mennä "oikeaan" ravintolaan syömään buffetista, saa ainakin riittävästi ja terveellisempää ruokaa. Mutta joskus on vaan kivaa ja erilaista mennä roskaruokalaan.

Ei ole varaa käydä paremmissa paikoissa jos on ryypännyt rahansa. kyllä mä ainakin loukkaantuisin jos mies veisi perheen syömään ja paikkana olis joku rax. kyllä siellä ostosreissun lomassa se nälkä hätäseen voidaan käydä tyydyttämässä ja ilta odotellaan jännityksessä tuleeko kipeeks. kun kaikki hakee lisää siihen samalle lautaselle, josta on jo syönyt ja samoilla ottimilla ottaa joka ikinen. siellä vähän yskitäänkin vääriin paikkoihin, katsokaapa sitä ensi kerralla kun seurailette ihmisiä ja nyt kun alkaa flunssa-aika.

Käytiin krapulapäivän kunniaksi vetämässä pizzaa... Ruoka oli hyvää, ja sitä sai riittävästi, mutta... Miksi ihmiset ei riisu takkia syömisen ajaksi? Typerän näköistä, kun syödään takki päällä.

Tää on tosiaan varmasti ihan sun oma valinta, että käyt syömässä tollaisissa pakoissa, niin eipä sieltä voi paljon parempaa varmaan odottaa, vai mitä itse odotit? Ei paljoo paikkavalinta sulla ilmeisesti parantunut eilisestä baarireissusta....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käytiin krapulapäivän kunniaksi vetämässä pizzaa... Ruoka oli hyvää, ja sitä sai riittävästi, mutta... Miksi ihmiset ei riisu takkia syömisen ajaksi? Typerän näköistä, kun syödään takki päällä.

Tää on tosiaan varmasti ihan sun oma valinta, että käyt syömässä tollaisissa pakoissa, niin eipä sieltä voi paljon parempaa varmaan odottaa, vai mitä itse odotit? Ei paljoo paikkavalinta sulla ilmeisesti parantunut eilisestä baarireissusta....

Lyhdystä Piikkiin? Oikeassa olet!!!

Ei oo todellista... Joo, ei mua aseella uhaten sinne pakotettu, ihan täysissä sielun ja ruumiinvoimissa päätin mennä sinne. Mutta pointti olikin se, että kai paikasta riippumatta, oli se sitten joku yyyylihieno ravintola, tai Esson baari, voi syödä ilman, että pitää takkia päällä?

Ei oo todellista... Joo, ei mua aseella uhaten sinne pakotettu, ihan täysissä sielun ja ruumiinvoimissa päätin mennä sinne. Mutta pointti olikin se, että kai paikasta riippumatta, oli se sitten joku yyyylihieno ravintola, tai Esson baari, voi syödä ilman, että pitää takkia päällä?

Esson baarista puheenollen, taidat olla siellä kassaneitinä?

Siis ihan käsittämättömäksi on tämä ketju mennyt. Minä voin käydä syömässä niissä hienoissa pöytäliinaravintoloissa, tai sitten vaikka raxissa (olempa tainnut käydä tuolla peräti kahdesti). Usein en ravintolassa syömässä käy, enkä varsinkaan meidän jälkikasvun kanssa, sillä se on stressaava kokemus. Ja jos menen lasten kanssa syömään, mieluusti valitsen ravintolan, jossa on lapsille leikkipaikka, niitä ei noissa pöytäliinapaikoissa ole! Ja sellaiseen pöytäliinapaikkaan en edes halua mennä, jossa syöminen on loputonta hienostelua.

Mutta tämän keskustelun pointti ei ollut se, kuka syö minkäkinlaisessa ravintolassa, vaan se, minkälaisia käytöstapoja niissä pitäisi noudattaa.

Esim. nuo hampurilaispaikat ja rax ovat tyypillisesti paikkoja, joissa poiketaan shoppailun välissä tai kun ei jakseta laittaa ruokaa. Pöytäliinapaikkaan meneminen kyllä ainakin meillä on ihan suunniteltu juttu.

reilut kymmenen vuotta sitten ku olin käynyt raxissa syömässä, niin senjälkeen mulle tuli aivan järkkyttävä oksennustauti ja sen jälkeen en ole jalallani siihen paikkaa astunut, enkä astukaan

Yhteistyössä