Ravintomme rasvat & sokerit...

Miksi aina vouhotetaan ruoan rasvoista, niiden terveellisyydestä ja epäterveellisyydestä... Miksei kukaan kiinnitä huomiota ruokien miljooniin lisäaineisiin ja erityisesti SOKERIIN!

Sokeria tungetaan joka paikkaan. Varmaan harva miettii miten paljon esim. pillimehuissa, leipäpalassa tai maustetussa jugurtissa on sokeria :/ Yleensä kiinnitetään huomiota vain rasvapitoisuuteen eikä sokerista niin väliä..
 
poipoipoi
Samaa mieltä, että erityisesti lisäaineisiin tulisi kiinnittää enemmän huomiota. Halutaan poistaa rasva ja sitten tilalle pitää laittaa jos jonkinmoisia keinotekoisia aineita, että saadaan samanoloista ja -tuntuista ruokaa kuin rasvan kanssa.

Mä olen sitä mieltä, että sokeri sokerina ja rasva rasvana. Jogurtissa on sokeria, voi voi. Mutta ei ainakaan niin, että sitä sitten lähdetään korvaamaan makeutusaineilla. Mieluummin niin, että kokonaisuudessaan ei syö sokeria monesta eri lähteestä liikaa yhteensä.
 
jep
Samaa olen aina miettinyt. Mielestäni sokeri on paljon epäterveellisempää kuin rasva. Jos esim. jugurttia syödään niin mieluummin maustamatonta ja lisäilee itse mukaan esim. marjoja ja hedelmiä. Makeutusaineet on vihoviimeisiä!
 

Yhteistyössä