Ravintola vaati siivousrahan kun lapsella alkoi noro täysin yllättäen

• Viestiketjun aloittaja vieras xx
  • Ensimmäinen viesti
"annika"
Ravintolahenkilökunta ei saisi edes siivota niitä oksennuksia. Samoilla vaatteilla ei saa siivota yrjöjä ja tarjoilla ruokaa, eli siivoavan henkilön pitäs lähteä kotiin sen jälkeen kun on siivonnut ne yrjöt. Eli ihan perusteltua toi maksu. Tää on ihan säännöissä.

Olisin maksanut mukisematta.

Se, joka oksennuksen siivoaa saa palkkansa päälle likaisen työn lisän ja se oli monta kymppiä se kertakorvaus, joten ihan perusteltu maksu tuo 50€.

Jos lapsi tiputtais kaupassa vahingossa vaikka maljakoita, niin ette siis suostuisi niitäkään korvaamaan, kun se oli vahinko? Jos ajattelumalli alkaa menemään tähän suuntaan, niin en tosiaan ihmettele, miksei kukaan halua lapsiperheitä kauppoihin tai ravintoloihin.

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;28174542:
Olisin maksanut mukisematta.

Se, joka oksennuksen siivoaa saa palkkansa päälle likaisen työn lisän ja se oli monta kymppiä se kertakorvaus, joten ihan perusteltu maksu tuo 50€.

Jos lapsi tiputtais kaupassa vahingossa vaikka maljakoita, niin ette siis suostuisi niitäkään korvaamaan, kun se oli vahinko? Jos ajattelumalli alkaa menemään tähän suuntaan, niin en tosiaan ihmettele, miksei kukaan halua lapsiperheitä kauppoihin tai ravintoloihin.
jos lapsi pudottaa tahallaan niitä maljakoita, ja niin, että mä olen itse laiminlyönyt tehtäväni ja jättänyt katsomatta lapsen perään ja se siellä juoksee ja mellastaa, niin olen velvollinen korvaamaan tuotteen omasta mielestäni. mutta jos se maljakko on hyllyn reunalla ja tippuu kun lapsi tai itse kävelen siitä rauhassa ohi, niin silloin se on vahinko, ja sitä en korvaa. enkä myöskään sohvaa, jonka lapsi oksensi, koska lapsi ei oksentanut tahallaan vaan vahingossa.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28174586:
jos lapsi pudottaa tahallaan niitä maljakoita, ja niin, että mä olen itse laiminlyönyt tehtäväni ja jättänyt katsomatta lapsen perään ja se siellä juoksee ja mellastaa, niin olen velvollinen korvaamaan tuotteen omasta mielestäni. mutta jos se maljakko on hyllyn reunalla ja tippuu kun lapsi tai itse kävelen siitä rauhassa ohi, niin silloin se on vahinko, ja sitä en korvaa. enkä myöskään sohvaa, jonka lapsi oksensi, koska lapsi ei oksentanut tahallaan vaan vahingossa.
Lapset nyt voi heilua siinä ostoskärryssäkin, niin, että käsi osuu siihen maljakkoon, joka tippuu, korvaatko sen? Miksi/mikset? Vahinkohan tuokin oli.
Tässäkin aloituksessa oli kyse 4-vuotiaasta, joka kyllä varmasti osaa kertoa, että mahaan sattuu, on huono-olo, ei se oksennustautikaan ihan yhtäkkiä ala, kyllä sitä ennen on yleensä muitakin oireita.

[QUOTE="annika";28174519]Ravintolahenkilökunta ei saisi edes siivota niitä oksennuksia. Samoilla vaatteilla ei saa siivota yrjöjä ja tarjoilla ruokaa, eli siivoavan henkilön pitäs lähteä kotiin sen jälkeen kun on siivonnut ne yrjöt. Eli ihan perusteltua toi maksu. Tää on ihan säännöissä.[/QUOTE]

vaihtovaatteetkin ON keksitty. kyllä mulla ainakin on useammat työvaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28174746:
entäs taksit, kun sinne joku oksentaa, tai sinne joku synnyttää, niin ei asiakkaan tarvii itse sitä maksaa, vaan taksinomistajan vakuutus korvaa sen. näin ainakin oli sanottu mun naapurille, joka synnytti taksiin
Jos taksiin oksentaa, niin kyllä varmasti joutuu maksamaan, eikä siihen riitä 50€. Jotkut taksikuskit, eivät suostu ottamaan kyytiin synnyttämään meneviä, just tuon vuoksi.
Synnyttämään menossa oleva, on taas kuitenkin vähän eri asia ja mä ainakin olisin valmis korvaamaan myös taksikuskille ne sotkut, jotka mun synnyttämisestä sille aiheutuu, jos niin kävis, että taksiin synnyttäisin.

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;28174761:
Jos taksiin oksentaa, niin kyllä varmasti joutuu maksamaan, eikä siihen riitä 50€. Jotkut taksikuskit, eivät suostu ottamaan kyytiin synnyttämään meneviä, just tuon vuoksi.
Synnyttämään menossa oleva, on taas kuitenkin vähän eri asia ja mä ainakin olisin valmis korvaamaan myös taksikuskille ne sotkut, jotka mun synnyttämisestä sille aiheutuu, jos niin kävis, että taksiin synnyttäisin.
no ei naapuri ainakaan joutunut, taksikuski oli sanonut, että vakuutus korvaa

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28174768:
no ei naapuri ainakaan joutunut, taksikuski oli sanonut, että vakuutus korvaa
Riippuu varmaan taksista ja kuskista. Mun mielestä ei myöskään synnyttämistä ja oksentamista voi verrata keskenään. Taksikuski tietää mennessään hakemaan synnyttämään lähtevää, että siinä saattaa tulla sotkua, mutta hän suostuu siihen, vois myös kieltäytyä. Hän ei kuitenkaan tiedä, että joku jonka hakee oksentaa hänen autoonsa, mikä on kuitenkin ihan eri juttu. Olipa jossain joskus alotus siitäkin, ettei taksikuski suostunut viemään naista synnyttämään, koska siitä tulee sotkua.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;28174859:
Taksiin yrjöämiseen menee helposti 1000€. Ei vaan se penkkien pesu vaan myös ne tulonmenetykset...
no humalainen ne kyllä joutaa korvaamaan, mitäs on mennyt juomaan itsensä änkyrä känniiin. Naapuri meni ja oksensi ravintolassa keskelle buffet pöytää, vaan eipä joutunut maksamaan, vaikka olis kyllä joutanut mun mielestä maksaa. tuostahan tuli tosi isot vahingot ravintolalle, ja monelta meni varmasti ruoka haluat.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28174897:
no humalainen ne kyllä joutaa korvaamaan, mitäs on mennyt juomaan itsensä änkyrä känniiin. Naapuri meni ja oksensi ravintolassa keskelle buffet pöytää, vaan eipä joutunut maksamaan, vaikka olis kyllä joutanut mun mielestä maksaa. tuostahan tuli tosi isot vahingot ravintolalle, ja monelta meni varmasti ruoka haluat.
Niinpä. Toivottavasti synnyttäjän sotkut maksaa tosiaan joku vakuutus. Pakkohan se on kun se on matka sairaalaan. Toivottavasti

Viimeinen vierailu
No en todellakaan olisi maksanut mitään siivouslaskua enkä kyllä olisi maksanut lapsen ruokaakaan. Jos lapsi oksentaa välittömästi syötyään jotain, vika on taatusti ruoassa.

Ikävä tilanne. Ravintola kuitenkin menettää hetkeksi istumapaikkoja, mikä on lounasravintolassa suoraan tuoton menetys. Joku sotkun joutuu siivoamaan. 50e on varmasti siivouksen kustannus, mutta olisin ehkä tullut ravintolana puolet vastaan veloittaen 25e.

Te ketkä vaahtoatte ravintolan vakuutuksesta. Ei kai nyt oikeasti voi yrittäjällä olla vakuutusta joka kustantaa siivousta? "Oho maito kaatui, soitampa vakuutusyhtiöön." Eri asia sitten jos koko sohva menisi pilalle niin ettei voisi puhdistaa.

[QUOTE="annika";28174519]Ravintolahenkilökunta ei saisi edes siivota niitä oksennuksia. Samoilla vaatteilla ei saa siivota yrjöjä ja tarjoilla ruokaa, eli siivoavan henkilön pitäs lähteä kotiin sen jälkeen kun on siivonnut ne yrjöt. Eli ihan perusteltua toi maksu. Tää on ihan säännöissä.[/QUOTE]

Vaatteiden vaihto riittää :D

"..."
Surkeaa peeärrää moinen. Tuollaiselle ketjuravintolalle 50e on aivan hilu. Tämä kertoo vain ja ainoastaan ravintolan huonosta palvelusta ja tilannetajusta. Ei ole asiallista (oli sitten sairastunut lapsi tai aikuinen). Jos ylipäänsä kävisin tuollaisissa ketjurafloissa, niin tämä jäisi kyllä kertomuksen perusteella testaamatta.

"vieras"
[QUOTE="...";28174978]Surkeaa peeärrää moinen. Tuollaiselle ketjuravintolalle 50e on aivan hilu. Tämä kertoo vain ja ainoastaan ravintolan huonosta palvelusta ja tilannetajusta. Ei ole asiallista (oli sitten sairastunut lapsi tai aikuinen). Jos ylipäänsä kävisin tuollaisissa ketjurafloissa, niin tämä jäisi kyllä kertomuksen perusteella testaamatta.[/QUOTE]

Ei se 50e välttämättä ole ainoa kulu. Mites esim ne ruoat, jotka oli tilattu (ja ei maksettu), oletettavasti valmistuksessa ja asiakas lähtee sairaan lapsen kanssa (tietysti) pois, kuka ne korvaa? Asiakaspaikan menetys? Siivoojalle maksettava "likaisen työn lisä"?

"sipsi"
Ihan oikein, että laskuttivat ja ihan perussumman ottivat. Ei ne oksennusten siivoukset ole mukavia, oli ne lasten tai aikuisten. Ja ihan eri asia siivota kaatunutta juomaa tai ruokaa, sanoohan sen järkikin (toivottavasti). Oli tahallinen tai vahinko, kun aiheuttaa vahinkoa toisen omaisuudelle niin kyllä se kuuluu korvata.
Ja taksi yleensä perii maksun jos kyytiläinen oksentaa tai muuten sotkee auton.
Onko synnytyksen varalle erillisvakuutusta, en tiedä, mutta muuten sotkut kuuluusotkijan korvattavaksi.

Yhteistyössä