rauhoitelkaa mua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marie

Vieras
Mulla on nyt siis raskausviikkoja 20+3 ja mua on alkanut pelottamaan että mitä jos synnytys käynnistyy liian aikaisin. Joten voisiko joku kertoa mulle vaikka joitain nettisivuja joissa kerrottaisiin esim. millaiset mahdollisuudet vauvalla on selvitä milläkin viikolla ja jossa kerrottaisiin vinkkejä siitä miten ennaltaehkäistä aikasta synnytystä.
Ja tää pelko johtuu siis siitä että olo nyt on ihan samanlainen kuin ennen kuin lähdin esikoista synnyttämään.

Hormoonit tekevät tepposiaan, ellei ole minkäänlaisia fyysisiä tuntemuksia ollut niin epäilen vahvasti että vauva nyt alkaisi jo syntymään. Stressaat vaan itseäsi tuollaisilla ajatuksilla ja se vain pahentaa pelkoasi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hormoonit tekevät tepposiaan, ellei ole minkäänlaisia fyysisiä tuntemuksia ollut niin epäilen vahvasti että vauva nyt alkaisi jo syntymään. Stressaat vaan itseäsi tuollaisilla ajatuksilla ja se vain pahentaa pelkoasi.

niin tosiaan stressaan, mut johtuu siitä että pää särkee jatkuvasti(on kylläkin särkenyt koko raskauden ajan), puolen tunnin välein tuntuu kuin joku kiristäisi korsettia vatsan ympäri, huimaa, jalat puutuu vaikka olisin vain hetken paikoillani, alaselkään sattuu, silmissä vilkkuu etc en jaksa nyt kaikkea kirjoittaa....

Alkuperäinen kirjoittaja Casper:
Oliskohan syytä kysyä neuvolasta.

tänään ja eilen olen koittanut saada sinne yhteyttä mutta en ole saanut kiinni sieltä ketään... päivystykseenkin soitin eilen mutta käskivät soittaa aamulla neuvolaan... no eivätpä sieltä vastanneet

Tuttuja tunteita :hug: Miulla oli yhessä vaiheessa raskautta kamala pelko, että miun mies kuolee tai saan keskenmenon/ lapsi syntyy liian aikasin ja kuolee. Terveydenhoitajan kanssa juttelin asiasta ja se helpotti. Kuuluu kuulemma asiaan, että on huoli vauvasta ja tulevaisuudesta. Miulla nuo pelot meni ajan kanssa ohi, eikä minnuu enää pelottanu, vaikka poika sitten syntyikin keskosena rv.35+0 :) Luotin synnytyssairaalan henkilökunnan ammattitaitoon. Yritä nauttia raskaudestasi, vaikka välillä pelot valtais mielen :hug: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

niin tosiaan stressaan, mut johtuu siitä että pää särkee jatkuvasti(on kylläkin särkenyt koko raskauden ajan), puolen tunnin välein tuntuu kuin joku kiristäisi korsettia vatsan ympäri, huimaa, jalat puutuu vaikka olisin vain hetken paikoillani, alaselkään sattuu, silmissä vilkkuu etc en jaksa nyt kaikkea kirjoittaa....

miten on verenpaineen laita? Nuo oireethan kyllä kuuluvat raskauteen, tosin ei tietenkään kaikilla. Minä pistäisin kyllä stressin piikkiin, ainakin tuon pään säryn ja huimaamisen, kenties jotain paniikkihäiriön poikastakin voisi olla. Kysäise neuvolasta kuten tuossa edellä jo mainittiin

miten on verenpaineen laita? Nuo oireethan kyllä kuuluvat raskauteen, tosin ei tietenkään kaikilla. Minä pistäisin kyllä stressin piikkiin, ainakin tuon pään säryn ja huimaamisen, kenties jotain paniikkihäiriön poikastakin voisi olla. Kysäise neuvolasta kuten tuossa edellä jo mainittiin

verenpaineesta en tiedä kun ei ole pitkään aikaan mitattu... itse kyllä epäilen et verenpaine olis joko hieman liian matalalla tai korkealla mut kun en tiedä mitä oireita kumpaankaan kuuluu niin en viitsi itse alkaa diagnosoimaan...

verenpaineesta en tiedä kun ei ole pitkään aikaan mitattu... itse kyllä epäilen et verenpaine olis joko hieman liian matalalla tai korkealla mut kun en tiedä mitä oireita kumpaankaan kuuluu niin en viitsi itse alkaa diagnosoimaan...

itselleni tuli paniikkihäiriö raskauden aikana ja minulla oli juuri samanlaisia oireita. Päätä särki, kädet ja jalat puutuivat..huimasi..oli todella epätodellinen olo ja pelkäsin kuolevani. Stressasin koko raskauden ajan ihan kaikesta

itselleni tuli paniikkihäiriö raskauden aikana ja minulla oli juuri samanlaisia oireita. Päätä särki, kädet ja jalat puutuivat..huimasi..oli todella epätodellinen olo ja pelkäsin kuolevani. Stressasin koko raskauden ajan ihan kaikesta

kävitkö sä jossain päivystyksessä tai neuvolassa juttelemassa tosta? saitko apua?

Yhteistyössä