jos lapsi pudottaa tahallaan niitä maljakoita, ja niin, että mä olen itse laiminlyönyt tehtäväni ja jättänyt katsomatta lapsen perään ja se siellä juoksee ja mellastaa, niin olen velvollinen korvaamaan tuotteen omasta mielestäni. mutta jos se maljakko on hyllyn reunalla ja tippuu kun lapsi tai itse kävelen siitä rauhassa ohi, niin silloin se on vahinko, ja sitä en korvaa. enkä myöskään sohvaa, jonka lapsi oksensi, koska lapsi ei oksentanut tahallaan vaan vahingossa.Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;28174542:Olisin maksanut mukisematta.
Se, joka oksennuksen siivoaa saa palkkansa päälle likaisen työn lisän ja se oli monta kymppiä se kertakorvaus, joten ihan perusteltu maksu tuo 50.
Jos lapsi tiputtais kaupassa vahingossa vaikka maljakoita, niin ette siis suostuisi niitäkään korvaamaan, kun se oli vahinko? Jos ajattelumalli alkaa menemään tähän suuntaan, niin en tosiaan ihmettele, miksei kukaan halua lapsiperheitä kauppoihin tai ravintoloihin.
Lapset nyt voi heilua siinä ostoskärryssäkin, niin, että käsi osuu siihen maljakkoon, joka tippuu, korvaatko sen? Miksi/mikset? Vahinkohan tuokin oli.Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28174586:jos lapsi pudottaa tahallaan niitä maljakoita, ja niin, että mä olen itse laiminlyönyt tehtäväni ja jättänyt katsomatta lapsen perään ja se siellä juoksee ja mellastaa, niin olen velvollinen korvaamaan tuotteen omasta mielestäni. mutta jos se maljakko on hyllyn reunalla ja tippuu kun lapsi tai itse kävelen siitä rauhassa ohi, niin silloin se on vahinko, ja sitä en korvaa. enkä myöskään sohvaa, jonka lapsi oksensi, koska lapsi ei oksentanut tahallaan vaan vahingossa.
Jos taksiin oksentaa, niin kyllä varmasti joutuu maksamaan, eikä siihen riitä 50. Jotkut taksikuskit, eivät suostu ottamaan kyytiin synnyttämään meneviä, just tuon vuoksi.Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28174746:entäs taksit, kun sinne joku oksentaa, tai sinne joku synnyttää, niin ei asiakkaan tarvii itse sitä maksaa, vaan taksinomistajan vakuutus korvaa sen. näin ainakin oli sanottu mun naapurille, joka synnytti taksiin
no ei naapuri ainakaan joutunut, taksikuski oli sanonut, että vakuutus korvaaAlkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;28174761:Jos taksiin oksentaa, niin kyllä varmasti joutuu maksamaan, eikä siihen riitä 50. Jotkut taksikuskit, eivät suostu ottamaan kyytiin synnyttämään meneviä, just tuon vuoksi.
Synnyttämään menossa oleva, on taas kuitenkin vähän eri asia ja mä ainakin olisin valmis korvaamaan myös taksikuskille ne sotkut, jotka mun synnyttämisestä sille aiheutuu, jos niin kävis, että taksiin synnyttäisin.
Riippuu varmaan taksista ja kuskista. Mun mielestä ei myöskään synnyttämistä ja oksentamista voi verrata keskenään. Taksikuski tietää mennessään hakemaan synnyttämään lähtevää, että siinä saattaa tulla sotkua, mutta hän suostuu siihen, vois myös kieltäytyä. Hän ei kuitenkaan tiedä, että joku jonka hakee oksentaa hänen autoonsa, mikä on kuitenkin ihan eri juttu. Olipa jossain joskus alotus siitäkin, ettei taksikuski suostunut viemään naista synnyttämään, koska siitä tulee sotkua.Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28174768:no ei naapuri ainakaan joutunut, taksikuski oli sanonut, että vakuutus korvaa
no humalainen ne kyllä joutaa korvaamaan, mitäs on mennyt juomaan itsensä änkyrä känniiin. Naapuri meni ja oksensi ravintolassa keskelle buffet pöytää, vaan eipä joutunut maksamaan, vaikka olis kyllä joutanut mun mielestä maksaa. tuostahan tuli tosi isot vahingot ravintolalle, ja monelta meni varmasti ruoka haluat.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;28174859:Taksiin yrjöämiseen menee helposti 1000. Ei vaan se penkkien pesu vaan myös ne tulonmenetykset...
Niinpä. Toivottavasti synnyttäjän sotkut maksaa tosiaan joku vakuutus. Pakkohan se on kun se on matka sairaalaan. ToivottavastiAlkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28174897:no humalainen ne kyllä joutaa korvaamaan, mitäs on mennyt juomaan itsensä änkyrä känniiin. Naapuri meni ja oksensi ravintolassa keskelle buffet pöytää, vaan eipä joutunut maksamaan, vaikka olis kyllä joutanut mun mielestä maksaa. tuostahan tuli tosi isot vahingot ravintolalle, ja monelta meni varmasti ruoka haluat.
eihän se ollu ehtiny saamaan ruokaansa vielä..tai ei ainakaan ollut syönyt, niin ap kirjoitti.No en todellakaan olisi maksanut mitään siivouslaskua enkä kyllä olisi maksanut lapsen ruokaakaan. Jos lapsi oksentaa välittömästi syötyään jotain, vika on taatusti ruoassa.