Rauhottakaa minut!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nadia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nadia

Aktiivinen jäsen
20.02.2005
3 616
0
36
Mä en jaksa sekunttiakaan enää, mä räjähdän kohta, ihan totaalisesti!!!
Mä en jaksa tota 3-vuotiasta, se ei kuuntele, passuuttaa, hyppii vuoteella, heittelee tavaroita, hakkaa, haukkuu, riehuu!!!! Ei kuuntele mtn!!
Nyt mä en jaksa, nyt mä hermostun, v.ittu!!!
Nyt se roikkuu mun niskassa tässä koneelle, äsken se hyppi mun päällä, kun luin lehteä, sitäennen se heitteli mua tavaroilla, kun yritin laittaa ruokaa!!
Nyt on lehti revitty, ruoat roskissa ja mä en jaksa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mua väsyttää, stressi, pitäs tehdä koulutehtäviä JNEJNE!!
Mutta eihän minua voi kukaan auttaa, että kattos ees tunnin tota muksua!!! :headwall:
Mä kävelen kohta tuosta ovesta pihalle, enkä tule enää takasin!

Alkuperäinen kirjoittaja Jande32:
eikö rauhottus kattomaan mitään piirrettyä?
voimia sulle ja koita jaksaa :hug:
Laske sataan ennen kun hermostut

Kun ei rauhotu mihinkään! :headwall:
Mä oon laskenu jo tuhanteen... Mä tärisen ja rintaa puristaa ja silmissä sumenee ja tekis mieli huuuuutaaaaa, mutta ei ole sanoja! :'(

Alkuperäinen kirjoittaja no:
aikuinen ihminen, hyvänen aika, elä anna lapsen noin käydä hermoille. hanki joku kiva harrastus, liikuntaa suosittelen ja rauhene.

Missä välissä tässä harrastaa yhtään mitään!
Enkä tunne itseäni enää yhtään aikuiseksi |O

Just nyt ihan sama tunne, eli vertaistukea täältä. Mulla huutaa vielä vajaa kaks vuotias sängyssä kun ei haluu päikkäreitä nukkua, jos yhtään lohduttaa. Tosin meillä tää ONNEKS on harvinaista. Jaksamista. VArmaan se sunkin pieni tarvis ne päikkärit niin rauhottuis. Meillä on kaks muovikassillista leluja lähdössä vintille evakkoon, kun puhe isommalle(kaan), 3, 5 v, ei enää riittäny.

menes kuule nyt sen nassikan kans leikkiin hetkeksi! oletko kokeillu?? se kummasti rauhottaa sen tilanteen!! tiedän, välillä ei vaan kertakaikkiaan vähempää jaksais kiinostaa, mutta viis minuuttia kun touhuat ja ohjaat sitä leikkiä, ni kas kummaa, se omakin olo siittä hieman helpottaa!! ennen kaikkea koitas olla läsnä!! :hug: :hug: (ja tämä ei siis ollu ilkeämielisesti sanottu vaan ihan hyvällä!! :hug: :) )

aikuinen ihminen, hyvänen aika, elä anna lapsen noin käydä hermoille. hanki joku kiva harrastus, liikuntaa suosittelen ja rauhene.

No hyppääppä vaikka kuukaudeks aloittajan housuihin ja tuu sit neuvomaan, sivusta on helppo sanoa että tee niin ja näin.
Anteeks :ashamed: , mullakin pinna tänään kirellä kahden huutajan (tai kolmen itseni mukaan luettuna) kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Just nyt ihan sama tunne, eli vertaistukea täältä. Mulla huutaa vielä vajaa kaks vuotias sängyssä kun ei haluu päikkäreitä nukkua, jos yhtään lohduttaa. Tosin meillä tää ONNEKS on harvinaista. Jaksamista. VArmaan se sunkin pieni tarvis ne päikkärit niin rauhottuis. Meillä on kaks muovikassillista leluja lähdössä vintille evakkoon, kun puhe isommalle(kaan), 3, 5 v, ei enää riittäny.

:hug:
Toi ei ala nukkumaan, ei sitten millään!!
Ja meillä tämä on joka helvetin päiväistä, siks en jaksakkaan enää!!

otahan nyt niskasta kiinni itseäsi. mieti, mimmosen mallin annat lapsellesi. menkää vaikka kylään jonnekin tai ulos ja sanot miehellesi, että tyytyväisellä äidillä ON tyytyväiset lapset eli harrastamaan pitää päästä, vaikka olisi monta pientä lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
menes kuule nyt sen nassikan kans leikkiin hetkeksi! oletko kokeillu?? se kummasti rauhottaa sen tilanteen!! tiedän, välillä ei vaan kertakaikkiaan vähempää jaksais kiinostaa, mutta viis minuuttia kun touhuat ja ohjaat sitä leikkiä, ni kas kummaa, se omakin olo siittä hieman helpottaa!! ennen kaikkea koitas olla läsnä!! :hug: :hug: (ja tämä ei siis ollu ilkeämielisesti sanottu vaan ihan hyvällä!! :hug: :) )

Kun tämä herra ei voi lähteä pihalle, siellä on kylmä (-15) ja hän on rykinyt perjantaista asti. Vaikka tekis mieli paiskata tonne kartanolle, että sais sekunnin rauhan! :headwall:
Ja tämä on JOKAPÄIVÄISTÄ, eli ei johdu seuran puutteesta, eikä myöskään kipeänä olosta!
Voiskohan tuon viedä jo huomenna päiväkotiin, eikai se yskä tartu :kieh:
Ois jo aamu ja pääsis töihin!! Poika on isänsä kanssa ollut taas aamun, kun enkeli :headwall:

No hyppääppä vaikka kuukaudeks aloittajan housuihin ja tuu sit neuvomaan, sivusta on helppo sanoa että tee niin ja näin.
Anteeks :ashamed: , mullakin pinna tänään kirellä kahden huutajan (tai kolmen itseni mukaan luettuna) kanssa.

tyytyväisellä äidillä ON tyytyväiset lapset. yleensä, jos eivät ole erityislapsia. yleensä ottaen ne äidit, jotka valittaa ja hermoilee, eivät harrasta mitään kodin ulkopuolella.

otahan nyt niskasta kiinni itseäsi. mieti, mimmosen mallin annat lapsellesi. menkää vaikka kylään jonnekin tai ulos ja sanot miehellesi, että tyytyväisellä äidillä ON tyytyväiset lapset eli harrastamaan pitää päästä, vaikka olisi monta pientä lasta.

Poika on yskässä. Käytiin jo yrittää naapurissa kyläilyä, mutta herra alko huutamaan kotiin puolen minuutin jlk.
Ja meillä on niin, että mies töissä-minä kotona, minä töissä-mies kotona, että se siitä. Ja näin jatkunut pitkään! Vkl joskus harvoin ehditään olla yhdessä ja sillon tehdään sit yhdessä porukalla jtn.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
tyytyväisellä äidillä ON tyytyväiset lapset eli harrastamaan pitää päästä, vaikka olisi monta pientä lasta.

Voisiko joku tulla sanomaan tän mun miehelle? Mun sanomana se ei mene perille. :kieh:

minä voin tulla, jos et itse saa asiaa markkinoitua. näytä tää keskustelu ja sano, että jos nyt et liiku, olet 10 vuoden päästä huonossa kunnossa ja miten se on lastenne etu? ei mitenkään. itse ainakin pysyn järjissäni, kun urkkaan ja olen sen verta itserakas äiti, että pidän itseni kunnossa nytkin, vaikka lapset ovat pieniä. mieheni sanoi, että jos olen vauvan kanssa 22h ja 2h liikkumassa, niin sou?

tyytyväisellä äidillä ON tyytyväiset lapset. yleensä, jos eivät ole erityislapsia. yleensä ottaen ne äidit, jotka valittaa ja hermoilee, eivät harrasta mitään kodin ulkopuolella.

Tietäisitkö myös, mistä saa 10h lisää päivään ja lapsenvahdin :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja KeljuK:
auttasko jos pitäisit hetken seuraa??piirtelette yms?

Hienoja ajatuksia, miten toteutat!?
Tämä paska asunto on myös siivottava, pyykit pestävä, ruoka laitettava, penskat pestävä ja kaupassa käytävä ja kas on ilta!!! Ja kyllä mä ton kanssa yritän, mutta kun mikään ei stn kelpaa!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:

Tietäisitkö myös, mistä saa 10h lisää päivään ja lapsenvahdin :wave:

elämä on valintoja, kaikkea ei ehdi tekemään. itse en esim katso telkkaria juuri ikinä, ei oo aikaa. ja menen mielummin liikkumaan ku katonkaan koko toosaa. käyn töissä, opiskelen ja neljäs lapsi tulossa. harrastan liikuntaa, pianonsoittoa, lukemista. laitan ruat ja leivon ite pullat. ihan hyvin riittää aika.

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Miksi ei hetkeksi voisi mennä ulos vaikka on yskä...? Villaa päälle kunnolla. Meillä hyppivät aina seinille jos eivät ole pihalla olleet:)

En mä tiedä, ajattelin vaan, kun on tota pakkasta niin pirusti :ashamed:
Päätin just et tehkööt mitä lystää, mä en laita tikkua ristiin enää.

Mannerheimin lastensuojeluliitolta saa hoitajan aika edullisesti. Oletko kysynyt neuvolasta perhetyötekijää/kotiapua? Onko teillä yksilapsisia perheitä kavereina, jos niistä olis apua (vanhempainvapaalla olevia...)? Monessa kuntokeskuksessa on lapsiparkit, että pääsisit harrastamaan liikuntaa... Tässä jotain ideoita.

Vertaistukea vielä sen verran, että tiedän tunteen!!!

Yhteistyössä