Rattaisiin istumaan?

Poikamme on 6,5kk ja istuu tanakasti kauankin, jos autetaan istumaan. Itse ei osaa vielä nousta istuma-asentoon. Neuvolassa sanottiin eilen, että istuttaa saa vain hyvin lyhyita aikoja kerrallaan, kun kysyin, voimmeko siirtyä vaunuista rattaisiin. Poika on sen verran iso, ettei enää tahdo sopia vaunun koppaan, eikä hereillä ollessa makoilu innosta muutenkaan, nousee kova poru. Vaunun korissa istuminen taas ei onnistu, koska poika ottaa laidasta kiinni ja alkaa pynnäämään itseään ylös - humpsahtaa pian päälleen. Miten muilla, istutaanko teillä jo rattaissa? Kyseessä ovat siis pehmustetut yhdistelmät, eivät sateenvarjorattaat. Neuvolasta ei neuvoa herunut, th toisti vain useaan otteeseen, että istuttaa saa vain hetken.

Parempi valjaissa kuin päällään kadussa... ?

Meillä samanikäinen poika, joka istuu hyvin, mutta ei nouse itse istumaan. Olemme jo noin kuukauden verran käyttäneet ratasosaa: aluksi puolimakuuasennossa, ja nyt pari viikkoa istuma-asennossa. Poika viihtyy rattaissa huomattavasti paremmin nyt, kun pystyy katselemaan ympärille, seuraamaan autoja, mopoja ym. Tietty heti, kun poika osoittaa väsymisen merkkejä eli ei enää istu hyväryhtisenä laskemme selkänojaa alas. Eli musta voitte hyvinkin siirtyä rattaisiin, ja harjoitella istumista niissä =)

meän typy, ens viikolla 6 kk, on laitettu nyt pari viikkoa sitten rattaisiin. yhdistelmät vaihettiin rattaisiin. ne on aika makuuasennossa, mutta näkee siitä kuitenkin maailman menoa. tyttö viihtyy näin paljon paremmin. typy ei osaa istua muuta kuin sylissä. meillä kopassa olo oli yhtä huutoa koko ajan kun ei nähnyt mitään. näin paljon parempi.

neiti siis makaa rattaissansa ja on ihan tyytyväinen

Meillä poika istui ekan kerran ihan istuma-asennossa vaunuissa juuri puolen vuoden tienoilla. Sitä ennen oli ollut selkänojan keskiasennossa (45 asteen kulmassa). Myös syöttötuolissa istuminen aloitettiin samoihin aikoihin. Poika on nyt 8kk, ei nouse itse istumaan mutta pysyy tukevasti istumassa.

Mun mielestä voit ihan hyvin rattaissa istuttaa, kyllä sen lapsesta näkee jos asento on kehno.

Yhteistyössä