Ravintola Juuri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ihamieli

Aktiivinen jäsen
11.11.2006
5 505
1
36
Ehkä olen tehnyt vastaavan aloituksen aikaisemminkin, mutta nyt on löytynyt ravintola, jota fanitan ihan täysillä: Ravintola Juuri. Ihan mielettmän hyvää ruokaa, ja ruokaa josta jää hyvä olo pitkäksi aikaa.

Ja pakko piipahtaa Juurenpuodissakin aina, sinne saa kulumaan pienen omaisuuden...

[QUOTE="Mamma italiana";22570848]mità ruokaa tilasit? millaisia ruokalajeja listalla? minkàtyyppinen ravintola?[/QUOTE]

Tilasin kolme erilaista sapasta (lohta, poron sydäntä ja punajuuri-pähkinämureketta) ja pääruuaksi hirveä. Luomuviiniä hirven seuraksi, Laitilan kukkoa sapasten kanssa. Jälkkäri jätettiin tällä kertaa väliin.

Seurana oli ruotsalainen kulinaristi, joka oli aivan haltioissaan ruuasta, sanoi että ehkä parasta mitä saanut, sekä italiailainen pariskunta. Italiaisetkin tykkäsivät kovasti, tosin aistin, että mies olisi halunnut vähän isomman annoksen (hän kuulemma syö helposti useamman kebab-annoksen peräkkäin, kun se on niin hyvää...)

Ravintola Juuri

[QUOTE="Mamma italiana";22570997]mielenkiintoni heràsi. kuulostaa hyvàlle ja ei niin standardiruoalle. ja kiitti nyt vaan... mulle tuli kauhee nàlkà![/QUOTE]

Tiedät nyt siis minne suuntaat syömään seuraavalla Suomen reissullasi :D

Se punajuuri-pähkinämureke on älyttömän hyvää. Harmi kun en itse osaa tehdä vastaavaa. Kävin kaverin kanssa pari kk sitten Juuressa syömässä ja tykkäsin tosi paljon mutta kaveri vaikutti hiukan pettyneeltä omiin valintoihinsa yhtä sapasta (muistaakseni marinoitu hiilisilakka) lukuun ottamatta. Itse olen kotimaisen ja luomuruuan ystävä, kuulun ruokapiiriin jne. joten tällainen ruokapaikka oli kuin mulle luotu.

[QUOTE="Jeps";22571825]Se punajuuri-pähkinämureke on älyttömän hyvää. Harmi kun en itse osaa tehdä vastaavaa. Kävin kaverin kanssa pari kk sitten Juuressa syömässä ja tykkäsin tosi paljon mutta kaveri vaikutti hiukan pettyneeltä omiin valintoihinsa yhtä sapasta (muistaakseni marinoitu hiilisilakka) lukuun ottamatta. Itse olen kotimaisen ja luomuruuan ystävä, kuulun ruokapiiriin jne. joten tällainen ruokapaikka oli kuin mulle luotu.[/QUOTE]

Minusta viimeksi jälkiruoka oli vähän pettymys, mutta sekin kai johtui omista odotuksista. Mitä kaverisi otti pääruuaksi, muistatko?

[QUOTE="Jeps";22572096]Kaverini tilasi muistaakseni haukiwallenbergin.[/QUOTE]

Hauki onkin vähän mautonta normaalisti, minun ei varmaan tulisi tilattua sitä ollenkaan. Tosin voisi kokeilla sitä hauki-tartaria.

[QUOTE="Jeps";22571825]Itse olen kotimaisen ja luomuruuan ystävä, kuulun ruokapiiriin jne. joten tällainen ruokapaikka oli kuin mulle luotu.[/QUOTE]

Sama täällä. Ja minulle tulee usein huono olo ravintolaruuasta, mutta tuolta ei koskaan. Eipä siellä käytetäkään valmiita kastikepohjia tai muutakaan lisäaineilla kyllästettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22574783:
Hirveä saattaa löytyä pohjois-suomalaisista ravintoloista mutta harvoin etelästä. Tuolla käydään varmasti. Mies on jo aiemmin ehdottanut että mentäis mutta nyt kiinnostuin minäkin.

Se on aika sesongista riippuvaa, ei varmaan tuollakaan enää kauaa tarjolla. Juuren puodissa ei enää ollut hirveä tarjolla.

Mä käyn erittäin paljon ravintoloissa ja Juuri on kyllä ihan stadin parhaimmistoa. Vien kaikki ulkkarivieraani sinne, mut syön siellä mielelllään myös itse. Valitettavasti hieman kallis, mut niinhän kaikki hyvät asiat.

Mä käyn erittäin paljon ravintoloissa ja Juuri on kyllä ihan stadin parhaimmistoa. Vien kaikki ulkkarivieraani sinne, mut syön siellä mielelllään myös itse. Valitettavasti hieman kallis, mut niinhän kaikki hyvät asiat.

Mulla se ruotsalainen kollega totesi, että joskus vaan hyvästä ruuasta tarvii maksaa, mutta jos saa rahoilleen vstinetta, ei haittaa.

Yhteistyössä