rauhattomat yöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klaudia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

klaudia

Vieras
tyttö täyttää 18. ensikuuta vuoten ja nyt reilu kuukauden verran on ollut tosi rauhattomat yöt. heräilee tunnin välein ja nukkuu niin että herää pienimpäänkin ääneen.
olen jo niin väsynyt että otan tytön joka yö 2-4 tunniksi viereen mutta kun ei oikein osaa nukkua siinäkään kun hikoilee ilman peittoakin vieressä ja havahtuu kaikkeen liikkeeseen. on nukkunut 3-4 kk omassa huoneessaan siirrettiin juuri siksi kun heräili meidän liikkeisiin. nukuttiin perhe petissä noin 4 ekaa kuukautta.
välillä luulen että johtuu hampaista joita meillä on tehty kolmikuisesta lähtien tasaisen tappavaan tahtiin nyt suussa 14 kpl:ta :) toisinaan ajattelen että johtuu siitä kun jokapäivä on opitaan uusia asioita. olen myös uudestaan aloittanut maitohappobakteerit kun ajattelin että jos on vatsavivoja.....
olen jo aloittanut työt ja nyt on kolmenviikon kesäloma loppu ja tänään töihin meno edessä ja pelottaa jo ensi yö ja huomis aamu... pääsen yöllä 02.00 ja kotiin kolmekymmentä kilometriä, mies herää aamulla 6.00 ja lähtee töihin joten jo lapsen normaalilla nukkumisella yöuni jää vähäiseksi saati kun nyt ei nuku juuri ollenkaan...
tämän huonon yöunen vuoksi tyttö sitten nukkuu päivällä kahdet unet kun ei jaksa olla yksin kertaisesti hereillä. olen myös yrittänyt väkin pitää vaan yhdillä päiväunilla mutta ei vaikuta yöuneen...
apua kaivataan ja nopeasti:(

Meillä myös vajaan kuukauden kuluttua poika täyttää vuoden, ja levottomia öitä myös... Aiemmin nukkui tosi hyvin, yöt pääasiassa läpeensä heräilemättä, täytettyään 10kk alkoi levottomat yöt. Heräilee useita kertoja yössä, tutilla kyllä rauhoittuu, joskus saattaa jäädä joksikin aikaa hereille. Mutta rankkaa on tuo ainainen tutin antaminenkin, kun aina ne on sitten jossain kadoksissa, ja kun heräilee monta kertaa yössä tuntuu että omat unet jää tosi vähäisiksi. Minä en aina edes saa heti unta kun lapsi taas rauhoitettu, vaan jään pyörimään sänkyyn. Ja tuntuu että heti kun saa taas unen päästä kunnolla kiinni, taas poika herää. :(

Olen myöskin kokeillut särkylääkkeet, mutta ei auta - taitaa tosiaan olla kyse jostain muusta, liekö kaiken uuden oppiminen tosiaan vaikuttaa yöuniin noin kovasti. Yhtenä yönä poika änisi ja känisi, vaikka tutti oli kokoajan suussa - ja juuri silloin oli saanut panadoliakin - ei apua, eli tuskin koski mihinkään, taisi vain nähdä unia, tai muuta vastaavaa.

Se on vain jännää, kun näin esikoisen äitinä sitä ajatteli silloin rankkoina alkuaikoinettä tästähän tämä vain helpottuu, lapsi alkaa nukkua aina vain paremmin, ym. - ja hah - nyt voi nauraa tuolle hullulle ajatukselle. :)

Ei kai auta kuin odotella parempia yöunia.. Rankkaa on, ja itse olen onneksi vielä kotona, en tiedä miten jaksaisin jos täytyisi vielä töissäkin käydä. Tsemppiä ja jaksamisia sinulle kovasti!

Sitä mä ihmettelin kun kaikki kyseli öistä tytön ollessa 4kk, että miten menee. Nyt ketään ei enää kiinnosta. Silloin kun neiti oli 4kk olisi "yökyläpaikkoja" ollut ties kuinka paljon, nyt 1v3kk ikäiselle ei yhtäkään (mitäs ei täysimetettyä vauvaa yökylään annettu).
Ekat 6kk neiti nukkui yöt läpeensä hyvin, joskus 3-6kk iässä yleensä 9-10 tuntia heräämättä. Tahti muuttui siinä 7kk iän jälkeen ja nyt heräilyjä on yöstä riippuen 1-10... Noita 1 heräämisöitä on ehkä 1 kuukaudessa, yleensä 5-10 heräilyä...
Mä olen itse pähkännyt, että tämä on taas joku vaihe ja menee kyllä joskus ohi... Eihän ne teininä teekään muuta kun nukkuu :D

Meillä tyttö kohta 1 kk ja yöt muuttuneet myös tosi huonoiksi! Heräilee vähintään 5 kertaa yössä, parhaimmillaan 10 kertaa. Itkee tai känisee muuten vaan. Joskus herää vaan touhuilemaan. Itse alan myös olla jo ihan poikki! Juuri kun pääsee yöllä takaisin uneen niin joutuu taas heräämään...
Tähän asti yöt ovat olleet suhteellisen hyviä, herätyksiä toki joka yö, mutta tämä on jo ihan älytöntä niihin verrattuna.

Ehkä kuuluu tosiaan ikään, kun kerran muitakin on.

Meillä poika täyttää ensi viikolla vuoden ja yöt ovat yhtä kamalia kuin edellä olevat vakuuttavat... Ei meinaa enää töissä jaksaa, kun ei ole kuukauteen nukkunut kunnolla. Meillä kanssa aikaisemmin nukuttiin hienosti, välillä meni yöt ihan heräämättäkin, mutta ei enää... Mä olen ajatellut kanssa, että tämä kuuluis vaan tähän ikään, kun on oppinut jo kävelemään ja on aloittanut hoidossa, niin ne olisivat niin suuria mullistuksia, että vaikuttaisivat uniinkin, mutta olin kyllä myös ajatellut, että muutamassa viikossa se olisi mennyt ohi... Joka ilta jo kauhulla odottelen seuraavaa yötä... :(

Uusimmat

Yhteistyössä