Rauskaustestistä ja kysymyksiä viisaammille!!

Eli siis mun menkat oli viimeksi 23.09. ja söin silloin pillereitä 3.10. asti jolloin lopetin.. 6.10. alkoi tyhjennysvuoto. Tuleeko ovulaatio sitten noista oikeista menkoista sen pari viikkoa vai tyhjennysvuodosta? Pitäisikö seuraavien menkkojen alkaa kuukausi noista ekoista menkoista vai tyhjennysvuodosta?

Rinnat aristaa, vaikka mulla ei ikinä ennen ole edes menkoissa aristaneet ja on ollut viime viikolla outoa nippailua masussa. Viluväreetkin on kuvioissa.. Samaten nukun tosi paljon, mutta väsyttää aina. Pahoinvointi alkoi viime yönä ja eilen huomasin lakatun puun nostavan oksennuksen kurkkuun ja tänään jonkun kaatama mansikka siideri Merkkejä siis olisi.

Alavatsassa tuntuu tosiaan pientä pistävää kipua säännöllisesti ja nyt mietinkin, että jos en ole raskaana niin mistä johtuu.

Voinko testata jo nyt testillä niin etten testaisi turhaan? Eli kummista "menkoista" nyt lasken tämän koko jutun?

Niin ja mitä ne ekalla lääkäri käynnillä tekee? :)
 
jos et lopettanut pillereiden napsimista normaalissa tahdissa- siis päättänyt tyhjennysvuotoon niin on aika mahdoton sanoa että millon pitäis sulla mekkojen alkaa. jos sulla oireita on, niin voithan sä testata. olettaisi kuitenkin että eiköhän se elimistö ala ovuloimaan kun on normaalit hormoonit elämässä mukana. itse tekisin varmaan niin että laskisin normaalin mekkakierron tuosta tyhjennysvuodosta eteenpäin ja testaus sitten. ellei sitten ole tosi voimakkatita raskausoireita.

pelkästää normaali ovuloiva kierto hormoneineen saattaa aiheuttaa erilaisia tuntemuksia kun vertaa pillereillä elämiseen. voihan se tietysti olla raskaudestakin. testaa siis.
 
Tässä olis nyt viikko siihen että pitäs alkaa menkat jos lasken tyhjennysvuodosta.. Jos laskisin niistä aiemmista menkoista niin niden olis pitänyt jo tulla.

Onko sen niinkään väliä testaako nyt vai aamulla?
 
"Pippi"
Ainakin hormonikierukan jälkeen tyhjennysvuoto ei kerro ovulaatioajankohdasta vaan sen voi paremmin päätellä oikeista kuukautisista. Näin sanoi minulle gunekologi kierukkaa poistaessani ja itse asiassa juuri silloin oli ultran mukaan ovulaatio tuloillaan, vaikka tyhjennysvuoto sitten alkoikin parin päivän päästä. Tyhjennysvuodolla ei siis ole yhteyttä ovulaatioon ainakaan kierukkatapauksessa ja voisi kuvitella, että sama pätee pillereihin.
 
öööööh
Eihän ne testit maksa kun muutaman euron..

Ja aijaa mä en tiennyt että pitäs olla jotain tunteja pissaamatta. Ite olin varmaan tunnin ollut, ja tein sitten testin ja plussaa näytti. Ja joku halpa muutaman euron testi oli ja oikein näytti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja öööööh;22322016:
Eihän ne testit maksa kun muutaman euron..

Ja aijaa mä en tiennyt että pitäs olla jotain tunteja pissaamatta. Ite olin varmaan tunnin ollut, ja tein sitten testin ja plussaa näytti. Ja joku halpa muutaman euron testi oli ja oikein näytti.
Tottakai se voi näyttää plussaa noinkin, mut suositus kuitenkin lienee se et sais olla rakossa kauemmin, jos hcg arvo on kovin alhainen ja raskaus vasta alussa, voi testi näyttää negaa liian lyhyen pidätysajan takia koska hcg:tä ei oo ehtiny erittyy pissaan tarpeeks...
 
[QUOTE="Pippi";22321999]Ainakin hormonikierukan jälkeen tyhjennysvuoto ei kerro ovulaatioajankohdasta vaan sen voi paremmin päätellä oikeista kuukautisista. Näin sanoi minulle gunekologi kierukkaa poistaessani ja itse asiassa juuri silloin oli ultran mukaan ovulaatio tuloillaan, vaikka tyhjennysvuoto sitten alkoikin parin päivän päästä. Tyhjennysvuodolla ei siis ole yhteyttä ovulaatioon ainakaan kierukkatapauksessa ja voisi kuvitella, että sama pätee pillereihin.[/QUOTE]


Eli siis luultavasti mun ovulaationi oli siinä noin 8-10.10. jolloin tuli puuhailtuakin onneksi ja nyt voisi testi jo näyttää plussaa jos olisin raskaana? Nimittäin tosiaan kunnon menkat oli viimeksi 23.09. ja jos niistä lasketaan niin mun menkkojen olis pitäny alkaa noin viikko sitten.

Jos olisin raskaana niin laskettaisiinko raskausviikot noista aiemmista vai tyhjennysvuodosta?
 
"Äiti"
Eli siis luultavasti mun ovulaationi oli siinä noin 8-10.10. jolloin tuli puuhailtuakin onneksi ja nyt voisi testi jo näyttää plussaa jos olisin raskaana? Nimittäin tosiaan kunnon menkat oli viimeksi 23.09. ja jos niistä lasketaan niin mun menkkojen olis pitäny alkaa noin viikko sitten.

Jos olisin raskaana niin laskettaisiinko raskausviikot noista aiemmista vai tyhjennysvuodosta?
Ovis kaks päivää menkoista? Onko tuossa nyt kirjotusvirhe?
 
[QUOTE="Äiti";22322132]Ovis kaks päivää menkoista? Onko tuossa nyt kirjotusvirhe?[/QUOTE]


Kyseessä ei olllut menkat vaan tyhjennysvuoto, kun lopetin pillerit niin, että olin syönyt niitä 7 kpl? Joku sanoi aiemmin ettei tyhjennysvuodolla ole merkitystä ovulaatioon.
 
Hmmmm
[QUOTE="Pippi";22321999]Ainakin hormonikierukan jälkeen tyhjennysvuoto ei kerro ovulaatioajankohdasta vaan sen voi paremmin päätellä oikeista kuukautisista. Näin sanoi minulle gunekologi kierukkaa poistaessani ja itse asiassa juuri silloin oli ultran mukaan ovulaatio tuloillaan, vaikka tyhjennysvuoto sitten alkoikin parin päivän päästä. Tyhjennysvuodolla ei siis ole yhteyttä ovulaatioon ainakaan kierukkatapauksessa ja voisi kuvitella, että sama pätee pillereihin.[/QUOTE]

Ainaki mulla käytössä olleet pillerit juurikin estivät ovulaation...
Oikeestaan helpoin oliski ku ei heittäs käyttöä kesken laatan
 
Raskausviikot lasketaan viimesistä menkoista eli sulla laskettais tuosta 6,10 alkaneesta vuodosta eli sulla nyt olis vasta 2+6 joten kannattaa oottaa sen testin kanssa
Ai vaikka tuo olikin vaan tyhjennysvuoto joka kesti peri päivää? Kun mun kunnon 5 päivän menkat oli noin vähän yli viikko aikaisemmiN?


Osa sanoo ettei tyhjennysvuotoa lasketa, että vaaan kierron mukaiset menkat. Ja osa sanoo että nuokin olis ihan menkat jotka vaikuttaa kiertoon (tyhjennysvuoto siis)..
 
varaat ajan terveydenhoitajalle vaikka ja pyydät tekemään testin. En tiiä veloitetaanko siitä jotain, mulla ei ainakaan maksanu muuta ku normaalin tk-maksun...

tai sitte ostat vaan jonku testin ja testaat, sillähän siitä selviää. Ja jos on nega, eikä menkkoja kuulu ni testaat myöhemmin uudelleen.

ei kai ne maksa kuin jonkun euron ne testit, ei kai siihen kenenkään talous kaadu?

ite sain plussan esikoisesta varmaan 2-3 viikolla kun menkkoja ei ollut kuukausiin ja testailin aina silloin tällöin.. yhtäkkiä olikin tulos +/- ja siinä luki että tee uusi testi parin päivän päästä. tein ja plussa oli. Mutta sitten kun ultrattiin, ei meinannut löytyä mitään... ja siitä kolmen vai oliko neljän viikon päästä tehdyssä ultrassa saatiin mitattua sikiölle ikää n. 6-7 vkoa.
 

Yhteistyössä