Ravintolassa syömisestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rupeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rupeli

Jäsen
11.02.2008
123
0
16
Jaksatteko te syödä ravintolassa alkupalat/salaatit tai miksi niitä kutsutaankaan ennen pääruokaa?
Me käytiin perheen kanssa syömässä tänään seisovasta pöydästä ja miehen kanssa pokkana suoraan pääruokaan kiinni, koska minä en jaksa enää syödä pääruokaa, jos salaattia ym. ennen pääruokaa syön. :/ Ajattelin vaan jälkeenpäin mitä ne muut ajatteli kun me suoraan käytiin pääruokaan kiinni... ;)

Useimmiten otetaan miehen kanssa pieni alkuruoka eli salaatti tai keitto, pääruoka ja jälkiruuaksi ainakin minä otan jonkun juoman. Seisovasta pöydästä tulee harvemmin syötyä, siinä voisi käydä niin, että jo alkuruuilla tulisimahatäyteen.

Jaksaminenhan on ihan kiinnis siitä miten paljon mitäkin syö. Jos syö vain vähän alkupaloja, niin tottahan sitä jaksaa sitten pääruokaakin.

Minä haluan yleensä kokeilla mahdollisimman monenlaisia ruokia, joten en jätä salaatteja ja alkupaloja väliin. Yleensä alkupalat ovat myös kevyempiä kuin pääruoka, joten senkin takia on kiva syödä niitä.

Yleensä tilataan ravintolassa vain pääruuat, joskus tilataan yhteiseksi jotain alkupalaa naposteltavaksi varsinkin jos kova nälkä. Mutta jos on seisova pöytä, niin silloin usein parhaat palat tosiaan löytyvät sieltä.

Yhteistyössä