Rav.terapeutti sanoi, että lapsi saa juoda max. light-limsaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyyntynyt

Vieras
0,5 L/VIIKKO :O

En voi uskoa tuota.. taisi keksiä ihan omasta päästä. Olemme ylittäneet roimasti tuon määrän. Olen korvannut Trip-mehut nykyään light-limsoilla. Oli huolissaan myös lapseni hampaista, vaikka hänellä ei ole yhtään reikiä ollutkaan.
Onko jossain suositusmääriä näistä light-limsoista. En löytänyt äkkiseltään netistä.

Kohtuullisena sokeri terveellisempää kun keinomakeutetut.
Sotkee elimistön ja nälän säätelyn ihan totaalisesti.
En suosittele mitään light tuotteita edes aikuisille niin saatika lapselle.

juu kuulostaa ihan oikealta. oisko mahdollista että et antais limsaa ollenkaan? tai edes mehua jos kerta lapsella on paino-ongelma? antaisit vaikka vettä.
mutta toisaalta, jos kyse on isommasta lapsesta jolla runsaasti ylipainoa niin lapsen terveyden kannalta varmaan mieluummin sitä light limsaa kuin sokerilimsaa. jos ei ole semmosta vaihtoehtoa että limsat lopetetaan kokonaan.

[QUOTE="alkup.";24183256]Ei me litratolkulla, mutta on lapsi juonut melkein joka päivä tollasen 0,5l pullon.
Onko jossain sivulla niitä suosituksia?[/QUOTE]

Ei litratolkulla vai? 0,5 l/päivä tekee 3,5 l viikossa eli todellakin litratolkulla!

Lapseni on huomattavan alipainoinen, siksi käymme rav.terapeutilla.
Hän ei suostu juomaan vettä, eikä maitoa/piimää yms. Kuitenkin pitäisi jotain juoda. Tuoremehutkaan ei kelpaa.

[QUOTE="tosikko";24183290]Ei litratolkulla vai? 0,5 l/päivä tekee 3,5 l viikossa eli todellakin litratolkulla![/QUOTE]

Onhan se viikossa aika paljon, mutta tarkoitin, ettei päivässä juo kovin paljon.

[QUOTE="alkup.";24183293]Lapseni on huomattavan alipainoinen, siksi käymme rav.terapeutilla.
Hän ei suostu juomaan vettä, eikä maitoa/piimää yms. Kuitenkin pitäisi jotain juoda. Tuoremehutkaan ei kelpaa.[/QUOTE]

Miksi sitten light-limsaa? Vaihda aitoon sokeriseen se.

[QUOTE="alkup.";24183256]Ei me litratolkulla, mutta on lapsi juonut melkein joka päivä tollasen 0,5l pullon.
Onko jossain sivulla niitä suosituksia?[/QUOTE]

No juurihan sä sait ravintoterapeutilta suosituksen. Joten mikä on ongelmasi? Miksi muuten olitte ravintoterapeutilla?

[QUOTE="alkup.";24183293]Lapseni on huomattavan alipainoinen, siksi käymme rav.terapeutilla.
Hän ei suostu juomaan vettä, eikä maitoa/piimää yms. Kuitenkin pitäisi jotain juoda. Tuoremehutkaan ei kelpaa.[/QUOTE]

Ligh-limsa varmaan ajaa tätä asiaa...

Suosittelen vaikka oman pihan viinimarjoista tehtyä vähäsokerista mehua.
=)

No ei mikään ihme,etkö nyt itse näe syy yhteyttä tässä?

Aikuisille suositus on max. 5dl limsaa, mehuja ym. päivässä eikä mielellään joka päivä. Eli on varmasti liikaa lapselle tuo teidän nykyinen määrä!

Jos lapsi on alipainoinen ei teidän tarvitse pelätä sokerin tuomia kaloreita, joten nuo lisäainelitku lightit on ihan turhia. Nehän on tarkoitettu laihduttajille!

Itse juottaisin mehuja, sellaisia missä mahdollisimman vähän lisäaineita ja lisättyä sokeria. Pillimehuissakin on hedelmätäysmehuja.

Ne limpparit vie kaiken ruokahalun,niin light kun sokeri versiot,ja ihmettelet että lapsi ei syö ja on laiha?
Kaikki mehut ja limpparit ja muut herkut pois.
Säännöllinen ruokailurytmi ja kaikki ylimääräinen napostelu pois niin alkaa oikea ruoka maittaa.

[QUOTE="vieras";24183319]No ei mikään ihme,etkö nyt itse näe syy yhteyttä tässä?[/QUOTE]

Viime kerralla (n. neljä kuukautta sitten) rav.terapeutti käski vähentämään sokeriset limsat pois. Lapsi saa kuulemma liikaa sokeria. Ei meillä ollut sitten puhetta light-limsoista, joten olen antanut nyt niitä sitten. En saanut selkeää vastausta siihen, että mitenkä huolehdin siitä, että lapsi saa tarpeeksi juotavaa. Rav. terapeutti suosittelee vaan vettä, mutta hän tiedä mitenkä hankalaa on väkisin lasta juottaa :(

Kerrot yksinkertaisesti sille lapselle kuinka käy jos ei juo.Ja tarjolle vettä ja maitoa.
Ja kunnollista kotiruokaa hyvistä raakaaineista.
Älä nyt ainakaan niitä light paskoja juota,voi olla koko ongelman alku ja juuri.

[QUOTE="alkup.";24183344]Viime kerralla (n. neljä kuukautta sitten) rav.terapeutti käski vähentämään sokeriset limsat pois. Lapsi saa kuulemma liikaa sokeria. Ei meillä ollut sitten puhetta light-limsoista, joten olen antanut nyt niitä sitten. En saanut selkeää vastausta siihen, että mitenkä huolehdin siitä, että lapsi saa tarpeeksi juotavaa. Rav. terapeutti suosittelee vaan vettä, mutta hän tiedä mitenkä hankalaa on väkisin lasta juottaa :([/QUOTE]

Minkä ikäinen lapsi? Miten olet tarjonnut mehua? Miksi ei kelpaa?

Tee mehusta se "hieno juttu". Ja ei sitten mitään juisseja vaan lisäaineetonta mehua!

Light-limut (vielä enemmän kuin sokeri) pitää elimistön sekaisin ja näläntunteen poissa.

[QUOTE="alkup.";24183344]Viime kerralla (n. neljä kuukautta sitten) rav.terapeutti käski vähentämään sokeriset limsat pois. Lapsi saa kuulemma liikaa sokeria. Ei meillä ollut sitten puhetta light-limsoista, joten olen antanut nyt niitä sitten. En saanut selkeää vastausta siihen, että mitenkä huolehdin siitä, että lapsi saa tarpeeksi juotavaa. Rav. terapeutti suosittelee vaan vettä, mutta hän tiedä mitenkä hankalaa on väkisin lasta juottaa :([/QUOTE]

Tuskinpa hän kuivuu, jos et anna limpparia... Eikös cola-juomat esim. ole sitä paitsi diureettisia (eli kuivattavat)? Varmasti sillä terapeutilla on järki ohjeidensa takana - eli noi limpparit nimenomaan vie nälän pois eikä syö sitten mitään, eli vesi juomaksi, niin ruokaakin menisi.

Väkisin et voikkaan mutta lapsi ymmärtää että sairaalareissuhan siitä tulee jos ei juo,itse en antais asiassa periksi vaan sitten oltais nesteytyksessä sairaalassa,luulen että ei halua toista kertaa sinne ja alkaa juomaan sitä vettä ja maitoa.
Pahemmassa jamassa olette koko ajan jos annat piirunkaan vertaa periksi.

Mehut ja limsat pois niin alkaa maistuu se ruokakin ja paino sitä myöden myös nousee.
Nyt otat itseäs niskasta kiinni,et kai halua viellä vakavampia syömisongelmia lapsellesi mahdollisesti koko loppu elämänsä ajaksi.

Yhteistyössä