Rauhallisesti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ********
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Ilmeisesti viime aikoina on paljon tullut palstalle uusia kirjoittajia.

Vakiopalstalaisena nyt alkaa nyppiä, tämä sävy millä kirjoittajalle on aloitettu vastailemaan.

Miksi vaivautua kirjoittamaan vastausta, jos on aivan pakko, halveerata alkuperäistä kirjoittajaa? Jos sama linja jatkuu, ei tänne kukaan enää kohta mitään halua/viitsi kirjoitella tai täältä mitään kysellä.

Aivan varmasti jokainen meistä, kysyy AINA jonkun mielestä tyhmiä, typeriä ja hassuja asioita. Etenkin jos on on ""ensikertalinen"" ja kaikki asiat ovat uusia. Välttämättä kaikilla ei myöskään ole tuttuja/ystäviä keneltä kysellä asioita.

Jatketaanko hieman toisia arvostavammalla linjalla. Onhan täällä muita palstoja, joissa voi purkaa tunteita ja päästellä höyryjä.

Hyvää uuden vuoden jatkoa kaikille.

Mistä tuo nyt tuli mieleesi, kun on ollut kohtuu rauhallista viimepäivinä? Olen samaa mieltä kyllä muuten, mutta ethän ole katsonut viimepäivien kirjoitteluissa jotain ihan asialliseksi tarkoitettua kommenttia halveeraukseksi?

Itse saatan joskus vastata niin lyhyesti, että voi kuulostaa asian töksäyttämiseltä...

Kannatan! Jokaisella on oma mielipide ja jokainen tekee lopulta omat ratkaisunsa. Tämä olisi hyvä ottaa huomioon. Tällä palstalla on viime viikkoina mennyt viesteily ikävähköön suuntaan monessakin viestiketjussa.

Vaikka joskus tuntisitkin olevasi ehdottomasti oikeassa jossakin asiassa, et silti ole oikeutettu loukkaamaan tai irvailemaan toisen näkemyksille. Kun kaikki antavat tilaa muidenkin mielipiteille, keskustelu on paljon antoisampaa.

Pari esimerkkitilannetta:

ei ""minusta on tyhmää käyttää tuotetta x"" vaan ""en itse käyttäisi tuotetta x, koska olen kuullut että...""

ei ""taasko täällä jauhetaan samasta asiasta :P "" vaan ""aiemmin asiasta on keskusteltu tässä (linkki) viestiketjussa""

Kannattaa myöskin harkita vastatakko viestiketjuun, jossa kysellään parhaita lihamurekkeen täytteitä, jos itse on kasvissyöjä,
ja aikoo vain kertoa miten paljon lihan syönti inhottaa. Noin niinkun vertauskuvallisesti....

Joitakin on ärsyttänyt pitkät perustelut, miksi joku tekee asiat niinkuin tekee. Asioiden perusteleminen on kuitenkin huomattavasti rakentavampaa kuin mielipiteidensä töksäyttäminen ainoana ehdottomana totuutena.

Mut en ole tarkoittanut töksäyttää, vaan olen vain kiireessä jotain halunnut vastata. Eihän nämä koskaan ainoita oikeita totuuksia ole, vaan mielipiteitä, omia näkemyksiä?

Jos olen johonkin vastaillut,olen yrittänyt kertoa omista kokemuksistani.Eli tiedän nimenomaan juuri siitä ja olen toivonut että joku muu joka tietää jostain muusta on sitten kertonut oman mielipiteensä.Koska jos itse olen neuvoa kaivannut,parasta on aina ollut se tieto joka jollain on asiasta ollut.Näin voi hieman vertailla eri asioita ja samoin jos jostain jotain poikkeavaa ilmaantuu,siitäkin mieluusti muille kerron/luen muiden kokemuksista.

Yhteistyössä